geschikt portret?

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Re: geschikt portret?

Bericht door pietje-nukem » ma sep 07 2009 9:37 am

mikemix schreef:Tuurlijk foto1 -> Riemke advies en wat is er mis met krap kaderen?
Ik denk dat het hierom gaat dat er 2cm wordt omgezet om het frame en dan denk ik dat misschien haar linkeroog "de hoek omgaat?"
Deze ogen zijn ZO sprekend, dat zou dan zonde zijn.
Of zie je dat op de muur anders, immers de foto loopt eigenlijk toch door :?
Gabees schreef: Ik zou alleen nog dat tweede lichtje in haar linker oog weghalen. Zodat er één lichtje in haar ogen zit.
Op haar handje zitten ook (denk ik) kleine wratjes? (of koekkruimeltjes :huh: )
Moet je deze ook weghalen, of hoort dit gewoon mij dit stukkie ondeugd, want dat is ze wel zo te zien :mryellow:
Die "wratjes" vielen mij pas op nadat ik al tig x deze foto had bekeken, dus zo heel storend zal het niet worden?
Nou, van mij ook de groeten

Gabees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Gabees » ma sep 07 2009 4:04 pm

pietje-nukem schreef: Op haar handje zitten ook (denk ik) kleine wratjes? (of koekkruimeltjes :huh: )
Moet je deze ook weghalen, of hoort dit gewoon mij dit stukkie ondeugd, want dat is ze wel zo te zien :mryellow:
Die "wratjes" vielen mij pas op nadat ik al tig x deze foto had bekeken, dus zo heel storend zal het niet worden?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze wel direct zag.. Maar of je ze weg moet halen is heel persoonlijk. Ik zelf ben altijd wel van de "tijdelijke" dingen die haal ik weg, zoals blauwe plekken, schaafwonden en pukkeltjes. Maar mijn ervaring is dat sommige mensen ook zeggen "het hoort bij die tijd dus laat maar zitten"...

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » ma sep 07 2009 9:27 pm

Gabees schreef:
pietje-nukem schreef: Op haar handje zitten ook (denk ik) kleine wratjes? (of koekkruimeltjes :huh: )
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze wel direct zag.. Maar of je ze weg moet halen is heel persoonlijk. Ik zelf ben altijd wel van de "tijdelijke" dingen die haal ik weg, zoals blauwe plekken, schaafwonden en pukkeltjes. Maar mijn ervaring is dat sommige mensen ook zeggen "het hoort bij die tijd dus laat maar zitten"...
In 1e instantie wordt je aandacht helemaal naar haar ogen getrokken, vooral bij de aangepaste versie van foto 1.
Sjezus, wat een blik.
Als die "onvolkomenheden' op de foto bleven zitten, nee, dat zou geen afbraak doen aan deze foto.(persoonlijk)
Maar goed, zitten we nog steeds met het probleem voor het canvas i.v.m die 2cm rand

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma sep 07 2009 10:56 pm

Is het misschien een idee om er zoiets van te maken?

Afbeelding

Ik heb een nieuw bestand aangemaakt, groter dan het oude, daar een verloop in gemaakt met een opacity van 30%, vervolgens de laag Gaussiaans vervaagd 30 pixels en tenslotte het canvas horizontaal gedraaid. Daarna het originele bestand gekopieerd en er weer één laag van gemaakt.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » ma sep 07 2009 11:09 pm

pietje-nukem schreef: Als je dan om de foto ongeveer 2 cm (heel) licht grijs zet? (canvas vergroten in photoshop en dan kleur licht grijs geven?)
Weet niet of dit mooi wordt hoor, maar het zou jammer zijn als haar vingertje "om de hoek" komt en haar linkeroogje net tegen de rand aankomt.
Misschien dat de ervaren fotobewerkers hier meer over kunnen vertellen.
Nu zie ik het voor ogen, maar ik ga twijfelen.
Het zit wel om een hoek gespannen, maar toch denk ik dat dit meer gaat storen.
Het is toch zo'n mooi foto
p.s zie dat je het draadje weggepoetst hebt en toch ook wat vlekjes

