Hallo allemaal,
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik deze vraag kon stellen en hoop dat ik hier goed zit.
Ik wil me bezig gaan houden met het maken van foto's op house feesten, discotheeken en evenementen.
Het mooie is dat er zoveel te zien is en wat je vast kunt leggen.
Ik ga graag uit en bezoek met regelmaat grote feesten en zie daar zoveel dingen en moment die ik vast wil leggen
B.v blije maar ook de minder blije gezichten, kleding, entourage, artiesten, etc
De afgelopen week heb ik meerdere organisaties een mail verstuurd met de vraag of het mogelijk om voor hun foto's te maken.
En wacht nu op hun reactie.
Zijn er hier mensen die het geluk hebben dit soort foto's te kunnen maken?
Hoe zijn jullie begonnen?
Tips?
Met vriendelijke groet.
Richard
Party fotografie?
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Party fotografie?
Hoi Richard,
Ik heb dit een paar jaar gedaan, maar ik vond het maar irritant. Mensen zien je met een grote camera rondlopen en trekken je voortdurend aan je shirt of je een foto wilt maken van ze.
Ik zal je uit de droom helpen. Ik weet niet welke organisaties je een mail hebt gestuurd (ID&T Q-dance UDC?) maar die hebben allemaal al ervaren fotografen in dienst (rutger en floris bij Q-dance maken prachtige foto's.) Als je wilt beginnen zou ik je aanbieden bij een organisatie als superfeesten.tv of partyflock. Zij kunnen voor jou regelen dat je gratis entree hebt of op de gastenlijst staat. Drankjes en vervoer etc zul je zelf moeten verzorgen. Je krijgt een pak met kaartjes mee en die deel je uit. Je verdient hier niks mee alleen je gratis entree. Je foto's komen daarna op de site van de organisatie en zo bouw je zelf een soort van portfolio op. Als je het echt heel goed doet en naast al die andere honderden fotografen die altijd rondlopen op feesten als DefQon1, Qlimax, Mysteryland etc. kan je je eventueel aanbieden bij grotere bedrijven als betaalde fotograaf, maar geloof me die weg is lang en zwaar en ik denk als je dat echt zou willen je pas over een jaar of 5-7 echt aan de bak kunt als partyfotograaf al denk ik dat het geen vetpot is qua salaris.
Ik heb dit een paar jaar gedaan, maar ik vond het maar irritant. Mensen zien je met een grote camera rondlopen en trekken je voortdurend aan je shirt of je een foto wilt maken van ze.
Ik zal je uit de droom helpen. Ik weet niet welke organisaties je een mail hebt gestuurd (ID&T Q-dance UDC?) maar die hebben allemaal al ervaren fotografen in dienst (rutger en floris bij Q-dance maken prachtige foto's.) Als je wilt beginnen zou ik je aanbieden bij een organisatie als superfeesten.tv of partyflock. Zij kunnen voor jou regelen dat je gratis entree hebt of op de gastenlijst staat. Drankjes en vervoer etc zul je zelf moeten verzorgen. Je krijgt een pak met kaartjes mee en die deel je uit. Je verdient hier niks mee alleen je gratis entree. Je foto's komen daarna op de site van de organisatie en zo bouw je zelf een soort van portfolio op. Als je het echt heel goed doet en naast al die andere honderden fotografen die altijd rondlopen op feesten als DefQon1, Qlimax, Mysteryland etc. kan je je eventueel aanbieden bij grotere bedrijven als betaalde fotograaf, maar geloof me die weg is lang en zwaar en ik denk als je dat echt zou willen je pas over een jaar of 5-7 echt aan de bak kunt als partyfotograaf al denk ik dat het geen vetpot is qua salaris.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb idd ook een tijd lang gewerkt als partyfotografe en dan voor de grotere namen als ID&T, Qdance, Awakenings en Crazyland..
Hoe ben ik hieraan gekomen?
Ik ben begonnen bij een website waar je idd als fotograaf een gastenlijst plaats krijgt en een enkele keer omkostenvergoeding.. Daar vanuit kwam ik in contact met organisatoren en ben ik uiteindelijk gaan werken bij crazyland.. Daar ben ik door meerdere andere grotere partijen benaderd om voor hun te komen werken..
Ik heb er gigantisch veel geleerd!! Hier leer je pas echt hoe je camera werkt!! Maar ik kon zoals eerder gezegd ook niet meer tegen die mensen die constant aan je lopen te trekken, je camera zowat uit je handen graaien om hun foto te zien en de slechte communicatie met de opdrachtgevers (als je al betaalt kreeg, moest je echt achter je geld aan enz.) Toch raad ik iedere fotograaf hte aan om te doen, gewoon omdat je zooo veel leert en zoveel goede contacten opdoet met goede fotografen waar je altijd op terug kan vallen!
Hoe ben ik hieraan gekomen?
Ik ben begonnen bij een website waar je idd als fotograaf een gastenlijst plaats krijgt en een enkele keer omkostenvergoeding.. Daar vanuit kwam ik in contact met organisatoren en ben ik uiteindelijk gaan werken bij crazyland.. Daar ben ik door meerdere andere grotere partijen benaderd om voor hun te komen werken..
Ik heb er gigantisch veel geleerd!! Hier leer je pas echt hoe je camera werkt!! Maar ik kon zoals eerder gezegd ook niet meer tegen die mensen die constant aan je lopen te trekken, je camera zowat uit je handen graaien om hun foto te zien en de slechte communicatie met de opdrachtgevers (als je al betaalt kreeg, moest je echt achter je geld aan enz.) Toch raad ik iedere fotograaf hte aan om te doen, gewoon omdat je zooo veel leert en zoveel goede contacten opdoet met goede fotografen waar je altijd op terug kan vallen!
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Rdrukker schreef:Ja ja, morgen avond mijn eerste party opdracht.
SUPER!!!!
Laat je wel het resultaat zien..???? we zijn reuze benieuwd.
Lekkere langzame sluitertijden en flitsen op het 2e gordijn......

Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Uh 2e gordijn is rear toch?Mike-Nikon schreef:Rdrukker schreef:Ja ja, morgen avond mijn eerste party opdracht.
SUPER!!!!
Laat je wel het resultaat zien..???? we zijn reuze benieuwd.
Lekkere langzame sluitertijden en flitsen op het 2e gordijn......Cool
Mischien is slow sync ook goed.
Ik zal ze zeker laten zien.
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Inderdaad.......Uh 2e gordijn is rear toch?
Mischien is slow sync ook goed.
Maar gebruik de M stand om te spelen met het licht.
Succes......!!!!
Ps......Leerzaam draadje. http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1332317
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.