Fotoalbums

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Renske

Fotoalbums

Bericht door Renske » za mar 10 2007 11:16 am

Ik ben van plan om voor mijn bep (=oma) van haar eiland een fotoalbum te maken. Mijn bep woont op Schiermonnikoog. Nou ken ik die albums van de hema al, en ben ik daar echt enthousiast over, ik vind vooral die vierkante albums prachtig, heb er zelf ondertussen (voor anderen) al 5 gemaakt en binnekort ga ik de 6e maken. Omdat ik zo enthousiast ben over die albums van de hema wil ik er zelf ook een maken maar dan net ff een ander model als die ik voorheen gemaakt heb.

Ik wil deze namelijk gaan maken
Album met foto omslag

Afmeting: 20,1 x 26,8 cm

Aantal pagina's: 40

Prijs: € 39,95

Bindmethode: Genaaid en gebonden

Type omslag: harde omslag
met eigen foto gelamineerd
Maar ja gezien de prijs wil ik graag weten of er mensen zijn die al eens zo'n album hebben gemaakt en of dat album mooi is. Ik ben namelijk bang dat de omslag niet zo mooi naar voren komt.
Wie kan mij meer vertellen???

differhans

Bericht door differhans » za mar 10 2007 12:15 pm

Hoi Renske.

Op jouw vraag, kan ik geen antwoord geven.

Omdat je al meerdere albums hebt gemaakt, is iets anders misschien wel orgineler.

Ik heb voor mijn ouders (rond de 80) een dvd achtig iets gekocht, waarmee je ook jpg kunt afspelen. Het ding was maar een paar euro duurder, dan jouw foto album.
Vooral die generatie, is mijn ervaring, vindt het ekstra mooi, omdat het op de televisie komt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Omdat bijna iedereen tegenwoordig met een digitaal achtig iets fotos maakt, en het ook op een schijfje zet, (kost bijna niets) kan de rest van de familie ook gelijk iets uit hun belevings wereld laten zien.

Misschien kun je er wat mee.

Groet.

Renske

Bericht door Renske » zo mar 11 2007 4:35 pm

Nee helaas....ik ben meer op zoek naar wat persoonlijkers dan een dvd speler oid, maar bedankt voor je bericht.

artto

Bericht door artto » zo mar 11 2007 5:51 pm

ik heb onlangs via Henzo een digi-fotoalbum laten maken. goede kwaliteit fotoprints etc. wel vrij prijzig.
maandblad Focus wijdt er in haar maart editie enkele testpaginas aan.
albumprinter.com
albumservice.com
cewecolor.com
henzoyourphotos.com
myphotofun.com
phototools.com
tictacphoto.nl

succes

Rogier

Bericht door Rogier » ma mar 12 2007 10:32 am

Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met myphotofun.com

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Fotoalbums

Bericht door EelcoD7100 » di mar 13 2007 8:46 pm

Ik heb een paar keer een boek gemaakt met PIXBOOK. Helemaal geweldig.
Mooi papier en geseald,goed beschermd.Ik heb het grootste boek gedaan
30x30 (bruidsalbum). Ze hebben een progamma gratis te downloaden met zeer veel mogelijkheden. En je eigen kreativiteit kan je er ook vrij goed in kwijt. Het progamma is veel uitgebreider dan van de HEMA enzo.
Het is ook niet echt goedkoop, maar de kwaliteit vind ik het zeker waard.
Ze zijn op dit moment bezig de boel te vernieuwen en te verbeteren,dus ga ik straks weer een boek maken,ik ben benieuwd

www.pixbook.nl
http://500px.com/EelcoVandeKamp

NaturalMystic

Bericht door NaturalMystic » za mar 31 2007 9:33 am

Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van www.fotobuch.de

Naam bedrijf: Fotobuch.de
Product/formaat: Fotobuch Classic - 20,5cm x 20,5cm, 40 pagina's
Prijs (BTW en verzendingskosten incl.) € 35,00 + € 6,90 verzendkosten (DHL)
Levertermijn? bestelling 31-01 's avonds, toegekomen op 08-02, dus 8 dagen
Verpakking: Goed verpakt (dik karton buitenzijde boekje zelf in plastic, geen schade)
Algemene indruk: 95 (in %)
Kwaliteit kaft: 100 (in %)
Kwaliteit foto's: 95 (in %)
Mogelijkheden van grootte van boekjes: 4 (B x H: 20,5 x 27; 20,5 x 20,5; 20,5 x 15; 15 x 10)
Mogelijkheden van afwerking van boekjes: Enkel hardcover
Software: Engels of duits, eenvoudig te bedienen, zeer flexibel in "expert mode", alles is mogelijk, opties voor fotoranden zijn beperkt, vormen voor de randen idem.
Overige opmerkingen:
Ik ben zeer tevreden over de afdrukkwaliteit (stevig papier, satijnafwerking, geen strepen of vlekken, mooie zelf te ontwerpen kaft)
Ik heb me wel verkeken op het formaat, 20,5x20,5 valt wel een beetje klein uit. Maar dat is aan mezelf te wijten. Andere formaten zijn mogelijk.
Wat ik de volgende keer wel anders zal doen is de foto's full-page verwerken (dus geen foto op een witte pagina met witranden eromheen.
Volgende keer zal ik ook meerdere boekjes bestellen, want die 6,90 euro is wel relatief veel voor slechts 1 boekje.

Floorke

Bericht door Floorke » za mar 31 2007 10:17 am

Wat mij opviel is dat het papier van die HEMA foto boeken nogal krasgevoelig is.
Ik had bijvorbeeld bladzijdes met een volledig zwarte achtergrond.
Daar staan nu, na enkele keren dorgebladerd te zijn, al aardig wat krasjes in.

Lucas

Bericht door Lucas » wo mei 16 2007 8:52 pm

Ik heb laatst eens een album laten maken bij Schlecker, omdat ik daar ook vaker foto's laat afdrukken. Een album met softcover, 28x20cm, 34 pagina's, 25 euro. De software was zeer practisch, erg gebruiksvriendelijk. Op zich vind ik het album ook heel mooi, maar er is 1 minpunt. Mijn foto's waren allemaal 6 milj pixels. Bij sommige afbeeldingen die ik wat kleiner in het album had gezet zie je als je héél goed kijkt die, bij bepaalde randjes, hoe moet ik het zeggen, digitale karteltjes, heel lichtjes. Ik meende bij het verzenden ook al te zien dat de software bepaalde foto's compresste. Als dat zonder verscherpen gebeurt krijg je dus die zeer kleine karteltjes. Zeer jammer. De meeste mensen zien het niet, maar ik wel. Verder is het boek heel mooi.

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » wo mei 16 2007 10:13 pm

Ik heb bij Albert Heijn een fotoboek laten maken van mijn huwelijk en de huwelijksreis door China. Ben er zeer tevreden over.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”