Elle Bandita

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Jay

Elle Bandita

Bericht door Jay » do aug 27 2009 5:53 pm

Zaterdagmiddag op het Spijkenisse festival met mijn nieuwe Tamron 17-50 even bij Elle Bandita wezen kijken. Ook gelijk een leuke mogelijkheid gehad om de SB-600 is aan de tand te voelen. (dat valt nog niet mee dat extern flitsen zeg :huh: ) Klik hier voor de website van Elle Bandita.

1: Staat ook al in 2 andere draadjes. Maarja, nu past hij in de serie :lol:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3: Ja het is echt een vrouw! :lol:
Afbeelding

4:
Afbeelding

Jay

Re: Elle Bandita

Bericht door Jay » do aug 27 2009 11:30 pm

niemand ? :(

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » do aug 27 2009 11:33 pm

Hoi Jay ziet er gelikt uit, je zou zowat denken dat je deze serie met een Nikkor 17-55mm 2.8 heb gemaakt :lol: maar nee daar zijn ze gewoon te scherp voor :mryellow:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

BUG322

Bericht door BUG322 » do aug 27 2009 11:40 pm

Vol open is de 17-55 scherper als de Tamron
maar goed ik zie oksel haar ben nog een beetje in shock

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » do aug 27 2009 11:57 pm

Hallo Jay, qua compositie vind ik ze zeker niet verkeerd, echter......
Die flits, nee dat vind ik dus helemaal niets, alleen foto 2 vind ik wat hebben door de bezwete onderarm die er zonder flits niet zo duidelijk uit was gekomen.

Zoals ik al vaker geschreven heb, mij is door een beroeps concertfotograaf geadviseerd nooit te flitsen. Dit haalt de sfeer van het concert weg. De man is vaste fotograaf van Mojo en heeft alle groten der aarde gefotografeerd. Nota bene schiet hij met Canon wat qua ruisprestaties nog aardig achter blijft bij Nikon.

Je hebt nu een goed lichtsterk objectief en gebruikt opening F /4.5 en ISO 400. Nu ken ik de ISO-prestaties van de D60 niet goed, maar volgens mij moet je die makkelijk op kunnen schroeven naar ISO 800 of 1000. Combineer dit met F 2.8 en je komt een heel eind met je sluitertijd. Want de enige reden om te flitsen is het tekort aan licht opvangen met een korte sluitertijd, om bewegingsonscherpte te voorkomen. In ieder geval had voor een opening van F/ 4.5 geen Tamrom 17-50 hoeven aanschaffen.

Mijn tip: Schroef de ISO op, ga experimenteren met de ruisprestaties en neem de waarde waarbij de ruis nog acceptabel is.

Concertregistraties zijn erg lastig en ik ben volop lerende dit enigszins onder de knie te krijgen. Soms gaat het goed, maar vaak ook niet. Dan is het licht gewoon echt belazerd, maar dat zij dan zo en loop ik tegen de beperkingen van mijn camera aan. Dit terwijl ik een D300 heb, maar daar houdt het met ISO 2500 ook wel op. Flitsen doe ik dan in ieder geval niet. Niet alleen vanwege de sfeer die je weghaalt, maar ook omdat vele artiesten hier dus echt een bloedhekel aan hebben.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groet,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Jay

Bericht door Jay » vr aug 28 2009 6:29 am

Ik heb hier zeker wat aan. De ruisprestaties van de D60 zij best treurig moet ik zeggen. ISO800 is echt het matje. en zelfs toen bleven mijn sluitertijden te lang met volle opening.
Daarom heb ik mijn flitser erbij gepakt en ben daar mee gaan stoeien. Het licht in die tenten was echt bar slecht helaas.

paulderidder

Bericht door paulderidder » vr aug 28 2009 8:53 am

Hoi, ik ga met Bug mee........ kom nu iets bij :lol: Foto 1 is een toppertje voor mij. Wat een expressie.

