Macro's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Daviddvd

Macro's

Bericht door Daviddvd » za sep 05 2009 11:32 pm

2 insecten die ik laatst heb gefotografeerd. Het is nog best lastig om
met een 60mm insecten te fotograferen... Maar hoe doen professionele fotografen dat? Ik had
iets gehoord van dat ze die met een speld op een bloem zetten ofzo. Die van mij zijn daarom
niet heel erg scherp maar ik vond ze wel mooi. :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

Marianne

Re: Macro's

Bericht door Marianne » za sep 05 2009 11:40 pm

Er is toen een klacht geweest fotografen de natuur zo vertrappen en kapot maken... een speld in een insect. Gewoon geduld hebben en de natuur in ere houden.

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » za sep 05 2009 11:45 pm

Ja, en het leek me er ook niet echt mooi uitzien op de foto....

Marianne

Bericht door Marianne » zo sep 06 2009 8:30 am

Zowiezo vind ik een 'eerlijke' foto mooier ook al is ie dan voor sommige 'mislukt'. Er komt een moment dat je door oefenen het steeds beter gaat doen. Gewoon heel, heel rustig naar zo'n beestje toe gaan, niet te dichtbij en dan schieten maar. Sommige objectieven kunnen het beestje ook nog eens goed dichtbij halen. Ze vliegen weg omdat je te dichtbij komt en jij bent voor hun een groot gevaar en die afstand is vaak even gokken en dat moet je leren.
Ik heb pas nog een nest met jonge zwanen gefotografeerd. Ze bleven me in de gaten houden en ik kreeg het voor elkaar om een meter van het nest te mogen staan en te fotograferen... Eenmaal thuis moest ik wel schone kleren aan doen, want zo over de natte grond te kruipen... :lol: Maar ik had mijn foto's

GdP

Bericht door GdP » zo sep 06 2009 9:05 am

Foto 1 vind ik de mooiste! Gewoon een goed begin. Toch?

Voor sommige mensen is niets te veel om een goede foto te maken. :)

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » zo sep 06 2009 6:33 pm

Hoi,

Mooi gedaan en beschreven David!

Ga zo door!

PS: De opmerking over hoe sommige macro-foto's gemaakt worden (bv de beeldvullende opname van een oog van een vlieg) naar David kwam van mij. David heeft van mij de 55 mm macro overgenomen.
Willem.

VieF

Bericht door VieF » zo sep 06 2009 7:22 pm

Toch een goede poging hoor!

Het is vrij lastig om met een 60mm objectief insecten te fotograferen, omdat je dicht op het insect moet gaan zitten. Eigenlijk is een 60mm geschikt voor bloemen macrofotografie. Een 90mm objectief is iets meer allround, maar als je echt insecten wilt fotograferen dan is een 105mm objectief aan te raden, omdat je dan minder dicht op je onderwerp hoeft te zitten en dan zal het insect dus ook minder snel wegvliegen. (En zelfs dan is het soms nog vrij lastig hoor :wink2: )

Groetjes Vief

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » ma sep 07 2009 8:40 am

Bedankt voor de reacties! :)
Het is idd erg lastig met dit objectief, maar je kan het altijd proberen....

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”