Compositie & kleur

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
chocolita

Compositie & kleur

Bericht door chocolita » wo sep 02 2009 12:47 pm

Afbeelding

Hoi, ik heb bij deze foto de saturatie erg ver naar beneden gehaald waardoor een wat somber beeld is ontstaan (was ook wel de bedoeling), maar mijn vraag is of het beter had gekund. Ben ik te ver gegaan met de kleuren aanpassen? Is de compositie oké?
Bij voorbaat dank voor reacties!
Michelle

Dwarrel

Re: Compositie & kleur

Bericht door Dwarrel » wo sep 02 2009 5:13 pm

Hoi hoi,

Ik snap wat je bedoeling is met het beeld droeviger maken door middel van saturatie, dat is goed gelukt. Maar met het gevolg dat de achtergrond en het onderwerp met elkaar versmelten hierdoor is de foto een stuk moeilijker te bekijken. Dit kan je misschien oplossen door de foto wat groter te laten weergeven of door de kleur van bessen roder te maken.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Met vriendelijke groet,

Mark

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Compositie & kleur

Bericht door jettiny » wo sep 02 2009 6:08 pm

Hoi chocolita, of Michelle,
Ik weet niet wat je met de foto voor hebt, maw heb je deze foto gemaakt met een speciaal doel, of gewoon lekker van alles uitproberen qua kleur en compo!?
Als ik puur naar de foto kijk, dan doet het me niet zoveel.
Somber is ie wel, fototechnisch vind ik het niet helemaal oke, en de compo kan ook beter en mooier.
Nu staat het onderwerp in het midden, en dat wordt eigenlijk in bijna alle gevallen vermeden.
Een heel goed topic over de compo vind je in deze link.
http://www.diagonaalmethode.nl/ ( lees bij vragen en tips ....maar eens over de compo, topic starter Matthieu)
Er is ook veel te lezen over de compo als je wat rondneust op dit forum.
Even de zoekfunctie benutten en dan lezen en leren maar !!
Een overige tip is veel lezen en foto's bekijken van anderen, erg leerzaam.

Veel succes
vrgr
Tiny

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”