Ik stel namens Nimal Karunathilaka fotograaf uit Sri Lanka de vraag:
Hij krijgt met zijn d200 ontspanknop een error melding, er wordt geen foto gemaakt.
Wanneer herstart doet de ontspanner het weer, gisteren 4 keer het zelfde probleem.
Is dit een software fout of een hardware probleem.
Wie kan Nimal helpen?
Groet
Hans Prinsen fotograaf
ontspanknop d200 error
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Re: ontspanknop d200 error
Defecte sluiter wellicht? Zo is het ook begonnen met mijn D2X en daar zit nu een nieuwe sluiter in.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
NImal kan dus wel na herstart, camera uitzetten en weer aan, gewoon een foto maken,
en het gebeurde gisteren 4 keer op een dag maar soms dagen geen last van dit
probleem. Jij hebt op ongeveer dezelfde manier die probleem gehad en daardoor
de sluiter moeten vervangen?
Groet
en het gebeurde gisteren 4 keer op een dag maar soms dagen geen last van dit
probleem. Jij hebt op ongeveer dezelfde manier die probleem gehad en daardoor
de sluiter moeten vervangen?
Groet
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Had Nimal deze problemen in het begin van het jaar ook al niet? Wellicht toch eens langs een servicecenter...
Probleem klinkt ongeveer hetzelfde alleen toen totale weigering van camera. Nu is
het een probleem met de ontspanknop. Door de tropische weersomstandigheden, en de studio ongeveer
300 meter van de de oceaan ligt zal dit misschien wel invloed hebben op het functioneren
van de camera.
het een probleem met de ontspanknop. Door de tropische weersomstandigheden, en de studio ongeveer
300 meter van de de oceaan ligt zal dit misschien wel invloed hebben op het functioneren
van de camera.
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik kreeg elke keer bij het maken van de eerste foto die Err melding. Ik drukte dan de ontspanknop half in en daarna deed de camera het gewoon. Als ik hem uitzette en daarna weer aan herhaalde dit zich. Ik begon dan weer met die Err melding op het display. Uiteindelijk ben ik toch naar het servicecentre in Beverwijk gegaan en daar is de sluiter vervangen.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Het wil wel eens helpen de contacten van de lens en de camera te reinigen met contactspray (eerst op een doekje spuiten). Dit zijn die bolletjes die in de lensmount zitten.