Oke beste mensen, ik dank jullie hartelijk voor jullie complimenten, bevindingen en tips.
Hier kan ik echt wat mee.
De serie die ik maakte bestaat uit meer dan deze foto's uiteraard.
Ik heb ook vele detailopnames gemaakt maar mag er hier natuurlijk niet een hele hoop gaan neerzetten.
@Matthieu, ik ben twee maal rond het gebouw gelopen alvorens ik tot het maken van foto's overging.
Dat was al meegenomen van een eerdere tip die je gaf, echter was de achterzijde helemaal in de schaduw, en wil ik een keer terug om in de ochtend foto's te maken wanneer er mooier licht valt aan die zijde.
Ook de binnenzijde van het kasteel ga ik een keer vastleggen, dat was helaas nu niet mogelijk door een feest, en dat moet ook de moeite waard zijn.
@ remoss, de verscherping in USM had ik wat verlaagt, normaal gebruik ik het meest 100% bij 0,8 pixels en levels 20.
Nu gekozen voor 0,5 pixels, wellicht is dat wat je hebt gezien.
De orginele opname is oke voor een vakantieobjectief zoals de meeste de 18-200 mm noemen
Ik zie ook vele foto's die echt superscherp zijn waar ik jaloers op ben, maar ja dan wordt er wel met ander materiaal geschoten
De overige kritiek op enkele foto's heb ik nog eens overdacht en bekeken.
Ik kan alleen maar zeggen dat het terecht is, we gaan er rekening mee houden voor de toekomst.
Nogmaals dank aan allen.
vrgr
Tiny