Snow Leopard
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Snow Leopard
Ik heb nu een veel groter probleem met mijn Mac op mijn werk. ICT heeft de beveiliging opgevoerd. Gevolg dat internet niet meer werkte. Handmatig moeten nu proxy instellingen ingevoerd worden. Voor de PC's gebeurd dat automatisch in het netwerk. De instellingen hebben ze wel gegeven, zodat ik internet wel weer redelijk aan de praat heb. Alleen wordt nu regelmatig om gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd en sommige website's openen nog steeds niet. Nu kom ik er achter dat Entourage niet meer werkt. Geen verbinding meer met exchange server netwerk. ICT geeft aan de Mac niet te ondersteunen. Dus nu ook de koppeling met iPhone kwijt. Kan agenda niet meer synchroniseren.
Verzoek gedaan om dan maar itunes op de pc te installeren. Krijg ik net de melding dat beleid is dat er geen itunes wordt geinstalleerd.
Wordt weer een flinke discussie. Mac is geleverd door de ICT. Office 2008 geinstalleerd door ICT. En dan toch geen support geven als door strengere beveiliging van het netwerk de Mac geen verbinding met netwerk kan maken.
Wordt doodziek van de bureaucratie en starre houding van die ICT mensen op mijn werk.
Verzoek gedaan om dan maar itunes op de pc te installeren. Krijg ik net de melding dat beleid is dat er geen itunes wordt geinstalleerd.
Wordt weer een flinke discussie. Mac is geleverd door de ICT. Office 2008 geinstalleerd door ICT. En dan toch geen support geven als door strengere beveiliging van het netwerk de Mac geen verbinding met netwerk kan maken.
Wordt doodziek van de bureaucratie en starre houding van die ICT mensen op mijn werk.
Doorgaans zijn de "jongens" van ICT heel MS minded, op voorhand worden problemen met
een Mac afgedaan als "zie je wel veel geld maar werken ho maar" om hun eigen tekortkoming/onkunde te verhullen wbt kennis en ervaring met een Mac.
Ik ken diverse mensen die op het hoogste niveau gebruik maken van computers in sterk beveiligde/kritische omgevingen
en deze zweren bij een Mac.
Terug naar Snow Leopard.
een Mac afgedaan als "zie je wel veel geld maar werken ho maar" om hun eigen tekortkoming/onkunde te verhullen wbt kennis en ervaring met een Mac.
Ik ken diverse mensen die op het hoogste niveau gebruik maken van computers in sterk beveiligde/kritische omgevingen
Terug naar Snow Leopard.
-
- Clublid
ja morgen maar de upgrade uitvoeren. NX2 is nog 2.2.0 dus die zal geen problemen geven na de update. Office 2008 kan problemen geven las ik, maar op mijn macbook waar ik de upgrade eerst getest heb werkt Office 2008 normaal. Verder werk ik nog met CS3, daar heb ik nog geen problemen over gelezen.mikemix schreef:Doorgaans zijn de "jongens" van ICT heel MS minded, op voorhand worden problemen met
Terug naar Snow Leopard.
En het beleid van ICT is dat Macs van het netwerk af moeten.

Ik mag het alleen gebruiken voor mijn grafische toepassingen.
Ach, MS ICT-ers en MAC ...
geen goede combinatie, bij mij op het werk hadden ze een verschrikkelijke aversie tegen MAC
tot ik ze een uurtje liet spelen met de OSX versie die in een virtuele machine op mijn xp machine draaide.
Ze waren gelijk helemaal om.
geen goede combinatie, bij mij op het werk hadden ze een verschrikkelijke aversie tegen MAC
tot ik ze een uurtje liet spelen met de OSX versie die in een virtuele machine op mijn xp machine draaide.
Ze waren gelijk helemaal om.

- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De weerzin van ICT'ers t.a.v. Apple is dat zij hun baantje kwijt zijn als een organisatie overstapt op Apple....
Hou de gebruiker dus vooral dom, want wij weten wel hoe het werkt.
@ Wil
Ik hen begrepen dat Snow Leopard 'out of the box' met Exchange servers werkt. Welliswaar alleen met de nieuwste versie en die zullen ze nog niet gebruiken.
@ Wil
Ik hen begrepen dat Snow Leopard 'out of the box' met Exchange servers werkt. Welliswaar alleen met de nieuwste versie en die zullen ze nog niet gebruiken.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Er is een update van Silverfast. Weet niet of je die gebruikt.wil schreef:>... Als ik ook kijk dat er al jaren geen updates meer komen voor de scansoftware voor de Mac. De filmscanner hangt weer voor nood aan een pc, lijkt het er op dat Nikon geen rekening houdt met mac gebruikers.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
In oktober gaan we over naar office 2007. Het probleem zit in de strengere beveiliging die deze week is ingevoerd. Alle pc's in het netwerk hebben daar geen last van. Maar alles wat door ICT vanuit hun ivoren toren niet bestuurt kan worden is de klos.ArjanL schreef:De weerzin van ICT'ers t.a.v. Apple is dat zij hun baantje kwijt zijn als een organisatie overstapt op Apple....
@ Wil
Ik heb tot maandag prima kunnen werken met entourage en agenda kunnen synchroniseren met mijn iPhone. Er werkt 1 Macfan bij de ICT, die ga ik proberen over te halen de juiste instellingen in Entourage te maken.
Lukt dat niet dan kopen ze maar een PC en alle software die gelijkwaardig is aan de Mac en een PDA om afspraken mee te synchroniseren. Neem ik de Mac wel mee naar huis.
Grappig dat die helpdesk medewerkers elke keer verlekkerd naar mijn mac lopen te kijken. Stomverbaasd dat ik een voor mij onbekende videocamera aansluit, film importeer en meteen monteer en op DVD brand. Kan dat dan bij een onbekende camera als je de drivers niet hebt? En die DVD, kan je die dan op een PC bekijken als je die op een Mac hebt gebrand. Dan zeg ik maar niets meer.

