Snelheid geheugenkaartje d80

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Vcent

Snelheid geheugenkaartje d80

Bericht door Vcent » wo sep 02 2009 11:29 pm

Hallo,

Zoals eerder vermeld in een ander draadje staan op http://www.robgalbraith.com/bins/multi_ ... =6007-8531 de snelheden vermeld van diverse kaartjes voor de d80. Nu vroeg ik mij af hoe recent dit is en of de "Scandisk Ultra extreme III" inderdaad de snelste is voor de d80. Want bij fotografie in RAW valt mij de snelheid in sommige sitiuaties toch nog tegen.

groeten,

Vcent

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Snelheid geheugen kaartje d80

Bericht door a90 » wo sep 02 2009 11:38 pm

Neem je zo veel foto's achter elkaar dan ? De d80 kan er toch wel wat in zijn buffer opslaan dacht ik.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Snelheid geheugen kaartje d80

Bericht door Roelof » wo sep 02 2009 11:44 pm

De specificaties van kaartjes zijn nog wel eens aan verandering onderhevig, maar doorgaans zijn nieuwere kaartjes niet langzamer dan oudere.
Ga er maar vanuit dat als je nu Extreme III kaartjes hebt, dat je dan nog steeds in de snelste regionen zit met SD kaartjes en de D80 wordt er niet meer sneller op.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

hoefnix

Re: Snelheid geheugenkaartje d80

Bericht door hoefnix » zo sep 06 2009 12:04 am

Ik schiet wel eens panoramas. Dan bedenk je welke fotos je wilt nemen, en als je eenmaal aan het schieten bent wil je zo snel mogelijk doorschieten. Op raw met de Extreme III gaat dat NET niet. Alle andere kaarten gaat het helemaal niet. Als ik hem op "fine" zet, dan gaat het gewoon prima, en kan ik doorschieten totdat ik klaar ben.

Ik bedenk me nu, dat het mischien op "alleen raw' gewoon wel gaat, alleen raw+fine wat ik veel gebruik net niet. Is echt een toffe SD kaart die extreme III van Sandisk.....

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”