gisteren ff wat plaatsjes geschoten
graag jullie oordeel
graag jullie oordeel
Graag zou ik willlen weten wat jullie er van vinden

Laatst gewijzigd door riederalp op di apr 03 2007 2:45 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
riederalp:
Het zijn imo niet meer en niet minder dan wat huis- tuin en keukenfoto's. Leuk voor je eigen verzameling, maar qua fotografische aspecten is er aardig wat aan op te merken, zoals compositie, belichting, standpunten.
Dus wat wil je van ons, wil je dat we je foto's beoordelen als serieuze foto's?
BTW je link werkt niet om dat er 2 keer het woord: foto's in staat, verander dit in fotos zonder ' dan werkt ie wel.
Het zijn imo niet meer en niet minder dan wat huis- tuin en keukenfoto's. Leuk voor je eigen verzameling, maar qua fotografische aspecten is er aardig wat aan op te merken, zoals compositie, belichting, standpunten.
BTW je link werkt niet om dat er 2 keer het woord: foto's in staat, verander dit in fotos zonder ' dan werkt ie wel.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Natuurlijk wil riederalp dat de foto als serieus wordt beoordeeld....dit was weer zo'n beroemde sympathieke reactie.....Opgezetfan schreef:riederalp:
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
leuk grietje
Hoi Riederalp,
Op jouw link krijg ik alleen een foto van een leuk grietje op d'r fietsje, lekkere spontane meid.
Had je nog meer foto's geplaatst?
Die zou ik graag ook willen zien.
Groetjes George
Op jouw link krijg ik alleen een foto van een leuk grietje op d'r fietsje, lekkere spontane meid.
Had je nog meer foto's geplaatst?
Die zou ik graag ook willen zien.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
jammer
de link zal het niet doen denk ik als klik dus ff copy en plakken
dit is zo'n gratis plakboek op het web
zijn mijn eigen kids
de foto die ik als eerste heb neer gezet kwam ze op mijn af fietsen met mijn oude camera kreeg ik dit dus niet voor elkaar dus dit was ff uit proberen
de link zal het niet doen denk ik als klik dus ff copy en plakken
dit is zo'n gratis plakboek op het web
zijn mijn eigen kids
de foto die ik als eerste heb neer gezet kwam ze op mijn af fietsen met mijn oude camera kreeg ik dit dus niet voor elkaar dus dit was ff uit proberen
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ok, in mijn post stond er nog een andere link dan nu, ik zie nu een enkele foto.
Over de foto: zoals al gezegd was het mooier geweest om in portetstand te schieten (de camera vertikaal) en dan het gezicht meer naar boven in de foto, dus je camera naar beneden. Ik hoor je denken hoe kan ik dan focussen op haar gezicht, 3 opties:
1.: selecteer het rechterfocuspunt (als je de camera normaal in liggende stand hebt), draai nu je camera naar links en houd dat focuspunt op haar gezicht, zo heb je ook gelijk een redelijk goede compositie
2.: focus met je middelste focuspunt op haar gezicht, houdt nu de AE-L knop met je duim vast en bepaal opnieuw je compositie
3.: handmatig focussen.
Over de foto: zoals al gezegd was het mooier geweest om in portetstand te schieten (de camera vertikaal) en dan het gezicht meer naar boven in de foto, dus je camera naar beneden. Ik hoor je denken hoe kan ik dan focussen op haar gezicht, 3 opties:
1.: selecteer het rechterfocuspunt (als je de camera normaal in liggende stand hebt), draai nu je camera naar links en houd dat focuspunt op haar gezicht, zo heb je ook gelijk een redelijk goede compositie
2.: focus met je middelste focuspunt op haar gezicht, houdt nu de AE-L knop met je duim vast en bepaal opnieuw je compositie
3.: handmatig focussen.
nog een paar
ik heb er nog een paar gemaakt het is wel mooi te zien de kleuren ze zijn wel mooi helder
vraag me alleen af hoeveel tijd jullie besteden aan het bwerken van de foto's
deze komen zo van de camera af
ik heb er nog een paar gemaakt het is wel mooi te zien de kleuren ze zijn wel mooi helder
vraag me alleen af hoeveel tijd jullie besteden aan het bwerken van de foto's
deze komen zo van de camera af
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Hoe beter je foto's zijn uit de camera des te minder nabewerking ze behoeven. Ik besteed na een shoot zo'n uur tot 2 uur aan nabewerking voor 200 foto's (een hoop kan via acties gedaan worden in PS). Maar bijv. foto's die ik zomaar tussendoor maak besteed ik de ene keer meer en de andere minder nabewerkingstijd aan, dat ligt gewoon aan de foto en de omstandigheden.
Een panorama bijvoorbeeld besteed ik relatief gezien veel tijd aan.
Je foto 0015 is wel een aardige, maar ook hier weer is je compositie wat saai/ centraal. Probeer je onderwerp eens uit het midden te plaatsen en een wat spannender standpunt dat levert al snel wat spannendere foto's op.
Een panorama bijvoorbeeld besteed ik relatief gezien veel tijd aan.
Je foto 0015 is wel een aardige, maar ook hier weer is je compositie wat saai/ centraal. Probeer je onderwerp eens uit het midden te plaatsen en een wat spannender standpunt dat levert al snel wat spannendere foto's op.