stof achter het ccdscherm

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
trudy.thomassen

stof achter het ccdscherm

Bericht door trudy.thomassen » zo apr 01 2007 9:59 pm

Wie heeft er ervaring met stof achter het ccd scherm?
Op hele lichtge foto's is een witte stip te zien.
Bij controle bleek de fout achter het ccd scherm te zitten.
Mij is vertelt dat dit een langdurige en risicovolle reparatie kan worden.
De camera zou helemaal uit elkaat moeten en er is geen garantie voor de zelfde fout omdat bij embalage er niet gewerkt word in een stofvrije ruimte.
Aangezien de garantie periode bijna ten einde loopt vraag ik mij af wat te doen?
Trudy Thomassen

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo apr 01 2007 10:04 pm

Ik begrijp het probleem niet helemaal, maar waar heb je de informatie vandaan dat het risico vol is en er geen stof vrije ruimten zijn ?

Heb je gebeld met het NIkon service center ? of de camera leverancier ?

Als je garantie hebt dan heb je garantie ook al is de reparatie risico vol. Dat is toch niet aan jou over te laten om te beslissen, hoe kunnen ze dat nu van je vragen.

vreemde zaak, suc6 in ieder geval.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » zo apr 01 2007 10:05 pm

Lijkt makkelijk.
Garantie is garantie.
En je krijgt weer garantie op de reparatie.

Vraag is alleen hoe lang het gaat duren en of je je camera zo lang wilt missen. Hoe storend vind je het?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

garantie

Bericht door George Fennes » ma apr 02 2007 7:44 am

Hallo Trudy,

De leverancier van jouw camera dient de garantie te geven, met hem heb je te maken.

In jouw camera een Nederlands model?

Dan kan je voor garantie naar Beverwijk.

Is jouw camera geen Nederlands model, dan moet jouw leverancier het zelf oplossen en zijn de kosten in eerste instantie voor zijn rekening.

Het is ook zo dat jouw camera op redelijke termijn gerepareerd moet worden, gaat dit te lang duren, dan kan je van je leverancier een vervangend model eisen.

Maar gezien de reactie van jouw leverancier, krijg ik heel sterk de indruk dat het gaat om grijze import en zullen de kosten voor jouw leverancier zijn.

Dus nu probeert jouw leverancier onder de kosten uit te komen door jou te ontmoedigen om je camera onder garantie te laten repareren.

De reparatie is helemaal niet risicovol, lukt het niet om de stof onder de CCD vandaan te halen, zetten ze er gewoon een nieuwe CCD in.

Dus laat je niet ontmoedigen en gewoon wegbrengen je camera en als het langer duurd dan 14 dagen eis dan een vervangend exemplaar.

En als jouw leverancier inderdaad grijze import levert en op deze manier onder zijn verplichting vandaan probeert te komen, noem hem dan even met naam en toenaam, dan zullen alle forumlezers er wel een nachtje over slapen voordat ze bij die leverancier iets zullen kopen.

En als ik jou was zou ik met zo'n leverancier nooit meer zaken willen doen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”