Kijk anders nog eens goed naar de verschillende specs van de camera's (D90 en D300), zoals bijvoorbeeld het overzicht zoals Hans dat net heeft gemaakt in een ander draadje. Wat mis je nu op de D40? Op welke camera vind je dat terug? Wat biedt de D300 bovenop de D90? Heb jij dat nodig?
Wat voor mij bijvoorbeeld een reden zou kunnen zijn om de D300 aan te schaffen is de compitabiliteit (lichtmeting) met Ai-objectieven. Mijn vader heeft er daar nog een aantal van; zou leuk zijn om die nog te gebruiken.
Wat ik een nadeel vind is de zwaardere bouw. Ik ben geen pro en gebruik mijn spullen ook niet zeer intensief. Een D90 past dan volgens mij uitstekend bij mij. Zo moet je denk ik redeneren (maar dan natuurlijk met je eigen prioriteiten

). Ook het prijsverschil tussen de D90 en de D300 is immers niet om je schouders voor op te halen. Anderzijds kan het zomaar dat de D300 vrij snel nog een prijsdaling zal zien als de D300s op de markt gaat komen. Digitale camera's verouderen snel en verliezen nog sneller hun waarde. Mijn D60 is nu alweer yesterday's news. Wat dat betreft zijn objectieven dan een betere investering.