Ik kwam net de Tokina 10-17 Fisheye tegen.
Omdat ik nog nooit eerder een zoom-fisheye gezien heb, vroeg ik me wat ik mij daarbij voor moet stellen.
Heeft iemand ervaring met dit objectief
Tokina 10-17 Fisheye
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Tokina 10-17 Fisheye
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Re: Tokina 10-17 Fisheye
Ik heb het objectief zelf een tijd in mijn bezit gehad. het zoomen vond ik echter geen/weinig meerwaarde hebben. zou ik minder vervorming willen hebben dan wissel ik liever mn objectief.
Het fisheye effect kan zeer leuk zijn, maar het leuke zal er al snel vanaf gaan. Voor toepassing met panorama's kan het een mooi objectief zijn maar hoe dan ook zou ik toch eerder voor de 10,5 mm van nikon gaan. Kun je ook het fisheye effect ontdekken maar kun je het objectief later ieder geval nog voor een nette prijs verkopen.
Het fisheye effect kan zeer leuk zijn, maar het leuke zal er al snel vanaf gaan. Voor toepassing met panorama's kan het een mooi objectief zijn maar hoe dan ook zou ik toch eerder voor de 10,5 mm van nikon gaan. Kun je ook het fisheye effect ontdekken maar kun je het objectief later ieder geval nog voor een nette prijs verkopen.
Heb 'm een dag gebruikt i.o. met een winkel. Uiteindelijk toch voor de 10,5 nikkor gegaan. De zoom voegt inderdaad niets toe voor een dergelijk opjectief. Inmiddels de 10,5 ontdaan van de zonnekap en deze gebruik ik nu op FX. Als je toch voor een fisheye wilt gaan ben ik het met Smilda eens en kun je beter voor de nikkor gaan.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zelf heb ik sinds een paar weken de 16mm f2.8 fish eye van nikkor. Ik mag er graag mee werken ook met portret werk enz. Het is een zeer goede lens met zelfs een paar kleur filters erbij. Ik vind dat je met dit type lens kreatiever kan fotograferen om het effect er in te krijgen.Roelof schreef:Ik kwam net de Tokina 10-17 Fisheye tegen.
Omdat ik nog nooit eerder een zoom-fisheye gezien heb, vroeg ik me wat ik mij daarbij voor moet stellen.
Heeft iemand ervaring met dit objectief
Ik heb er geen spijt van en zal deze Nikkor zeker vaak gaan gebruiken.
Ga deze lens een uitproberen je zal er geen spijt van krijgen.
gr Jan