met de groet van Paul

Louisa

Bericht door Louisa » vr aug 28 2009 9:47 am

weet je zeker dat het een vrouw is? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ze had haar oksels wel eens mogen scheren :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik vind de foto's super :mryellow:

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » vr aug 28 2009 10:00 am

BUG322 schreef:Vol open is de 17-55 scherper als de Tamron
maar goed ik zie oksel haar ben nog een beetje in shock
Bugg heb jij de Nikkor versie?
Dan zou ik wel eens een vergelijkende test willen doen ik denk dat je gaat schrikken :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Dennis71

Bericht door Dennis71 » vr aug 28 2009 10:52 am

Ik ga gedeeltelijk mee met het commentaar van Irwan. Ook ik ben wat aan het rommelen met concertfotografie maar heb dit absoluut nog niet lekker onder de knie.
Iedereen kan een scherpe plaat maken, maar de compositie en belichting is doorslaggevend voor de kwaliteit.
Flisten had hier wel mooi geweest, maar dan zeker niet voluit, tenminste, zo lijkt het te zijn gegaan. Flisten kan wel degelijk een mooie plaat opleveren, maar wel met mate.

Het vergelijk met een fotograaf die voor Mojo fotografeerd is een beetje appels met peren vergelijken. Als ik bij de groten der aarde voor het podium sta heb ik ook geen flitser nodig. Genoeg licht en prima frontlight. In een klein zaaltje daarintegen is het echt soms afzien. Kijk eens of je zonder flitsen, en dan omzetten naar z/w wat moois kan creëren.

Elle Bandita....vindt het maar een ranzig iemand :oohh:

GdP

Bericht door GdP » vr aug 28 2009 11:00 am

[quote="Jay"]Zaterdagmiddag op het Spijkenisse festival met mijn nieuwe Tamron 17-50 even bij Elle Bandita wezen kijken. Ook gelijk een leuke mogelijkheid gehad om de SB-600 is aan de tand te voelen. (dat valt nog niet mee dat extern flitsen zeg :huh: ) Klik hier voor de website van Elle Bandita.

3: Ja het is echt een vrouw! :lol:
Afbeelding

:shock: Haar broek zakt af. :lol:

Ik heb helaas helemaal niets met dit soort muziekanten. Maar het flitsen van dit soort foto's valt mij niet tegen zo te zien. Jammer dat er geen foto's zijn die zonder flits zijn genomen.
En ruis in de foto vind ik persoonlijk niet zo erg, als geen foto. Vroeger viel je ook niet over de korrel bij het maken van dit soort foto's, toen alles nog analoog was. Het had zelfs een bepaalde toegevoegde waarden.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » vr aug 28 2009 11:09 am

Jay, je zet de eerste goede stappen met je flitsert.. :mryellow:
Lekker dingen uitproberen en leren van de missers..
Dat doen we hier ook.. :D

Ga zo door ..

Groeten Eelco & Monique :D
http://500px.com/EelcoVandeKamp

VieF

Bericht door VieF » vr aug 28 2009 12:47 pm

Haar broek zakte af, ze had enorm veel okselhaar en ze had geen bh aan. De meest charmante vrouw die ik ooit heb gezien :mryellow:
Maar ze was wel erg leuk om naar te luisteren! (als je van de muziek houdt). Foto's maken was die dag inderdaad erg lastig. Het was erg donker in de tenten, het licht was slecht en er werd overmatig gebruik gemaakt van rookmachines. Aan de ene kant vervelend, aan de andere kant een enorme uitdaging 8)

Dennis71

Bericht door Dennis71 » vr aug 28 2009 1:07 pm

Rook machines :twisted: :twisted:

Jay

Bericht door Jay » vr aug 28 2009 5:10 pm

Dennis71 schreef: Flisten had hier wel mooi geweest, maar dan zeker niet voluit, tenminste, zo lijkt het te zijn gegaan.
Ik heb zeker niet voluit geflitst. Ik had de flitser op TTL staan. en zat op zo'n -2,7 tot -3,0 op 1/100 sluitertijd.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”