Luxemburg. De kerk in Koerich

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » vr jul 04 2008 8:28 am

GdP schreef: Je moet meerdere foto’s maken met verschillende belichtingen. Bv. in stops -3, -2, -1, 0, +1, +2, +3. Dit afhankelijk van het contrast wat je wil overbruggen. Hiervoor moet je de ‘bracketing’ -functie van de camera gebruiken. Want elke beweging van de camera tijdens het maken van de foto’s is funest.
Vervolgens worden ze bewerkt met het programma Photomatix Pro 3. Een nabewerking in bv. Capture NX is dan nog nodig.
De camera stond gewoon in de A-stand. En met behulp van de bracketing-functie van de camera krijg je dan de verschillende belichtingen.
In bv. de stand CL laat je de camera de foto's automatisch achter elkaar maken. Dit doe je d.m.v. een afstandsbediening. De knop moet ingedrukt worden gehouden tijdens het maken van de foto’s.

De stand van het diafragma werd bepaald door de gewenste dieptescherpte.

In Photomatix gebruikte ik de standen:

Strength = 60
Color Sat. = 80
Lightf = midden
White P. = 2,4
Black P. = 1
Gamma = 1

De bestanden uitwisselen als TIFF-bestand, 16 bit.
Gerrit bedankt,
Bracketing heb ik aardig onder de knie, krijg alleen niet de resultaten uit photomatix zoals jij of zoals Ale. Ga er nog maar eens aan werken. Ik werk meestal met de jpg bestanden, zou het daar aan kunnen liggen....
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

GdP

Bericht door GdP » vr jul 04 2008 10:52 am

The-Boss schreef:
GdP schreef: Je moet meerdere foto’s maken met verschillende belichtingen. Bv. in stops -3, -2, -1, 0, +1, +2, +3. Dit afhankelijk van het contrast wat je wil overbruggen. Hiervoor moet je de ‘bracketing’ -functie van de camera gebruiken. Want elke beweging van de camera tijdens het maken van de foto’s is funest.
Vervolgens worden ze bewerkt met het programma Photomatix Pro 3. Een nabewerking in bv. Capture NX is dan nog nodig.
De camera stond gewoon in de A-stand. En met behulp van de bracketing-functie van de camera krijg je dan de verschillende belichtingen.
In bv. de stand CL laat je de camera de foto's automatisch achter elkaar maken. Dit doe je d.m.v. een afstandsbediening. De knop moet ingedrukt worden gehouden tijdens het maken van de foto’s.

De stand van het diafragma werd bepaald door de gewenste dieptescherpte.

In Photomatix gebruikte ik de standen:

Strength = 60
Color Sat. = 80
Lightf = midden
White P. = 2,4
Black P. = 1
Gamma = 1

De bestanden uitwisselen als TIFF-bestand, 16 bit.
Gerrit bedankt,
Bracketing heb ik aardig onder de knie, krijg alleen niet de resultaten uit photomatix zoals jij of zoals Ale. Ga er nog maar eens aan werken. Ik werk meestal met de jpg bestanden, zou het daar aan kunnen liggen....
Photomatix Pro 3 kan heel goed met NEF-bestanden omgaan!

Na de eerste foto's met de D3 heb ik besloten nooit meer foto's te maken in het JPG-formaat. Met Capture NX kan je alle standen van de camera achteraf nog veranderen. Het enige waar je op moet letten is dat je niet overbelicht. Voor iemand uit de analoge-hoek is dat wel zo eenvoudig.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » do jul 10 2008 10:59 pm

Mooi werk Gerrit, ik zie dat de foto's met veel zorg en toewijding zijn gemaakt. Gewoon heel erg fraai.

ps. had je iedereen de kerk uit gebonjourd ? het is zo lekker leeg :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

GdP

Bericht door GdP » do jul 10 2008 11:10 pm

a90 schreef:Mooi werk Gerrit, ik zie dat de foto's met veel zorg en toewijding zijn gemaakt. Gewoon heel erg fraai.

ps. had je iedereen de kerk uit gebonjourd ? het is zo lekker leeg :)

Michael het is onvoorstelbaar hoe weinig mensen je in de kerken in Luxemburg tegen komt. In de grotere plaatsen ben je welleswaar niet de enige, maar in die dorpjes kom je bijna nooit iemand tegen. Zelfs niet op straat. De dorpen lijken wel uitgestorven.
In Koerich ben ik z'n twee uur aan het fotograferen geweest en ben daar niemand tegen gekomen. :)

