Bekleding MB D100 laat los

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
marcel

Bekleding MB D100 laat los

Bericht door marcel » wo mei 25 2005 1:02 pm

Ik heb een 2e hands D100 gekocht met de batterypack maar nu zit ik met een probleempje.Over de camera niets dan goeds hij is in perfecte staat alleen laat de bekleding los van de batterypack.Heeft iemand daar meer last van en zoja is er een oplossing voor?

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » wo mei 25 2005 5:41 pm

Dag Marcel,

Loslaten van het rubber kan wel eens gebeuren..het gebeurt ook wel bij de camera. Volgens mij is het rubber met een dubbelzijdige kleefband aan het metalen huis bevestigd. Bij onderhoudswerkzaamheden verwijdert men vaak het rubber en de kleefband en bij hermontage wordt een nieuwe kleefband aangebracht en het rubber er weer opgeplakt. Ik heb reparateurs hier wel eens mee bezig gezien en dat aanbrengen van de kleefband en het rubber gaat razendsnel.

Ik begrijp dat je niet in de buurt van Haarlem woont, maar je zou kunnen vragen bij de importeur of je ze iets van die kleefband over hebben. Ben je eens in de buurt van Haarlem dan kun je wellicht zelf bij de importeur (INCA) langs gaan.

AG

JRobert.nl

Re: Bekleding MB D100 laat los

Bericht door JRobert.nl » di sep 08 2009 12:39 pm

Tuurlijk is alles te koop maar het gaat mij er om dat een dergelijk duur apparaat OK moet zijn.
Laatst gewijzigd door JRobert.nl op do mar 18 2010 5:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » di sep 08 2009 12:48 pm

Beste Robert,

Welkom op dit forum.
Het heeft niet zoveel zin om op een oud item te reageren.
Met de zoekfunctie -rechts boven in beeld- kan je zoeken naar andere relevante items.

Voor reparaties etc. in Nederland kan je tegenwoordig terecht bij http://www.NikonService.nl in Beverwijk.
Op dat internetadres is voor vele kamera's ook verse bekleding te koop.

Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op di sep 08 2009 12:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di sep 08 2009 12:49 pm

Hoi Jrobert

je reageert op een bericht uit het stenen tijdperk en intussen is de wereld veranderd.

Kijk hier eens: http://www.nikonservice.nl/shop/index.p ... 88ee343f28

Afbeelding

Heb nog nooit gezien dat Nikon plakband gebruikt, ze doen het met een lijm. Of je het zelf kunt doen, mag je zelf beoordelen.

http://www.nikonservice.nl/

zie dat Gijs me net voor was.

Marco

Bericht door Marco » di sep 08 2009 6:26 pm

Hans Braakhuis schreef:Hoi Jrobert
en intussen is de wereld veranderd.
Oh, loslaten doet het rubber nog steeds, zodra er naar kijkt.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”