Léon Obers schreef:Dank je, daar ben ik wel voor inmikemix schreef: (Mike die inmiddels Léon een krat bier cadeau doet...).![]()
![]()
Maar waar heb ik dat aan te danken?
Eh, in de hoop dat je het een beetje kort houdt..

Léon Obers schreef:Dank je, daar ben ik wel voor inmikemix schreef: (Mike die inmiddels Léon een krat bier cadeau doet...).![]()
![]()
Je treft het, ik ben vanaf morgen even op vakantie, dus weinig bijdragen.mikemix schreef:Eh, in de hoop dat je het een beetje kort houdt..Léon Obers schreef:Dank je, daar ben ik wel voor inmikemix schreef: (Mike die inmiddels Léon een krat bier cadeau doet...).![]()
http://portal.omroep.nl/nossites?nav=zwmigBsHjCqBhEpCDflitslicht schreef: Wat is NPO?
Ik heb een jaar of twintig alles tot in de puntjes verzekerd gehad. Dan blijkt op een gegeven moment dat je ieder jaar premie betaalt over de nieuwwaarde van je spullen terwijl ze bij schade alleen de dagwaarde uitbetalen. Aangezien het overgrote deel van mijn spullen al lang en breed is afgeschreven zou ik dan bijna niets terugkrijgen. Ik heb daar minder leuke verhalen over gehoord van collega's, ook ten aanzien van de bereidheid van verzekeraars om zowiezo uit te betalen. Toen de verzekering de voorwaarden voor uitbetaling nog eens aanzienlijk ging aanscherpen en omdat de ontwaarding van digitale spullen veel sneller gaat dan vroeger met analoog heb ik die verzekering dan maar opgezegd. Je kan ook niet iets voor een korte periode verzekeren, zo'n verzekering is een overeenkomst voor onbepaalde tijd die je alleen kan beëindigen als de verzekeraar de voorwaarden aanscherpt. Wat ik dus gedaan heb.Brava schreef:Ha Flip,
Ik mag toch aannemen dat een professional zoals jij een beetje sluitende verzekering heeft afgesloten voor ''bedrijfsongevallen'' met body of objectief e.d. ?
Heb je geen verzekering dan weet je nu waarom je die nodig hebt.
En erg raar of onbehoorlijk van SPN Nikon vind ik het overigens zeker niet.
Groet
sorry maar als je meer premie betaald jaarlijks, uitgaande van pakweg 1400 euro, dan de lens kost mag je nogal wat hebben staan lijkt mij.flitslicht schreef:
Het risico met nieuwe spullen neem ik bewust. En ja, met deze lens zou een verzekering dan een financiële uitkomst zijn geweest, maar zelfs met de nieuwe 24-70 die ik gekocht heb ben ik nog steeds oneindig veel goedkoper uit dan als ik die verzekering door had laten lopen, want ik betaalde jaarlijks meer aan premie dan de kosten van deze lens. Ik probeer verder ook zo weinig mogelijk apparatuur te kopen, in tegenstelling tot veel forumleden. Echt veel heb ik niet nodig, met een D80 en een 35-70 kom ik al een heel eind. Ik hoef alleen maar naar de hoeveelheid oude meuk hier te kijken (Sinar, Hasselblad etc) en te denken aan de razendsnelle ontwaarding van de D1, D1x, D100 en D200 om iedere neiging tot apparatuur kopen pijlsnel de kop in te drukken. Mijn doel met fotografie is tenslotte zoveel mogelijk winst maken.
Over die lens, ik ben er wel een beetje teleurgesteld over dat je iets wegbrengt voor onderzoek en dan onbruikbaar terugkrijgt.
mikemix schreef:Het feit dat ik mij afzijdig houd wil wel wat zeggen.....
Denk aan een Sinar met lenzen, een Hasselblad met lenzen, een berg dure flitsapparatuur en een hoop andere studio spullen. Dat had ik allemaal in de verzekering zitten tegen nieuwwaarde. Het is nu niets meer waard. Ik heb het roer omgegooid, verzekering beëindigd, ipv een D1x waar ik toen mee werkte een D100 gekocht, gebruikte overigens al de wat goedkopere lenzen van Nikon, en besloten het risico zelf te dragen en met goedkopere spullen te werken. Ik voelde me niet fair behandeld door de verzekering. Inmiddels dus wel weer een paar duurdere objectieven gekocht, ja.Arend-ho schreef: sorry maar als je meer premie betaald jaarlijks, uitgaande van pakweg 1400 euro, dan de lens kost mag je nogal wat hebben staan lijkt mij.
winst maken doe je iig niet door je eigen niet te verzekeren.
lees de polis is na van de npo en misschien kom je tot een andere conclusie.
het is niet voor niets dat de meesten "vakfotografen" zich hierbij hebben aangesloten.
ik betaal pakweg iets van 300 a 350 euro per jaar.....de totale waarde van verzekering laat ik even in het midden.
succes met je afgeschreven lens en het bovenstaande.
en bewust gekozen is dan ook niet zeuren. stuk is stuk en hup recht vooruit zoals die gaat![]()
arend
Moet je maar eens zeggen waar ik mezelf tegenspreek.Gobert schreef:Flitslicht spreekt zichzelf continue tegen. Het verhaal zal best in de kern kloppen, dat geloof ik oprecht, maar ik heb toch sterk het vermoeden dat Flitslicht de zaken wel wat aandikt.
mooi wegdonderen en afschrijven voor de belasting.flitslicht schreef:hierboven dat ik het vervelend vind als ik een nog bruikbare lens laat onderzoeken en die onbruikbaar terugkrijg. De vraag was 'wat nu te doen MET DIE LENS', niet met de verzekering.
Nou ja, als je een kwart van de posts in een draadje voor je rekening neemt houdt je je niet bepaald afzijdig...mikemix schreef:Het feit dat ik mij afzijdig houd wil wel wat zeggen.....