Sinds kort ben ik in het bezit van de AF-S DX 18-135mm lens. Nu ben ik opzoek naar een UV-filter ter bescherming. Nu kwam ik bij Cameranu.nl
onderstaande tegen.
Hoya Filter Introduction Kit 67 mm (3 soorten filters)
Set bestaat uit:
- 67mm standaard Circulair Polarising Filter
- 67mm standaard UV Filter
- 67mm standaard Warmte Filter
Nu wil ik in de toekomst ook een polarisatie filter aanschaffen en bij mijn zoektocht kwam ik deze set dus tegen. Nu is dus mijn vraag, is deze set wat of toch maar losse filters kopen.
Groetsels,
Peter
Filter(s) voor AF-S DX 18-135mm
Over het gebruik van UV filters is al veel geschreven op het forum. Het kan van invloed zijn op je opnamen. Velen gebruiken ze niet. Wel hebben ze een zonnekap, dit voorkomt niet alleen nare lichtinval, maar beschermt je frontlens tegen stoten etc. Inmiddels heb ik de twee UV filters van mijn objectieven afgehaald.
Wat je met een warmtefilter moet weet ik niet, want volgens mij kan je dat later altijd softwarematig aanpassen.
Een polarisatiefilter is wel een goede keuze, maar daar zit nogal prijs- en kwaliteitsverschil in. De beste voor Nikon is van Nikon zo vertelde de docent op de cursus. Maar ja die prijs hè.....
Ik ga wel een grijsfilter aanschaffen. Die werkt als een zonnebril voor je objectief. Zo ook een half grijsfilter. Die is voor de helft grijs en de andere helft is transparant. Hier kun je hele mooie tegenlicht opnamen maken. Ik heb afgelopen zondag de zonsopgang (ja om 07:14 uur schoot ik mijn 1e plaat) vastgelegd. de zon en lucht is prachtig alleen de voorgrond gitzwart.
Groet,
Irwan
Wat je met een warmtefilter moet weet ik niet, want volgens mij kan je dat later altijd softwarematig aanpassen.
Een polarisatiefilter is wel een goede keuze, maar daar zit nogal prijs- en kwaliteitsverschil in. De beste voor Nikon is van Nikon zo vertelde de docent op de cursus. Maar ja die prijs hè.....
Ik ga wel een grijsfilter aanschaffen. Die werkt als een zonnebril voor je objectief. Zo ook een half grijsfilter. Die is voor de helft grijs en de andere helft is transparant. Hier kun je hele mooie tegenlicht opnamen maken. Ik heb afgelopen zondag de zonsopgang (ja om 07:14 uur schoot ik mijn 1e plaat) vastgelegd. de zon en lucht is prachtig alleen de voorgrond gitzwart.
Groet,
Irwan