Het idee van ICT is dat de telefoons worden vervangen door telefoon met camera. Iedereen kan dan snel zelf een foto maken en uploaden naar het archief. Het is dan niet meer nodig om de fotograaf op te roepen. Vooral handig 's avonds en in weekend als de fotograaf er niet is.
Naar mijn mening gaat men dat zo makkelijk vinden dat helemaal niet meer de fotograaf gevraagd gaat worden om te fotograferen.
ICT vindt dat de huidige generatie op deze manier al werkt. Snel foto maken en sturen naar iemand die de foto wil zien.
Man die de software demonstreerde was het daar mee eens. Zijn zoon is arts en die doet alles al met zijn iPhone.
Ik hoop dat een goeie afvloeingsregeling voor mij is.

De laatste jaren zijn er steeds pogingen om de medisch fotograaf zijn werk te ontnemen. We zullen zien wat dit idee weer gaat doen. Tot nu toe heb ik steeds gewonnen met de kwaliteit van mijn foto's.
De software was wel indrukwekkend. Goed beeldbeheer van niet alleen foto's, maar ook films, pdf files. Illustraties in eps formaat zijn ook zichtbaar in de database.
Maar ik vind het een wild idee. Volgens mij moet het een chaos worden van slechte foto's waar je niks mee kan. 1800 medewerkers die foto's kunnen uploaden. Hoe ga je dat beheersbaar houden?