Vogels [verzamel]
- Jaco1
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)
Als je je uit wil leven, hier heb ik het origineel van de ijsvogel neergezet. (NEF)
rechtsklik, en doel opslaan als.
http://www.cosjes.net/Aanbouw/_JCC8671.NEF
Groet Jaco
Groet Jaco
In sommige steden gaat het niet goed met de zo vertrouwde huismus. Inmiddels zijn er diverse projecten gestart om deze vogel weer terug te krijgen in het stadsbeeld.
Vandaag een tijdje zitten genieten van een stel huismussen die zich druk in het zand aan het wassen waren. Niet echt een spectaculaire opname maar omdat de mus gewoon in iedere tuin aanwezig hoort te zijn breng ik het even onder de aandacht.

Vandaag een tijdje zitten genieten van een stel huismussen die zich druk in het zand aan het wassen waren. Niet echt een spectaculaire opname maar omdat de mus gewoon in iedere tuin aanwezig hoort te zijn breng ik het even onder de aandacht.

Jaco1 schreef:Als je je uit wil leven, hier heb ik het origineel van de ijsvogel neergezet. (NEF)
Groet Jaco

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
inderdaad een flinke crop van die ijsvogel maar het blijft toch leuk om te zien zo`n blauwe flits.
en wat de huismus betreft huib , als iedereen nu is een haag neerzet bij zijn huis in plaats van zo`n foei lelijke schutting ,
zou dat al een heel verschil maken.
heb zelf =/- 50mtr om mijn huis heen staan en die zit altijd vol met mussen.
groet ruud
en wat de huismus betreft huib , als iedereen nu is een haag neerzet bij zijn huis in plaats van zo`n foei lelijke schutting ,
zou dat al een heel verschil maken.
heb zelf =/- 50mtr om mijn huis heen staan en die zit altijd vol met mussen.
groet ruud
- Jaco1
- Forumlid
Bedankt voor het proberen
, 400mm is vaak aan de weinige kant. Door goede techniek proberen te gebruiken lukt het meestal wel om op 60-70%crop nog een redelijk/goed resultaat te krijgen. Dat ging bij de ijsvogel niet echt op omdat hij gelijk weer weg was ook. Had dus geen tijd om aan de instellingen te klooien.
de winter zal wel slecht zijn geweest, ik zie nu meer ijsvogels als vorig jaar hoor. Heb gisteren een anderhalf uur in de hut gezeten en heb er 5 langs zien komen wat misschien wel dezelfde zijn want vlakbij zit hun holletje. Nu nog wachten op het goede moment dat er eentje gaat bidden of gaat zitten voor je neus.

de winter zal wel slecht zijn geweest, ik zie nu meer ijsvogels als vorig jaar hoor. Heb gisteren een anderhalf uur in de hut gezeten en heb er 5 langs zien komen wat misschien wel dezelfde zijn want vlakbij zit hun holletje. Nu nog wachten op het goede moment dat er eentje gaat bidden of gaat zitten voor je neus.
- Jaco1
- Forumlid
Dit oeverlopertje heb ik wel op de foto kunnen zetten gisteren,60% crop, met buit

- Jaco1
- Forumlid
Mussen zitten hier ook genoeg hoor, vaste 'klanten' hier in de tuin. Ik heb een paar uitgebloeide zonnebloemen opgehangen en daar zitten steeds pimpelmeesjes van te stelen, ik heb geprobeerd om ze vanaf het statief op de foto te zetten maar daar trappen ze niet in.
Deze zwaan die zwom gisteren zo stoer rond, hij moest wel op de foto. Het licht was precies goed, niet te hard en niet te donker.

Met de 80-400 genomen op 220mm F9 1/1000 ISO200 en -0.33ev
Groet Jaco
Deze zwaan die zwom gisteren zo stoer rond, hij moest wel op de foto. Het licht was precies goed, niet te hard en niet te donker.

Groet Jaco
Jaco1 schreef:Mussen zitten hier ook genoeg hoor, vaste 'klanten' hier in de tuin. Ik heb een paar uitgebloeide zonnebloemen opgehangen en daar zitten steeds pimpelmeesjes van te stelen, ik heb geprobeerd om ze vanaf het statief op de foto te zetten maar daar trappen ze niet in.
Groet Jaco
Heel mooi....erg moeilijk witte vogels en teveel licht maar hier is het netjes uitgekomen
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Vanavond iets unieks meegemaakt.....
We zijn bij het ringen van een nest kerkuilen geweest
7 stuks
Werkelijk een prachtig gezicht.
De foto's gaan we zeker nog plaatsen, maar nog niet op korte termijn...
Heb geduld..
Groeten Eelco & Monique

Heb geduld..

Groeten Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- Jaco1
- Forumlid
Vorige week heb ik meer geluk gehad, jammer dat het zwaar bewolkt was, vandaar de ISO800 wat de beeldkwaliteit niet echt ten goede komt op 50% crops. Ze vliegen echt constant heen en weer en strijken af en toe neer op een oude tak boven het water. Ben wel blij met dit vrouwtje.

Mooi hoor die ijsvogel.. blijft toch mijn lievelings vogel ')
NAS Buikpijn
Kom op met die foto,s !!!!D-90s schreef:Vanavond iets unieks meegemaakt.....
7 stuks
Heb geduld..![]()
![]()
![]()
Groeten Eelco & Monique

NAS Buikpijn
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Foto's van de Aalscholver is geschoten met m'n 300 f4 + converter 1,7 op statief.

De meerkoetjes uit de hand met m'n 70-200 f2.8

De meerkoetjes uit de hand met m'n 70-200 f2.8

- gijsmondria
- Forumlid
De camping in Croatië was voor drie weken mijn achtertuin.
Bij deze dus een jonge meeuw met gebroken vleugel, die het erg gezellig vond bij ons voor de tent.
1.

En zijn gezondere broertje.
2.

Bij deze dus een jonge meeuw met gebroken vleugel, die het erg gezellig vond bij ons voor de tent.
1.

En zijn gezondere broertje.
2.

Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x

Vrouwtjes torenvalk... (denk ik)
Ook niet echt in mijn achtertuin(kabel is van stoeltjeslift, op vakantie in oostenrijk), maar leek me toch leuk om te laten zien.
Alleen de achtergrond had ik helaas niet voor het uitkiezen, en nogal moeten uitvergroten, kon echt niet dichterbij...

Zonder statief, had ik niet toen helaas niet bij me, ik sleepte toen toch al teveel mee (volle foto-rugzak)...
Laatst gewijzigd door edwin73 op di sep 15 2009 9:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.