Corfu 2009 + Update 2
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Corfu 2009 + Update 1
Ik hoop dat het niet verkeerd opgevat wordt als ik zeg dat de achterkant van de heer Achilles gezien mag worden... 

Mooie update.
Foto 11, ik bleef scrollen en er kwam toch nog een eind aan
goede compo
Foto 11, ik bleef scrollen en er kwam toch nog een eind aan

- MARS
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hoi Arthur,
Mooie serie foto's Arthur. Laat de avondserie maar komen.
Corfu was voor ons in 1996 de bestemming. Gelijk maar weer het fotoalbum van toen erbij gepakt. Toen nog in mijn kleurendoka de vele foto's afgedrukt en ingeplakt. Wat is dat nu allemaal veranderd
Groeten,
Marcel
Mooie serie foto's Arthur. Laat de avondserie maar komen.
Corfu was voor ons in 1996 de bestemming. Gelijk maar weer het fotoalbum van toen erbij gepakt. Toen nog in mijn kleurendoka de vele foto's afgedrukt en ingeplakt. Wat is dat nu allemaal veranderd

Groeten,
Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Corfu 2009 + Update 2
Corfu stad, maar dan 's avonds. Alle foto's zijn geflitst, los van de camera via SU-800, groen gel, veel met de zoom gespeeld (sommige tot 200mm met flits EV+3 correctie). Het ging er mij om om een balans te krijgen tussen de winkelstraat en de woningen erboven.
16)
17)
18)
19)
20)
21)
22)
Ik hoor graag jullie commentaar.
Groet,
ALE
16)

17)

18)

19)

20)

21)

22)

Ik hoor graag jullie commentaar.
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ook deze laatste serie is weer prachtig ALE. Blijft toch leuk zo'n D3 's avonds...
Vraagje: waarom een groene gel voor de flitser?
Vraagje: waarom een groene gel voor de flitser?

Dank je voor het compliment. Kunstlicht zoals bijv. TL-verlichting, neon, etc. hebben een overheersende groene kleur. Flitslicht is gebaseerd op daglicht, neutraal dus. Nu ik de flitser van een groende gel heb voorzien is het licht qua kleur in overeenstemming met het bestaande licht. Nu is het alleen een kwestie van de juiste witbalans te kiezen. De SB-900 is zo intelligent om de camera te melden dat er een groen filter op de flitskop aanwezig is. De camera past de WB automatisch aan. Dit geldt overigens alleen indien je gels gebruikt die door de SB-900 herkent worden. Anders moet je zelf je WB aanpassen.Patrick schreef:Vraagje: waarom een groene gel voor de flitser?
Hope this helps,
ALE
- a90
- Forumlid
Prachtige series Arthur ! mijn complimenten.
Heb je van 11 nog een foto van een lager standpunt ?
Heb je van 11 nog een foto van een lager standpunt ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Cees
- Forumlid
Ook deze serie is weer prachtig, Arthur.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Hoi Arthur,
Foto nr 15, Bedankt, die spreekt idd meer tot mijn verbeelding, jammer van de zon.
De avond serie, prachtig.
Vakmanschap is meesterschap.
Had op dit forum al zo een beetje begrepen dat jij de ''flits-goeroe'' was, dat is denk wel bewezen.
Mijn complimenten.
Vraagje; ''flitser los van de camera'', had je de flitser op een statiefje of in de hand ?
Eind September begin ik met een curcus creatief flitsen, ben zeer nieuwsgierig en heb er zin in!
Mvg, Richard.
Foto nr 15, Bedankt, die spreekt idd meer tot mijn verbeelding, jammer van de zon.
De avond serie, prachtig.
Vakmanschap is meesterschap.
Had op dit forum al zo een beetje begrepen dat jij de ''flits-goeroe'' was, dat is denk wel bewezen.
Mijn complimenten.
Vraagje; ''flitser los van de camera'', had je de flitser op een statiefje of in de hand ?
Eind September begin ik met een curcus creatief flitsen, ben zeer nieuwsgierig en heb er zin in!
Mvg, Richard.
- MarcoD750
- Ontwerp & Ontwikkeling
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Hele mooie serie, strakke platen. Krijg het vakantie gevoel weer 

met vriendelijke groet, Marco
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Bedankt voor de complimenten. Overigens ben ik geen flitsgoeroe o.i.d., gewoon een klein mannetje die zo nu en dan met wat lampjes speelt en experimenteert. Ik had drie lampstatieven bij me, tweebenig wel te verstaanRebel schreef:Vraagje; ''flitser los van de camera'', had je de flitser op een statiefje of in de hand ?

Groet,
ALE
Hele mooie serie, met typische griekse beelden.
Complimenten.
Gr, Noel
Complimenten.
Gr, Noel
- Marceld
- Forumlid
Erg fraai Arthur! 

Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD
Urban exploring sinds 2008
Flickr[/size]
Urban exploring sinds 2008
Flickr[/size]
- unga
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Arthur, ben zelf net een week terug van Corfu, wij zaten in Dassia, een stukje van Corfu stad (Kerkyra) af. Helaas op mijn werk kan ik geen foto's bekijken
maar ik weet wel wat ik van jou kan verwachten, thuis zal ik de foto's met veel genoegen bekijken.
Wij hebben 2 dagen puur noodweer meegemaakt: de parasols en strandstoelen vlogen door de lucht, leek de film twister wel. En uiteraard zijn daar de foto's van mislukt....
maar ik weet wel wat ik van jou kan verwachten, thuis zal ik de foto's met veel genoegen bekijken.
Wij hebben 2 dagen puur noodweer meegemaakt: de parasols en strandstoelen vlogen door de lucht, leek de film twister wel. En uiteraard zijn daar de foto's van mislukt....
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm