Maastricht

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
anton1951

Re: Maastricht

Bericht door anton1951 » vr aug 28 2009 7:13 pm

mikemix schreef:Zoek de verschillen:
origineel
Afbeelding
bewerkt
Afbeelding
Opvallend dat een foto door een "simpele bewerking" zo veel aan kracht kan winnen....

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr aug 28 2009 7:14 pm

soulpic schreef:Vond toch dat ik bij architectuur alles scherp wou hebben dus gekozen voor een diafragma van F 10.
Het beeld wat ik zag was gewoon prachtig: de trappen - de railing - het gebouw en de heldere blauwe lucht met witte wolken.
Achteraf had ik er misschien iets meer kunnen uithalen door anders te kijken, en wat langer te fotograferen met diverse mogelijkheden.
Waardoor ik achteraf misschien ook meer dieptewerking eruit had kunnen halen.
Volgende keer wellicht beter meerdere versies te schieten. Je schiet digitaal, dus kost feitelijk niets extra. :idea:

Goed te zien dat het hier weer de gezellige kant op gaat. :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » vr aug 28 2009 7:20 pm

Mag ook wel naar 3 volle pagina's :P

Ik ben echt niet zo'n eik*l als de meeste denken, kan alleen af en toe zo overkomen :wink:
Maar je doet gewoon je best voor de foto op het moment dat je fotografeert - je probeert alles uit - je bewerkt hem in PS of dergelijke - je plaatst het op een forum...
en vervolgens wordt het afgedaan met klein en onscherp. En dan nog een schepje erboven op dat je het allemaal beter weet als je iets toelicht. Dat is dan niet leuk om te horen.
"Imagination is far more important than knowledge"

mikemix

Bericht door mikemix » vr aug 28 2009 7:26 pm

En dar gaan we weer....Klets wat minder en kijk wat meer. Het wordt je op een presenteerblaadje aangereikt.
Je moet er ook wel wat mee willen doen.

Voorbeeld van mij geeft aan dat Marco dus helemaal gelijk heeft.
Kleurzweem is goed gezien door Jolanda.

Er zit idd een magentazweem in de beelden.
Als je bij kleurbalans in PS gaat kijken mag je zelf checken wat de beste waarde geeft.

GdP

Bericht door GdP » vr aug 28 2009 8:33 pm

Voelt iemand zich misschien al geroepen een stadswandeling te organiseren in Maastricht?

Volgens mij was dat het oorspronkelijke verzoek van Soulpic, tot iemand zich geroepen voelde om over z’n foto’s te gaan zitten zeuren. Wat vreemd is, omdat het onderwerp in ‘Foto presentaties’ staat. En hier verwacht je toch geen fototechnisch commentaar.

Een stadswandeling in Maastricht lijkt mij toch wel interessant.

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » vr aug 28 2009 11:00 pm

@ GdP:

Het was inderdaad een "verzoekje" omdat het me leuk lijkt om eens aan een stadswandeling deel te nemen die in de buurt wordt georganiseerd.
Het "zeuren" over de foto's vind ik niet erg, daarom plaats ik ze hier ook. Al gaat 't in dit topic wel meer over de techniek dan bij andere (nieuwere) leden.
Vind ik persoonlijk overigens niet erg, want ik heb er ook niks aan als er alleen maar: oee en aaa wat een mooie foto geroepen wordt. (daarvoor hebben we hyves en zoom)
Waarschijnlijk beginnen ze bij mij meer over de techniek omdat ze 'n bepaald niveau van me verwachten en ze willen dat ik steeds beter word in hetgeen wat ik doe.

GdP

Bericht door GdP » vr aug 28 2009 11:26 pm

soulpic schreef:@ GdP:

Het was inderdaad een "verzoekje" omdat het me leuk lijkt om eens aan een stadswandeling deel te nemen die in de buurt wordt georganiseerd.
Het "zeuren" over de foto's vind ik niet erg, daarom plaats ik ze hier ook. Al gaat 't in dit topic wel meer over de techniek dan bij andere (nieuwere) leden.
Vind ik persoonlijk overigens niet erg, want ik heb er ook niks aan als er alleen maar: oee en aaa wat een mooie foto geroepen wordt. (daarvoor hebben we hyves en zoom)
Waarschijnlijk beginnen ze bij mij meer over de techniek omdat ze 'n bepaald niveau van me verwachten en ze willen dat ik steeds beter word in hetgeen wat ik doe.

Ik ben blij te horen dat je er vrede mee hebt met zoals het gegaan is. :)

AEL
Forumlid
Forumlid

Bericht door AEL » za aug 29 2009 6:57 pm

Ben ik al mee bezig, maar zal het nog even officieel aankondigen. Het idee is geboren tijdens de trip naar Dinant. Heb zelf een paar jaar in Maastricht gewoond en inderdeed, je blijft schieten :-)

Groet,
Ael
soulpic schreef:Beste leden,

Vandaag ben ik in Maastricht geweest en heb er een paar plaatjes geschoten die ik de moeite waard vond om te plaatsen.
Maastricht is erg fotogeniek, misschien een idee voor een stadswandeling?
D700 - AF-S 24-70 mm/F 2,8 G ED - AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » zo aug 30 2009 10:48 pm

Tof dat er initiatief genomen wordt!

Om te laten zien dat ik wel degelijk wat heb aan de adviezen die me hier gegeven worden:

Een verbeterde (voorgekauwde versie van mikemix, waarvoor dank)
Achteraf vond ik dat ik teveel moest veranderen aan 3, wat ik achteraf toch niet meer waard vind.

Afbeelding

Afbeelding

GdP

Bericht door GdP » zo aug 30 2009 11:28 pm

Die laatste foto is zeker een hele verbetering!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”