Na alle probeersels met Capture NX2 van de afgelopen tijd heb ik me eindelijk weten te wagen aan deze klus. Ik heb het gevoel dat ze veel beter zijn geworden dan ze waren na mijn eerdere pogingen. Ik ben er ondertussen van overtuigd dat Capture NX het meeste weet te halen uit m'n NEF files, in ieder geval met mij achter de knoppen.
Mijn grootste probleem is steeds de witbalans geweest. Daar heb ik nu vrijwel niet aan gezeten; deze software weet blijkbaar beter wat "zonnetje" betekent. Ik heb de foto's in dit draadje, en met name de mijne, nog eens gekeken, en ze zien er inderdaad niet uit...

Het lijkt wel of m'n monitor verkeerd gestaan heeft toen ik ze bewerkte.
Ik laat de oude wel staan. Ter leering ende vermaeck en zo. Ik heb een snelle selectie gemaakt van 16 foto's. De hele serie zoals hij naar de zeilvereniging gaat moet je, indien je geïnteresseerd bent, maar even gaan bekijken op m'n homepage. Ik gebruik zelfs het liefst de full-frame slideshow, die je helemaal links kunt vinden achter een uitschuifpaneel (muurtje met pijltje ernaast). Dan loop je er soepel door. Wel even uitvinken dat er geen kleinere versies gedownload mogen worden. En ik verander de achtergrondkleur altijd in zwart; dat kijkt prettiger vind ik. Ze staan hier:
http://patrick.d70.nl/v/Patrick/ncn/catamaran_2009/
CNX 1.

CNX 2.

CNX 3.

CNX 4.

CNX 5.

CNX 6.

CNX 7.

CNX 8.

CNX 9.

CNX 10.

CNX 11.