Foto's Fotojournalistiek met Raymond Rutting (verzamel)
Re: Foto's Fotojournalistiek met Raymond Rutting (verzamel)
Lijkt me niks mis mee.
Ik gebruik geen trucjes, dan is alles een truc, snap je?
Je doet wat nodig is om je beeld "af" te maken.
Hoelang was je bezig?
Ik denk dat mijn bewerking in 2 minuten gefixt was.
Hoelang was je bezig?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik ben bijna net zolang bezig geweest een goede manier te vinden om dat effect van dat niet-standaard grijs te krijgen als met de foto zelf. Alles bij elkaar? 10 Minuten volgens mij, maar ik ben er lang niet zo bedreven in als jij gok ik zo...mikemix schreef:Lijkt me niks mis mee.
Hoelang was je bezig?
Zwart-wit is om een of andere manier voor mij veel eenvoudiger om te maken. Ik stoei altijd met die witbalansen. Een stuk wit of grijs zoeken om de witbalans goed te krijgen is vaak niet voldoende. Zie bijvoorbeeld mijn foto's van de catamarans...

Mooie aparte foto's, waarbij de onderwerpen er echt 'los lijken te komen' van de omgeving.
vooral bij die van: http://www.raymondrutting.com/ 't is net of ze uit het frame lijken te stappen, o.a. bij de irak foto's.
vooral bij die van: http://www.raymondrutting.com/ 't is net of ze uit het frame lijken te stappen, o.a. bij de irak foto's.
Er zitten inderdaad hele mooie foto's tussen op zijn site. Maar ik vind het soms overdone. Op deze foto lijkt het prinselijk paar er wel later opgeplakt.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ik zag Mikemix met Nik filtertjes spelen. Nog maar even een zwart-wit versie genikt....

Weer anders. En dat is ook een beetje het probleem (lees: uitdaging): wat is het beste???

Weer anders. En dat is ook een beetje het probleem (lees: uitdaging): wat is het beste???
Lijkt me smaakafhankelijk. Het is een stijl die je wil ontwikkelen en toepassen, niet een methode die je wilt nabootsen, toch?
Persoonlijk vind ik de laatste minder dan die eerdere die je in z/w had gemaakt.
Persoonlijk vind ik de laatste minder dan die eerdere die je in z/w had gemaakt.
ik zie op de site van Nikon nl dat er op 21 November a.s. weer een workshop van Raymond Rutting wordt gegeven
zijn er dan weer kaarten te verloten ?
zo ja schrijf ik mij bij deze alvast aan
grt Rene de Wit
zijn er dan weer kaarten te verloten ?
zo ja schrijf ik mij bij deze alvast aan
grt Rene de Wit
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Haha, ja, lekker makkelijk Rene 
Ik schrijf mij hierbij ook alvast in voor alle uitnodigingen voor pro workshops :mrgreen: :mrgreen:
Gewoon even het forum in de gaten blijven houden en pas inschrijven wanneer daar de mogelijkheid voor is
Grtz,
Mike

Ik schrijf mij hierbij ook alvast in voor alle uitnodigingen voor pro workshops :mrgreen: :mrgreen:
Gewoon even het forum in de gaten blijven houden en pas inschrijven wanneer daar de mogelijkheid voor is

Grtz,
Mike
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- Wiljo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Erg laat, maar beter laat dan nooit...5 september was een zeer leerzame dag. Erg mooi om zijn verhalen uit eerste hand te horen en te zien waar hij allemaal is geweest en vooral hoe hij te werk gaat en omgaat met de omstandigheden (woestijn, vrieskou, maar ook het drama van Koninginnedag). Zeer interessant ook om Ruttings manier van photoshoppen mee te mogen maken. Over de foto die ik uiteindelijk had uitgekozen en waar hij (net als bij de anderen) ook zijn bewerking op los liet, gaf Raymond aan dat hij het jammer vond dat het gele hekwerk op de achtergrond zoveel aandacht trok...daar moest ik hem (natuulijk) helemaal gelijk in geven. Toen ik thuiskwam zag ik pas dat ik ook nog een andere compositie van de situatie had en deze heb ik dan ook bewerkt waarbij ik gebruik heb gemaakt van Raymonds tips (ik heb ze dus niet letterlijk opgevolgd voor de Rutting puristen
).
Degenen die op de website van mijn werk hebben gekeken, kennen de foto al, maar omdat er toen wat vragen bestonden over wat ik had gedaan, hierbij een groter beeld, dat in hoge resolutie ook terug te vinden is op Flickr.
De foto (voor)

De foto (na)

Degenen die op de website van mijn werk hebben gekeken, kennen de foto al, maar omdat er toen wat vragen bestonden over wat ik had gedaan, hierbij een groter beeld, dat in hoge resolutie ook terug te vinden is op Flickr.
De foto (voor)

De foto (na)

http://www.flickr.com/wjvanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.linkedin.com/in/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.twitter.com/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bredenoord.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik meende te weten dat er hier wat over in het clubblad zou komen te staan. Verkeerd begerepen of niet gezien?
George
George
- Cees
- Forumlid
In het December-nummer een uitgebreid verhaal. Deze was al vol en daarbij nu nog te kort voor het uitkomen.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
Staat deze er ook in? Ik mis hem bij de inhoudsopgave.Cees Laarman schreef:In het December-nummer een uitgebreid verhaal. Deze was al vol en daarbij nu nog te kort voor het uitkomen.
George
- Cees
- Forumlid
Pag. 38 t/m 40.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Met alle respect voor de auteur en/of redacteur.Cees Laarman schreef:Pag. 38 t/m 40.
De interesse ging uit na de methode Rutting, doordrukken en tegenhouden. Niet naar een verslag over een familiedag Artis
Ik vind dit zwaar tegenvallen.
George
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Het is een verslag van een clublid. Ik weet niet of je mag/kan verwachten dat de "methode-Rutting" hier door hem uit de doeken gedaan wordt...george013 schreef:Met alle respect voor de auteur en/of redacteur.Cees Laarman schreef:Pag. 38 t/m 40.
De interesse ging uit na de methode Rutting, doordrukken en tegenhouden. Niet naar een verslag over een familiedag Artis
Ik vind dit zwaar tegenvallen.
George
Ik ben nog niet zelf zover. Ik ben nu op pagina 30...