Blij met mijn D300!!
Blij met mijn D300!!
Mischien een bericht van niets, je leest meestal alleen maar over problemen.
Vrijdag de hele dag trouwfoto's gemaakt, foto's super gelukt, alles met 1 accu(zuinig)(295 RAW foto's)
Deels geflitst met een SB600............heerlijk zonder problemen.
Was de eerste keer na mijn Canon-drama dat ik een camera langdurig aan de tand moest voelen.
De Nikkor 24-70 2.8 is een heerlijke lens voor deze dag, wat een contrast en kleur.
Nikon D300 Sjapoo !
Zo even mijn vreugde gedeelt.
Vrijdag de hele dag trouwfoto's gemaakt, foto's super gelukt, alles met 1 accu(zuinig)(295 RAW foto's)
Deels geflitst met een SB600............heerlijk zonder problemen.
Was de eerste keer na mijn Canon-drama dat ik een camera langdurig aan de tand moest voelen.
De Nikkor 24-70 2.8 is een heerlijke lens voor deze dag, wat een contrast en kleur.
Nikon D300 Sjapoo !
Zo even mijn vreugde gedeelt.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Blij met mijn D300!!

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Meer moet dat niet zijn, tevreden met wat je hebt das altijd plezant te horen dat iets zonder problemen zijn werk doet.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het Nikon flitssysteem staat niet voor niets bekend als betrouwbaarder dan dat van Canon. Niet voor niets zie je Nikons veel bij bruidsfotografie.
Altijd leuk een gelukkige/blijde D300-ganger te omarmen 

- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Heerlijke body die D300.
Werk ook wel eens met compacts en ander spul, maar wat voelt zo'n body lekker aan.
Mooi dat je er veel plezier aan hebt.
Werk ook wel eens met compacts en ander spul, maar wat voelt zo'n body lekker aan.
Mooi dat je er veel plezier aan hebt.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
gefeli, maar 295 voor 1 bruiloft is dat niet een beetje veel

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
295 is niet veel.
Ik was van s'morgens tot s'avonds bezig.
Dus voorbereidingen, ophalen van de bruid, naar gemeentehuis, receptie, feest en natuurlijke de bekende poses in een park.
De opdrachtgevers willen graag veel foto's van alles, sfeer(gasten) en natuurlijk mooie foto's waar zij opstaan.
Dus voorbereidingen, ophalen van de bruid, naar gemeentehuis, receptie, feest en natuurlijke de bekende poses in een park.
De opdrachtgevers willen graag veel foto's van alles, sfeer(gasten) en natuurlijk mooie foto's waar zij opstaan.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ik snap dat 295 niet veel is, heel erg erg erg weinig vandaar mijnBernd schreef:295 is niet veel.

En dat heb je allemaal weten vast te leggen in 295 foto's

Ik ben zeer benieuwd naar je foto's
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
295 veel of niet veel. 400 veel of niet veel. Ik weet het niet.
In het analoge tijdperk was het best veel. Toen liepen we met twee cams dat soort reportages te doen (en had ik persoonlijk altijd nog een derde kleine cam als reserve achter de hand) en tussentijds liep je voordurend te rekenen zodat je tijdens de hoogtepunten niet net het rolletje vol had. Daardoor liet je ook wel eens een moment schieten.
Tegenwoordig is het uiteraard allemaal een stuk gemakkelijker geworden en daardoor ook relaxter. Van een moment schiet je sowieso altijd meerdere foto's. Dat voorkomt dichte ogen.
Aan de andere kant heb ik de stellige indruk dat collega's tegenwoordig maar raak schieten. Het is bijna lovenswaardig geworden om het 1.600 of 2.200 foto's thuis te komen. Dat ik een andere mening toegedaan ben zal niet verwonderen. Als je zoveel foto's moet maken voor een mooie reportage is dat mi gebrek aan vakmanschap. In ieder geval zal de selectie alleen al zoveel tijd kosten dat er geld bij moet.
In het analoge tijdperk was het best veel. Toen liepen we met twee cams dat soort reportages te doen (en had ik persoonlijk altijd nog een derde kleine cam als reserve achter de hand) en tussentijds liep je voordurend te rekenen zodat je tijdens de hoogtepunten niet net het rolletje vol had. Daardoor liet je ook wel eens een moment schieten.
Tegenwoordig is het uiteraard allemaal een stuk gemakkelijker geworden en daardoor ook relaxter. Van een moment schiet je sowieso altijd meerdere foto's. Dat voorkomt dichte ogen.
Aan de andere kant heb ik de stellige indruk dat collega's tegenwoordig maar raak schieten. Het is bijna lovenswaardig geworden om het 1.600 of 2.200 foto's thuis te komen. Dat ik een andere mening toegedaan ben zal niet verwonderen. Als je zoveel foto's moet maken voor een mooie reportage is dat mi gebrek aan vakmanschap. In ieder geval zal de selectie alleen al zoveel tijd kosten dat er geld bij moet.
Laatst gewijzigd door Gobert op zo aug 23 2009 5:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Helemaal mee eens, ik schiet zo tussen de 900 en 1400 foto's voor een hele dag van ca 8 uur. En dat komt inderdaad doordat ik geen dichte ogen wil hebben
maar 295 is wel erg weinig hoor en dat voor een hele dag lang 

Ik ben niet iemand die honderden foto's schiet, met het idee van er zit wel wat bruikbaars tussen.
Uiteraard heb ik meer geschoten, als ik de tijd heb wis ik de foto's die mij gelijk al niet aan staan.
Even back to topic
.................erg blij dus met mijn D300
Uiteraard heb ik meer geschoten, als ik de tijd heb wis ik de foto's die mij gelijk al niet aan staan.
Even back to topic

- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Wie heeft gezegd dat het over lukraak schieten gaat? Het laatste wat je wilt is alleen maar foto's met dichte ogen.
En het laatste wat je moet doen is foto's wissen op je camera onder het schieten. Geheugen kost geen drol en je slaat je zelf voor je kop als je per ongeluk goede foto's wist.
Ik blijf erbij dat 295 voor een bruiloft van een hele dag weinig is. nogmaals ik nodig je uit om je foto's te laten zien ben wel benieuwd naar je foto's.
En het laatste wat je moet doen is foto's wissen op je camera onder het schieten. Geheugen kost geen drol en je slaat je zelf voor je kop als je per ongeluk goede foto's wist.
Ik blijf erbij dat 295 voor een bruiloft van een hele dag weinig is. nogmaals ik nodig je uit om je foto's te laten zien ben wel benieuwd naar je foto's.