renecita

Bericht door renecita » di sep 08 2009 9:26 am

Kader ziet er mooi uit Riemke. Goed idee om het met een verloop te doen. Blijft nog wel even de vraag hoe dat er op canvas uit komt te zien. Zie je het kader wel / niet en is dat wel / niet storend? Zou mooi zijn als er een leverancier was die je een preview kan laten zien, maar ik heb die nog niet kunnen vinden. De dingetjes op haar hand waren overigens koekkruimeltjes.. Had ik bij het maken van de foto niet door. Sowieso dacht ik nergens aan, alleen maar zo mooi mogelijk kaderen en haar blik vast leggen. Volgende keer me niet laten meeslepen, ietsje meer rationeel denken en ook de nabewerking in de gaten houden. Ik ga binnenkort nog een keer heen want haar broertje, die ook prachtig is, was zeer moe, een beetje ziek en huilerig en werd naar bed gebracht. Ik krijg dus een tweede kans. In ieder geval heb ik door het plaatsen van de foto's in dit forumonderdeel aardig wat bijgeleerd :D . Bedankt allemaal!

Renée

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » di sep 08 2009 9:32 am

kijk eens bij canvascompany...
snel en goed naar mijn mening
tevens kan je ze veel voorleggen en zijn ze bereid wat voor je te doen als je twijfelt e.d.
weliswaar geen online voorbeeld maar heb ook eens lopen moderen met een afbeelding
uitleg was keurig en verzorgd
ik heb er persoonlijk goede ervaringen mee.

verder mooi plaatje....de rest is al gezegd en gedaan.
het kader van riemke vind ik afbreuk doen aan de plaat.
maar hey smaken verschillen.

Arend

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » di sep 08 2009 9:36 am

Leuk portret maar zoals gezegd denk aan die zijkanten.

Wat mijn ervaring is met div. canvasschilderijen (en dat hoor ik ook van anderen) is dat je de foto ietwat 'over de top' moet bewerken. Wat extra contrast etc. meegeven. Canvas is een grove structuur en daardoor gaat al wat effect van de mooie foto verloren.

Groeten,

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » di sep 08 2009 10:10 am

Arend-ho schreef: het kader van riemke vind ik afbreuk doen aan de plaat.
Arend
Dit is/was meer een idee om die 2 cm op te vangen die omgespannen worden, maar als ze daar bij de canvas company andere oplossingen voor hebben zou dat natuurlijk perfect zijn.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » di sep 08 2009 10:17 am

ik snap het kader maar vind hem te grof/breed en persoonlijk niet mooi van kleur
ja kan er ook nog voor kiezen om het niet door te laten lopen tot over de rand.
als je er een kader omheen trekt doe je een beetje hetzelfde.
dacht eigenlijk dat rene nog iets aan speling had in de foto...dat blijkt dus niet zo
verschil van wel of niet door laten lopen kan ook afhankelijk zijn waar het komt te hangen.
soms vallen randen helemaal niet op.
succes iig

Arend

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di sep 08 2009 10:55 am

pietje-nukem schreef:
Arend-ho schreef: het kader van riemke vind ik afbreuk doen aan de plaat.
Arend
Dit is/was meer een idee om die 2 cm op te vangen die omgespannen worden, maar als ze daar bij de canvas company andere oplossingen voor hebben zou dat natuurlijk perfect zijn.
Dat was het inderdaad :D, maar als ik de informatie van Canvas Company lees hoef je helemaal niet moeilijk te doen en kun je volstaan met een gewoon wit kader van 2 cm breed. Bij Canvas Company kunnen ze volgens hun site die rand dan wit laten of een egale kleur geven die goed bij de foto past.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » di sep 08 2009 11:27 am

Arend-ho schreef: je kan er ook nog voor kiezen om het niet door te laten lopen tot over de rand.
als je er een kader omheen trekt doe je een beetje hetzelfde.
verschil van wel of niet door laten lopen kan ook afhankelijk zijn waar het komt te hangen.
soms vallen randen helemaal niet op.
succes iig
Arend
Soms denken we moeilijker dan dat het is, :oops:
Was zelf nooit op Canvas Company gekomen, thnx voor de tip

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » di sep 08 2009 12:19 pm

geen dank
ik heb er prettige ervaringen mee.
goed bereikbaar [ telefonisch als mail ]
soms hoeft een spoed niet altijd als spoed besteld te worden..kwestie van even bellen
scheelt weer wat in de kosten
en hebben nog wel eens leuke aanbiedingen

genoeg nu...;-)..

renecita

Bericht door renecita » wo sep 09 2009 8:51 am

Goede tip Arend, wat betreft de canvascompany. Bedankt.
En ook Jolanda: zal nog eens kritisch naar het contrast kijken.

Renée

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”