1. Straatscene, Leeuwarden/Friesland

2. Trouwpartij in stadhuis Franeker/Friesland

Ik heb de hoeken bewust donkerder gemaakt omdat bij deze beelden gradaties in licht/donker het onderwerp "mensen" benadruktPatrick schreef:Heb je die vignettering apart erbij gemaakt Vind ik niet toevoegen hier.
Verder prima platen. Blijft mooi dat zwart-wit.
Net zoiets als met een schot hagel, houtwormgaatjes maken in "nieuw antiek".Skippy schreef:...Zo zie je maar weer, waar soms geklaagd wordt over vignettering van bepaalde objectieven kun je het ook bewust als stijlmiddel inzetten
Marten schreef:Net zoiets als met een schot hagel, houtwormgaatjes maken in "nieuw antiek".Skippy schreef:...Zo zie je maar weer, waar soms geklaagd wordt over vignettering van bepaalde objectieven kun je het ook bewust als stijlmiddel inzetten
Een lensfout eruit halen lijkt mij iets anders dan een lensfout bewust aanbrengen.mikemix schreef:...Tja, CA softwarematig uit een foto halen....
Ik zou eerst maar eens beginnen met foto's plaatsen hier dan zien we daarna wel weer verder :mrgreen:Marten schreef:Een lensfout eruit halen lijkt mij iets anders dan een lensfout bewust aanbrengen.mikemix schreef:...Tja, CA softwarematig uit een foto halen....
Maar alles kan!
Zelf denk ik erover om ton- en kussenvormige vertekening "als stijlmiddel te gaan inzetten".
ehh, een nieuwe regel hier?Skippy schreef:.Ik zou eerst maar eens beginnen met foto's plaatsen hier dan zien we daarna wel weer verder :mrgreen:
Ik kan best tegen kritische opmerkingen maar in dit draadje vind ik je opmerkingen flauw en niet onderbouwd.Marten schreef:ehh, een nieuwe regel hier?Skippy schreef:.Ik zou eerst maar eens beginnen met foto's plaatsen hier dan zien we daarna wel weer verder :mrgreen:
Reacties op foto's worden alleen op prijs gesteld van degenen die zelf ook foto's plaatsen?
Dan heb ik zeker wat gemist.
Ik merk het Skippy.Skippy schreef:Ik kan best tegen kritische opmerkingen maar in dit draadje vind ik je opmerkingen flauw en niet onderbouwd.
En ja, daar kan ik minder goed tegen als degene die de opmerkingen plaatst weinig tot geen foto's plaatst.
Duidelijk; geen onderbouwing, geen foto's, de weg van de minste weerstand.Marten schreef:Ik merk het Skippy.Skippy schreef:Ik kan best tegen kritische opmerkingen maar in dit draadje vind ik je opmerkingen flauw en niet onderbouwd.
En ja, daar kan ik minder goed tegen als degene die de opmerkingen plaatst weinig tot geen foto's plaatst.
Zal daarom verder iedere kritische noot over jouw fotowerk vermijden.