En bedankt voor het compliment.
Laatst gewijzigd door GdP op do jan 07 2010 12:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do jul 31 2008 4:26 pm

Dit is inderdaad een bijzonder mooie serie, Gerrit! Ben blij dat je me even doorverwezen hebt, zat in die tijd nog ca. 800 km zuidelijker... :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

GdP

Re: Luxemburg. De kerk in Koerich

Bericht door GdP » za sep 05 2009 12:46 am

Sinds ik een 'professional' gebruiker ben van Photobucket kan ik mijn grote foto’s ook kwijt op deze site.

Kunnen jullie weer volop genieten van mijn foto’s. :roll:

Ook van andere onderwerpen zal ik kijken of ik daar de grote foto's er weer bij kan zetten.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » zo sep 06 2009 11:51 pm

Wat een prachtige serie, mooi scherp en fantastische kleuren, echt super !!
De buitenfoto's lijken wat minder scherp, mdat wordt ruimschoots gecompenseerd door de binnenfoto's, applaus :D

vrgr
Tiny

GdP

Bericht door GdP » ma sep 07 2009 12:36 am

jettiny schreef:Wat een prachtige serie, mooi scherp en fantastische kleuren, echt super !!
De buitenfoto's lijken wat minder scherp, mdat wordt ruimschoots gecompenseerd door de binnenfoto's, applaus :D

vrgr
Tiny
:oops: Bedankt voor het compliment Tiny.

Olijfje

Bericht door Olijfje » ma sep 07 2009 8:34 am

Heerlijk zo op je gemak achter de computer de details van deze kerk te kunnen bekijken.
Bedankt dat je ons hiermee naar toe genomen hebt.
Mooie serene belichting zo met HDR

GdP

Bericht door GdP » ma sep 07 2009 9:34 pm

Olijfje schreef:Heerlijk zo op je gemak achter de computer de details van deze kerk te kunnen bekijken.
Bedankt dat je ons hiermee naar toe genomen hebt.
Mooie serene belichting zo met HDR
Bedankt voor de complimenten Olijfje.

Ik had dit jaar ook in de kerk van Diekirch willen fotograferen. Ook dat moet een prachtige kerk zijn. Helaas is daar door omstandigheden niets van gekomen. Misschien volgend jaar.

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » zo nov 15 2009 4:53 pm

Hallo Gerrit,
Inderdaad complimenten, zeer mooi opgenomen en smaakvol uitgewerkt!
Tip:
Wanneer je in de gelegenheid bent om eens in Praag te gaan rondneuzen, reserveer dan beslist ook (veel) tijd voor een fotobezoek aan de Nicolaaskerk daar.
Ik weet zeker dat je die ook zeer kunt waarderen.
Voor een eerste indruk: Klik hier.
Ik heb er zelf een paar jaar geleden een hele middag mezelf lopen verbijten dat ik geen camera bij me had.
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

ger k.
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door ger k. » zo nov 15 2009 7:26 pm

Mooie serie.
HDR gebruikt waarvoor het bedoeld is.
Dankbaar onderwerp.
Fotograferen is schrijven met licht. D800E

pbreev

Bericht door pbreev » zo nov 15 2009 8:48 pm

GdP schreef:Koerich een mooi dorpje. Het ligt in het westen van het dal met de zeven kastelen. Helaas het kasteel van Koerich is één grote ruïne.

Het kerkje steekt hoog boven het dorpje uit, en behoort zeker tot de mooiste kerken van Luxemburg.
Kom je in de kerk, dan kijk je jouw ogen uit. Zoiets zie je maar zelden.

Geniet er van!
As you wish !!

In één woord "prachtig" !!

Das nou een situatie waar manipulatie (lees HDR) prachtig uitkomt !!

bedankt en met groet Patrick

GdP

Bericht door GdP » zo nov 15 2009 11:03 pm

Hans, Ger, en Patrick bedankt voor de complimenten. Fijn dat jullie zo hebben genoten van deze foto’s.

GdP

Bericht door GdP » do jul 15 2010 12:23 pm

'Klik hier voor grotere foto' werkt nu ook hier.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”