Sneeuw-Luipaard vanmiddag binnen gekregen met de post (27/08 besteld) en zojuist geïnstalleerd.. Draait prima... Lijkt inderdaad wat vlotter dan Leopard. Aperture en CS4 gaan ook goed...
-
- Clublid
Zo de update op de Macpro op mijn werk is gelukt. Even angstzweet want het beeldscherm bleef wel heel lang donker terwijl de DVD maar bleef draaien.
Alles draait goed. NX2 uiteraard de oude versie 2.2.0. Even maanden wachten tot Nikon het heeft aangepast aan Snow Leopard voordat we NX2 gaan updaten. Las net dat nieuwe versie 2.2.2 op 26 augustus is uitgekomen voor ondersteuning OSX 10.5.7. Terwijl dus 2 dagen later 10.6 uitkomt. ik weet niet wie de software ontwikkeld voor Nikon maar die lopen wel erg lang achter de feiten aan.
Maar voor de rest loopt alles perfect. Het lijkt inderdaad wat sneller te werken. Toch maar voor zekerheid aangegeven rosseta te installeren. Mijn scanner epson 3170 software is nog voor Powerpc. Deze software moet ik apart gebruiken, werkt niet vanuit Photoshop. Maar dat was al in de vorige versie. Dit ligt niet aan Snow leopard. Ik weet niet of dat via rosseta werkt. Ik weet niet hoe je dat kan zien. Bij info zie ik niets.

Alles draait goed. NX2 uiteraard de oude versie 2.2.0. Even maanden wachten tot Nikon het heeft aangepast aan Snow Leopard voordat we NX2 gaan updaten. Las net dat nieuwe versie 2.2.2 op 26 augustus is uitgekomen voor ondersteuning OSX 10.5.7. Terwijl dus 2 dagen later 10.6 uitkomt. ik weet niet wie de software ontwikkeld voor Nikon maar die lopen wel erg lang achter de feiten aan.
Maar voor de rest loopt alles perfect. Het lijkt inderdaad wat sneller te werken. Toch maar voor zekerheid aangegeven rosseta te installeren. Mijn scanner epson 3170 software is nog voor Powerpc. Deze software moet ik apart gebruiken, werkt niet vanuit Photoshop. Maar dat was al in de vorige versie. Dit ligt niet aan Snow leopard. Ik weet niet of dat via rosseta werkt. Ik weet niet hoe je dat kan zien. Bij info zie ik niets.
Hier is tie ook binnen. Lig ziek in bed, maar toch ff geinstalleerd. Tot nu geen problemen.
- Cees
- Forumlid
MG? Beterschap!
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Inmiddels op Nikontech: http://support.nikontech.com/app/answer ... a_id/16522
Klein citaat:
Geen woord over wat ze er dan aan gaan doen:
Overigens geen enkele mededeling hierover op de Nikon NL site.
Groeten,
Marnix
Klein citaat:
Dus binnen 30 dagen na 28 augustus kunnen we de officiële mededeling verwachten: het werkt niet.Nikon generally announces compatibility information for new OS versions within 30 days of the OS release...
Geen woord over wat ze er dan aan gaan doen:
Terwijl Adobe zijn hele CS4 al helemaal SL-proof heeft. Jammer, jammer....and until compatibility is announced we suggest not upgrading critical systems as we cannot guarantee operation.
Initial testing of Nikon software with Apple's new "Snow Leopard" Mac OS 10.6 indicates that there are incompatibilities with Nikon Capture NX 2, Nikon View NX and Nikon Scan, users of these applications should not upgrade their OS at this time. When more compatibility information is available it will be posted on the Nikon web site.
Overigens geen enkele mededeling hierover op de Nikon NL site.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Tja, begin er inmiddels aan te "wennen", beetje Nikon eigen wat sofware betreft.
Hier zijn we er gelukkig niet afhankelijk van.
Hier zijn we er gelukkig niet afhankelijk van.
- smitsfotografie
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Ik had Snow Leopard zaterdag al op een Macbook 1e generatie geïnstalleerd, werkt
als een zonnetje, dus later versies zouden het nog beter moeten doen.
Had nog 13 gb ruimte over, na update 25 gb, is niet een eerlijk beeld, want Apple
heeft niet alleen het systeem ± 7 Gb kleiner gemaakt, maar ook de berekening
aangepast aan die van de harde schijf leveranciers.
Gebruik geen Nikon software, want ik vond en vind deze nooit goed werken op een Mac.
Wacht even als een programma niet werkt, iedereen was verrast, want Apple had de
software voor eind september aan gekondigd en is dus ineens 4 weken te vroeg.
Photoshop CS3 + Bridge CS3 lijken goed te werken, heb tenminste nog geen fout
ontdekt, er zijn wel berichten dat het pakket CS3 fouten vertoont.
als een zonnetje, dus later versies zouden het nog beter moeten doen.
Had nog 13 gb ruimte over, na update 25 gb, is niet een eerlijk beeld, want Apple
heeft niet alleen het systeem ± 7 Gb kleiner gemaakt, maar ook de berekening
aangepast aan die van de harde schijf leveranciers.
Gebruik geen Nikon software, want ik vond en vind deze nooit goed werken op een Mac.
Wacht even als een programma niet werkt, iedereen was verrast, want Apple had de
software voor eind september aan gekondigd en is dus ineens 4 weken te vroeg.
Photoshop CS3 + Bridge CS3 lijken goed te werken, heb tenminste nog geen fout
ontdekt, er zijn wel berichten dat het pakket CS3 fouten vertoont.