Amersfoort (NL) op Agfacolor CN17 (41 jaar over datum)

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
Frederix

Amersfoort (NL) op Agfacolor CN17 (41 jaar over datum)

Bericht door Frederix » di sep 01 2009 9:26 pm

Ik heb gisteren aan het einde van de middag, het begin van de avond, een oude film Agfacolor CN17 volgeschoten, De film heb ik op de fotograficabeurs in Doesburg gekocht. Het bleek geen 120 maar een 620 spoel te zijn, dus paste die film niet in mijn camera. Ik heb de film omgespoeld naar 120 spoel en gisteren dus gebruikt.

Veel opnamen waren behoorlijk onbruikbaar vanwege aantasting van de emulsie door o.a. schimmel. Ik heb de film belicht als 5 asa. Dat betekent bij het zonnige weer van gisteren een sluitertijd van 1 en soms ½ seconde bij f:11. Dus is statiefwerk. Ik liep voor mijn gevoel voor gek met een statief bij zonnig weer maar dat hoort er een beetje bij. :mrgreen:

Ik heb geprobeerd om overdag bij zonnig weer bewegingsonscherpte van bewegende mensen e.d. vast te leggen. Voor een deel van de opnamen was de 1 en ½ seconde die ik gebruikte te lang en waren de mensen door hun beweging opgelost in de omgeving. Slechts een 2-tal foto's van deze rol zijn wat dat aangaat min of meer gelukt, deze staan hieronder:

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Op een gegeven moment stond ik te wachten op fiets o.i.d. als beeldvulling, toen ik door een man en zijn dochter werd aangesproken. Ze stelden wat vragen over mijn onvolprezen Rolleicord en wat ik aan het fotograferen was. Ik gaf uitleg van mijn erg oude film van ruim 40 jaar oud en mijn bedoeling om bewegingsonscherpte vast te leggen. Het meisje bood aan om op mijn aangeven door het beeld te lopen. Die foto is helaas mislukt door een aangetaste emulsie. Hieronder de mislukte foto:

Afbeelding
Foto 3

Het gebruik van erg oude film blijft spannend en het is altijd weer een verrassing wat er op komt te staan.
Laatst gewijzigd door Frederix op di sep 01 2009 9:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Amersfoort (NL) op Agfacolor CN17 (41 jaar over datum)

Bericht door Cees » di sep 01 2009 9:28 pm

Altijd weer een verrassing wat er uitkomt... :mrgreen:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Christiaan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Christiaan » wo sep 02 2009 8:56 pm

Ik ben benieuwd hoe Amersfoort er later uitziet op een 45 jaar oud geheugen kaartje ... :D

Ik denk dat de film wint....

Grtjes,
Christiaan

gerardschouw

Bericht door gerardschouw » wo sep 02 2009 9:09 pm

Christiaan schreef:Ik ben benieuwd hoe Amersfoort er later uitziet op een 45 jaar oud geheugen kaartje ... :D

Ik denk dat de film wint....

Grtjes,
Christiaan
Ja ongelooflijk dat na zo'n tijd er nog iets op komt te staan :P :P :P

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » wo sep 02 2009 9:22 pm

Ik zie dat de groene blob Amersfoort heeft overgenomen, alleen zichtbaar op oude film :shock: :mrgreen:

Toch nog onvoorstelbaar dat chemicaliën van 40 jaar oud nog gewoon goed zijn (mits niet door schimmel verpest)

Ik denk dat deze film te oud is voor wat acceptabele platen Fred. Maar ik geef toe, als de blob er niet was geweest had je een heel uniek stukje gehad.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Frederix

Bericht door Frederix » wo sep 02 2009 10:23 pm

a90 schreef:Ik zie dat de groene blob Amersfoort heeft overgenomen, alleen zichtbaar op oude film :shock: :mrgreen:

Toch nog onvoorstelbaar dat chemicaliën van 40 jaar oud nog gewoon goed zijn (mits niet door schimmel verpest)

Ik denk dat deze film te oud is voor wat acceptabele platen Fred. Maar ik geef toe, als de blob er niet was geweest had je een heel uniek stukje gehad.
Hoi a90,

Foto 3 is mislukt (zoals al in mijn begeleidend stukje is aangegeven), maar ik laat deze alleen maar zien omdat een meisje voor mij door het beeld heen heeft gelopen. Zij is helaas niet te zien, maar opgenomen door de groene blob. Ze heeft geen letsel van deze groene blob overgehouden. :mrgreen:

De andere twee foto's vertonen geen groene blob en zijn op zich niet verkeerd.

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Boldey » za sep 05 2009 11:54 am

Ik vind ze zeker wat hebben, wat voor plugin heb je gebruikt voor dit extreme effect? :D

Frederix

Bericht door Frederix » za sep 05 2009 12:33 pm

Boldey schreef:Ik vind ze zeker wat hebben, wat voor plugin heb je gebruikt voor dit extreme effect? :D
Ik gebruik de "Agfacolor CN17"-plugin voor de Rolleicord. :lol: :lol: :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”