Gister avond Kinderdijk

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Guy

Gister avond Kinderdijk

Bericht door Guy » do aug 20 2009 9:11 am

Had dit eerst in foto presentaties gezet maar aangezien daar niemand iets erover wil zeggen maar verplaatst hierheen misschien dat jullie het hier wel durven??:P:P

gister avond ff naar kinderdijk geweest om paar plaatjes te schieten met zons ondergang ben benieuwd wat jullie meningen zijn?

1
Afbeelding

grote versie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SQQRITYO.jpg

2
Afbeelding

grote versie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JSJUV4WO.jpg

3
Afbeelding

grote versie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZO6M6WKH.jpg

ik hoor graag op of aanmerkingen tegemoet :D

greetzz

Guy

Marianne

Re: Gister avond Kinderdijk

Bericht door Marianne » do aug 20 2009 9:15 am

Goeden morgen Guy.

De eerste foto vind ik heel mooi vooral ook met het water er voor en die waterplanten. De tweede foto vind ik net een schilderij... heel erg mooi, alleen had de voorgrond iets lichter mogen zijn. De derde foto vind ik persoonlijk wat minder.

Guy

Bericht door Guy » do aug 20 2009 9:19 am

Marianne schreef:Goeden morgen Guy.

De eerste foto vind ik heel mooi vooral ook met het water er voor en die waterplanten. De tweede foto vind ik net een schilderij... heel erg mooi, alleen had de voorgrond iets lichter mogen zijn. De derde foto vind ik persoonlijk wat minder.

dank je voor de reactie :D

de voorgrond van de 2de heb je wel gelijk in ja maar moet PS ook nog beetje uitvinden dus dat komt met de tijd ook wel goed :D

ja het waren weer teveel foto's haha dus moest ff wat selecteren en het was alweer laat :P

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Karel Giesen » do aug 20 2009 6:02 pm

Dag Guy,

Je eerste foto vind ik wel mooi, maar de compositie is niet erg interessant. Volgens mij had je deze foto beter liggend kunnen nemen, zodat je ook meer van het landschap rechts van de molen had gezien.
Bij de tweede foto vind ik dat er te veel riet op de voorgrond staat. Als je de foto cropt tot net onder de molen wordt de foto volgens mij al een stuk interessanter. Met wat meer spectaculaire zonsondergangskleuren wordt het natuurlijk ook leuker, maar dat heb je niet in de hand.
Derde foto, ...leuk silhouetje, maar dit is geen ansichtkaart die ik zou kopen.

Misschien is dat wel een goed criterium! Zou je zo'n foto kopen als hij ergens in de winkel lag. Als het antwoord ja is, dan voldoen deze foto's blijkbaar aan de kwaliteitscriteria die jij er aan stelt. Zo niet, dan moet je nog een beetje sleutelen,

groet,

Karel
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.

Guy

Bericht door Guy » do aug 20 2009 6:08 pm

Karel Giesen schreef:Dag Guy,

Je eerste foto vind ik wel mooi, maar de compositie is niet erg interessant. Volgens mij had je deze foto beter liggend kunnen nemen, zodat je ook meer van het landschap rechts van de molen had gezien.
Bij de tweede foto vind ik dat er te veel riet op de voorgrond staat. Als je de foto cropt tot net onder de molen wordt de foto volgens mij al een stuk interessanter. Met wat meer spectaculaire zonsondergangskleuren wordt het natuurlijk ook leuker, maar dat heb je niet in de hand.
Derde foto, ...leuk silhouetje, maar dit is geen ansichtkaart die ik zou kopen.

Misschien is dat wel een goed criterium! Zou je zo'n foto kopen als hij ergens in de winkel lag. Als het antwoord ja is, dan voldoen deze foto's blijkbaar aan de kwaliteitscriteria die jij er aan stelt. Zo niet, dan moet je nog een beetje sleutelen,

groet,

Karel

Hallo Karel,

bedankt voor de opbouwende kritiek :D
zijn zeker dingen waar je gelijk in hebt zal het eens ondere de loep nemen ;) haha
maar ja daarom zet ik ze ook hierop zodat ik er dingen van kan leren! want ja door doen en naar meningen te luisteren kan het alleen maar beter worden!

groeten

Guy

Guy

Bericht door Guy » do aug 20 2009 6:12 pm

Bedoel je zoiets?

Afbeelding

Marianne

Bericht door Marianne » do aug 20 2009 6:37 pm

Ik vind de eerste mooier... lijkt daar meer op een prachtig schilderij en zou heel graag die foto willen kopen als kaart

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Karel Giesen » do aug 20 2009 6:49 pm

Dag Guy en Marianne,

Dit vind ik wel leuk! Nu zie je hoe persoonlijk een beleving is! Ik vind de tweede uitsnede qua compositie beter. Het is echter op een of andere manier wat minder spetterend (JPG bewerking op JPG bewerking?).

groet,

Karel
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.

Guy

Bericht door Guy » vr aug 21 2009 7:49 am

Karel Giesen schreef:Dag Guy en Marianne,

Dit vind ik wel leuk! Nu zie je hoe persoonlijk een beleving is! Ik vind de tweede uitsnede qua compositie beter. Het is echter op een of andere manier wat minder spetterend (JPG bewerking op JPG bewerking?).

groet,

Karel
haha ja zo heeft ieder zijn eigen mening he gelukkig maar ;)
euh ja dat die 2de iets minder spetterend is komt omdat ik weer de orginele RAW heb gebruitk en alleen maar gecropt heb en niet de rest aan instellingen heb gedaan zoals bij de ander vandaar dat ie iets minder is kwa kleur enz.

greetzz

Guy

Bericht door Guy » vr aug 21 2009 7:49 am

Marianne schreef:Ik vind de eerste mooier... lijkt daar meer op een prachtig schilderij en zou heel graag die foto willen kopen als kaart

nou zeg maar wil je hem als schilderij of als kaart bestellen? haha:P

greetzz

Marianne

Bericht door Marianne » vr aug 21 2009 8:20 am

Geef je banknr maar dan maak ik meteen 1,50 € over

Guy

Bericht door Guy » vr aug 21 2009 8:38 am

Marianne schreef:Geef je banknr maar dan maak ik meteen 1,50 € over

hahahaha:P

Plaats reactie