1.

2.

Het ging mij inderdaad ook om de reflectie van de lucht. Ik heb zoals jij zei het contrast iets aangepast.GdP schreef:Het zijn geen foto’s die mij boeien, maar dat ligt niet aan de foto’s, maar meer aan mij. Mijn onderwerp zou z’n gevel gewoon nooit zijn.
Maar het is wel een mooie reflectie!Misschien dat het contrast wat te laag is, want dit had wel iets meer mogen zijn in je bewerking van de foto.
Ik zal deze methode eens proberen toe te passen. Thx voor de tip.jettiny schreef:De foto's ogen bij mij ook wat flets.
In dat soort gevallen kijk ik eerst naar het histogram of er wat winst in zit, en anders kopieer ik de layer in PS en doe er wat softlight bij, zo'n 60 % transparantie.
De foto gaat ineens veel meer "leven".
Maar goed dat is mijn werkwijze, en er zijn vele wegen naar dat resultaat.
Mij trekt de gevel ook niet aan, maar oke ieder zijn ding zullen we maar zeggen he![]()
succes
vrgr Tiny
Ik gebuik idd een nikkor 18-200 en was genoodzaakt om de foto op deze manier te nemen omdat er een hek voor staat en de onderkant van het gebouw nog niet af is. Dat vond ik niet zo interessant om op de foto te laten komen, misschie dat daardoor er een kussen vormige vertekening is ontstaan.GdP schreef:Je gebruik het NIKKOR AF-S DX VR 18-200 f/3.5-5.6 objectief. Heeft een mooi groot zoom-bereik, maar vertekend heel sterk. In dit geval gaat het om kussen vormige vertekening. Dit soort objectief-fouten zijn heel goed te corrigeren.
Ik ga dit programma zeker eens proberen. Hoe zouden deze fouten in zo een foto komen? Is de lens zelf dan niet goed? Graag wat uitleg op dit gebied want ik weet niet zoveel van lens-vertekeningen/fouten.jvhoof schreef:Met het programma PTlens kun je allerlei vervormings en andere fouten uit je foto's halen.
Het programmatje kun je via onderstaande link vinden.
http://epaperpress.com/ptlens/
Je hebt een 18-200. Een objectief met zo'n enorm zoombereik is altijd een compromis. Daardoor heb je op de uiterste zoomstanden meestal flink wat vervorming. In veel gevallen is dat niet zo erg, maar het kan heel storend zijn bij architectuurfotografie, of bijvoorbeeld een horizon die rond loopt.Passie schreef:Ik ga dit programma zeker eens proberen. Hoe zouden deze fouten in zo een foto komen? Is de lens zelf dan niet goed? Graag wat uitleg op dit gebied want ik weet niet zoveel van lens-vertekeningen/fouten.jvhoof schreef:Met het programma PTlens kun je allerlei vervormings en andere fouten uit je foto's halen.
Het programmatje kun je via onderstaande link vinden.
http://epaperpress.com/ptlens/