D60 mee naar festival

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
Juci

D60 mee naar festival

Bericht door Juci » vr aug 21 2009 4:09 pm

Morgen ga ik naar Zand Almere... er mogen daar alleen "funcamera's" mee naar binnen...
Weet iemand of een D60 hier nog onder valt... Hij is niet proffesioneel, maar het begrip funcamera is zo breed...

en wellicht zijn er ook nog goede tips om m'n D60 toch binnen te smokkelen?

Jop
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: D60 mee naar festival

Bericht door Jop » vr aug 21 2009 4:57 pm

Ik heb daar laatst ook iets over gelezen, volgens mij in een foto-tijdschrift. Daarin werd verteld dat degenen die hierop moeten controleren meestal geen verstand hebben van camera's en dat zij dan 'camera's met zo'n losse lens erop' als professioneel zien. Leg dan maar eens uit dat dit niet perse zo is.. Ikzelf heb het nog niet aangedurfd om mijn DSLR mee te nemen naar een concert/festival, maar je ziet ze echt altijd. Dus er zullen trucs zijn om ermee binnen te komen.
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » vr aug 21 2009 4:59 pm

Ik heb gemerkt dat de meeste mensen al tamelijk onder de indruk zijn van een D60, dus ik denk niet dat die door de organisatie als funcamera wordt gezien. De gedachte erachter zal zijn dat je geen al te goede foto's mag maken (of om te voorkomen dat er allemaal idioten met tripods in de weg gaan staan).

D5000

Bericht door D5000 » vr aug 21 2009 5:28 pm

Jop schreef:Ik heb daar laatst ook iets over gelezen, volgens mij in een foto-tijdschrift. Daarin werd verteld dat degenen die hierop moeten controleren meestal geen verstand hebben van camera's en dat zij dan 'camera's met zo'n losse lens erop' als professioneel zien. Leg dan maar eens uit dat dit niet perse zo is.. Ikzelf heb het nog niet aangedurfd om mijn DSLR mee te nemen naar een concert/festival, maar je ziet ze echt altijd. Dus er zullen trucs zijn om ermee binnen te komen.
Dat klopt ja, dit staat in Foto-video, het ging over Paradiso
maar er stond ook dat je tegenwoordig met een "fun camera"hele mooie foto's kan maken.

normaal gesproken ziet een leek volgens mij niet het verschil tussen een d60 of een d700.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » vr aug 21 2009 6:47 pm

J,

Ik zou het vantevoren informeren en het betreffende mailtje uitdraaien.
Het zou zonde zijn als je niet binnengelaten wordt met kamera (waar laat je die als je toch naar binnen wilt?).

Je noemt zand: ik zou het eens met een Nikonos proberen: geen sterveling van onder de dertig tot veertig jaar kan daar de lens afhalen. Bovendien is een Nikonos waterdicht en nagenoeg onverwoestbaar.

De reden dat bij optredens moeilijk gedaan wordt is vaak het portretrecht van artiesten en de verstoring van optredens.

Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Melliw
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Melliw » vr aug 21 2009 8:12 pm

Ik heb een keer een spiegelreflex meegekregen naar binnen waar het niet mocht. De controleur zei dat camera's waarvan de lens eraf kan professionele dingen zijn. Ik heb hem toen uitgelegd dat ik geen spiegelreflex had maar dat het toestel er wel op leek. Om het 'te bewijzen' heb ik hem laten zien dat het objectief er niet af wilde. Wist die kerel veel dat ik op het knopje van de diafragma- en scherptedieptecontrole drukte. Hij vond het raar maar ik had mijn toestel binnen.

Dus met een mooi praatje ben je al een heel eind. :wink:

Groeten van Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

Jop
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Jop » vr aug 21 2009 9:12 pm

Melliw schreef:Ik heb een keer een spiegelreflex meegekregen naar binnen waar het niet mocht. De controleur zei dat camera's waarvan de lens eraf kan professionele dingen zijn. Ik heb hem toen uitgelegd dat ik geen spiegelreflex had maar dat het toestel er wel op leek. Om het 'te bewijzen' heb ik hem laten zien dat het objectief er niet af wilde. Wist die kerel veel dat ik op het knopje van de diafragma- en scherptedieptecontrole drukte. Hij vond het raar maar ik had mijn toestel binnen.

Dus met een mooi praatje ben je al een heel eind. :wink:

Groeten van Willem
Haha wat een mooi verhaal! Goed gebruik gemaakt van de 'kennis' van de controleurs 8)
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |

Juci

Bericht door Juci » vr aug 21 2009 9:44 pm

Dankje voor de tips allemaal!!!
Heb de organisatie gemailt, maar kreeg een automatisch antwoord dat ze vragen niet meer konden beantwoorden.. dus helaas.

Heb het objectief van de body gehaald. Met een lenskapje erop lijkt het net een handcameraatje. Heb 'm ook in een simpel en klein cameratasje gestopt. Het objectief verstop ik in een sok onder in m'n tas. En dan maar hopen dat ze zo ver niet zoeken.
Vorig jaar was ik er ook en zag meerdere nikons rondlopen daar... vind dat het mij ook moet lukken!

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”