gedelete foto´s D200 terug halen

Discussies over fotobewerking en archivering
DJ

Re: gedelete foto´s D200 terug halen

Bericht door DJ » wo aug 26 2009 10:38 pm

Roelof schreef:
DJ schreef:Ik kan alleen via de D200 de kaart laten lezen, zou het dan alleen via een aparte kaartlezer kunnen Roelof ?
Ik kon daar zo geen antwoord op geven, dus daarom heb ik het maar even uitgeprobeerd.
FileScavenger (mijn favoriete undelete programma, ook voor harde schijven, maar niet gratis) ziet de D200 niet als de USB-modus op PTP staat, maar als die op Mass Storage staat. In die laatste stand kan ik ook bestanden terughalen.
Dus, even je D200 op Mass Storage zetten, dat doe je in het menu:
Setup -> USB -> Mass Storage
Probeer dat maar eens.

mijn D2oo stond op mass storage dus dat is het niet ( denk ik )

Maar inmiddels op het goede spoor gezet door telefonisch contact met whoami is het mij gelukt om de foto's van mijn oude pc 1 voor 1 op een usb stick te krijgen.
dus ik ben weer een happy mens ( op mijn Griepje na dan )

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo aug 26 2009 11:47 pm

Marianne schreef:Ik heb even gekeken naar http://www.cardrecovery.com" onclick="window.open(this.href);return false; Léon, maar dat is geen freeware. Je kan hem downloaden en haalt alles weer voor de dag... perfect programma dus. Maar als je het wilt herstellen waar hij om vroeg, dan kreeg je het vriendelijke verzoek of je toch maar even wou betalen.
Maar ik benoem "cardrecovery" ook niet iets wat wel of niet freeware zou zijn.
Waar ik wel specifiek naar verwijs als freeware is PC inspector's "Smart Recovery" http://www.pcinspector.de/SmartRecovery ... language=2" onclick="window.open(this.href);return false; Download en gebruik die maar eens. Er komt geen melding dat je moet betalen. :)

Verder niet als zodanig benoemd als freeware maar valt ook onder die categorie dat je niets hoeft te betalen (het mag wel als donatie), is het portable programma "Recuva" http://www.recuva.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Met al die links die ik geef hoop ik mensen toch ook enigszins te stimuleren om ook eens zelf iets uit te zoeken of het dan wel of niet freeware is. :wink:
Laatst gewijzigd door Léon Obers op di mar 23 2010 5:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Marianne

Bericht door Marianne » do aug 27 2009 7:44 am

Ik was ook aan het zoeken Léon zoals je merkt en het valt me heel erg op dat de ene meer ziet als de andere... er zijn er bij die zelfs niets zien (!!!).
Ik heb wel zo van, degene die het meest ziet, dat ik die ga nemen. Tot heden is het wel zo dat die ik aangaf, de betaalde dus, het meeste zag.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » do aug 27 2009 10:55 am

Marianne schreef:Ik heb wel zo van, degene die het meest ziet, dat ik die ga nemen.
Houd er wel rekening mee dat veel zien nog niet direct betekent dat er ook veel goed teruggehaald kan worden.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do aug 27 2009 11:00 am

Het ene programma is het andere niet. Maar ook, wat de ene keer lukt met het ene, lukt een volgend keer misschien beter met een ander.
Zelf gebruik ik meerdere programma's. Programma's die meer kunnen zijn uitgebreider, zitten daardoor minder overzichtelijk in elkaar en moet je beter bestuderen wat je aan het doen bent en wat je ermee kunt. Voor de simpele terughaal actie van foto's op een geheugenkaart neem ik een eenvoudig recovery programma.
Smart Recovery (PC Inspector), of Sandisk Rescue Pro wat gratis bij de geheugenkaartjes geleverd werd van Sandisk (ik dacht alleen bij snellere kaart versies en van voldoende capaciteit). Idem nog eentje bijgeleverd bij Lexar.

Als dat niet lukt, en bij ingewikkeld gecrashte harddisks waar het om vele typen bestanden gaat neem ik mijn toevlucht tot R-Studio (die kan zelfs over een netwerk naar andere PC's kijken). Als je je wat meer wilt verdiepen in de eigenschappen van enkele recovery-programma's en waarom het ene programma beter is als het andere, hier mijn eerdere bevindingen, van complete harddisks. Met name het wel of niet hernoemen van bestanden door een programma kan je flink opbreken in de effectiviteit van terughaalacties.
http://groups.google.nl/group/nl.foto/m ... c8cb?hl=nl (bericht 2003 --> dus is de situatie toen heh, hoewel R-studio ook in latere versies mij nog steeds goed van dienst is).
http://groups.google.nl/group/nl.foto/m ... 7d09?hl=nl& (bericht 2006)
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”