De stille autofocus motor SWM

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt
Plaats reactie
Marianne van Versendaal

De stille autofocus motor SWM

Bericht door Marianne van Versendaal » zo aug 30 2009 3:57 pm

Toen ik de 80 200 AFS heb vervangen voor een 70 200 VR heb ik deze keurig in mijn fotokoffer in een goed klimaat opgeborgen.
Onlangs heb ik de 70 200 VR verkocht en wachtend op de nieuwe VR II.
Heb ik de 80 200 AFS weer op mijn Nikon D3 geplaatst, zo dan kon ik tot de nieuwe komt toch vooruit.
Ik maakt een paar foto's maar de autofocus gaf een piepje, dat vond ik niet een groot probleem.
Maar plots was hij wel heel erg stil ! hij zweeg in alle talen ik heb nog een paar maal geprobeerd maar niets, defect ?.
Eeder heb ik dat ook meegemaakt met de 17 35 AFS en de 28 70 AFS toen heeft een tikje met de vinger ter plaatse van de focus motor hem weer opgestart.
En daarna geen problemen meer ermee gehad, toch vraag ik me af of de nieuwere versie's 14 24 en 24 70 welke ik reeds bezit verbeterd zijn, zo ook de 70 200 VR (II)
Zijn er meer mensen op het forum met zo'n ervaring ?
Mvg Marianne

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: De stille autofocus motor SWM

Bericht door Patrick » zo aug 30 2009 8:27 pm

Ik weet "toevallig" 8) dat deze SW motor van deze AF-S 80-200 f/2.8 volgens Nikon Service defect is en vervangen moet worden... Jammer maar helaas.

Eigenlijk is het ongelooflijk. Er zijn mensen die gooien en smijten met hun pro-objectieven en die dingen gaan nooit stuk. Deze is puntje-gaaf en is stuk. Duidelijk niet mee gegooid! Is stil liggen wellicht gewoon niet goed voor zo'n motortje? Een soort use it, or loose it.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

mikemix

Bericht door mikemix » zo aug 30 2009 9:35 pm

Het zijn gebruiksvoorwerpen, er moet mee gewerkt worden, niet inlijsten.

Marco

Bericht door Marco » zo aug 30 2009 10:49 pm

Ha, daar is Marianne weer. En ook de AF-S 80-200 is een oude bekende.

Opmerkelijk verhaal, want deze heeft zij inmiddels dik tweeenhalf jaar geleden al verkocht......, zoals ze schreef op 25 januari 2008 :roll: :roll: :roll:
Marianne van Versendaal schreef:kijk het is natuurlijk bekend dat je met een tele objectief eerder contrast verlies hebt als met groothoek of standaard objectief ik heb dit objectief 3 weken en mijn 80 200 afs is reeds verkocht i jaar geleden dit is mijn tweede 70 200 VR ik gebruik alleen filters bedoelt voor protectie en ben dus aan het uitproberen geweest welke de minste kwalitijt verlies zal geven dus vandaar.

Mvg Marianne
Voor het volledige draadje van 6 pagina's: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =26&t=7322.

Is dit vragen om aandacht ?
Gaat deze week iedereen de problemen met zijn of haar objectieven hier nog eens aan de kaak stellen ?

Het lijkt bijna of het spookt hier :mrgreen:

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » zo aug 30 2009 10:53 pm

Ik denk dat je beter je 80-200 kan laten repareren tot een nieuwe, want hij presteert naar zeggen beter op een D3 dan een 70-200 (ja ook de VR II)

En ik denk idd dat de SWm kapot is ik had namelijk hetzelfde en die moest vervangen worden :) succes. Kost ca 375,- bij Nikon NL
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo aug 30 2009 11:00 pm

M.Oorthuis schreef:Ik denk dat je beter je 80-200 kan laten repareren tot een nieuwe, want hij presteert naar zeggen beter op een D3 dan een 70-200 (ja ook de VR II)

En ik denk idd dat de SWm kapot is ik had namelijk hetzelfde en die moest vervangen worden :) succes. Kost ca 375,- bij Nikon NL
Was dat maar zo. Mij kost het iets meer dan 100 Euro meer. :frown:

Hoe weet je trouwens dat deze het beter doet op een D3 dan de 70-200 VR II? Ik heb nog geen test gezien! :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo aug 30 2009 11:22 pm

Marco schreef:Opmerkelijk verhaal, want deze heeft zij inmiddels dik tweeenhalf jaar geleden al verkocht......, zoals ze schreef op 25 januari 2008
Dat is inderdaad wel apart. Ik heb er toch echt laatst eentje opgehaald... :huh: :huh: :huh:

Marco

Bericht door Marco » zo aug 30 2009 11:31 pm

Patrick schreef:
Marco schreef:Opmerkelijk verhaal, want deze heeft zij inmiddels dik tweeenhalf jaar geleden al verkocht......, zoals ze schreef op 25 januari 2008
Dat is inderdaad wel apart. Ik heb er toch echt laatst eentje opgehaald... :huh: :huh: :huh:
Pas maar op, straks spookt het bij jou ook :mrgreen:

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo aug 30 2009 11:34 pm

Marco schreef:
Patrick schreef:
Pas maar op, straks spookt het bij jou ook :mrgreen:
Ach, ik zie het toch allemaal niet meer zo scherp. Zoals je hebt kunnen zien bij mijn catamaran foto's... :twisted:

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma aug 31 2009 8:56 am

Vaag verhaal allemaal weer dit?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Overig objectieven”