Sigma 30 mm f/1.4 EX DC HSM Nikon
Sigma 30 mm f/1.4 EX DC HSM Nikon
Ik wil mij een Sigma 30 mm f/1.4 EX DC HSM Nikon aanschaffen,
maar ik heb gehoord dat het aan de samenwerking met een D200 wat mankeerd.
Weet iemand daar meer over?
maar ik heb gehoord dat het aan de samenwerking met een D200 wat mankeerd.
Weet iemand daar meer over?
Veel goedkope zooi, weinig bla bla, soms aardige foto's.
- ArendV
- Forumlid

- Contacteer:
Re: Sigma 30 mm f/1.4 EX DC HSM Nikon
Hij werkt prima op een D200 maar bij de Sigma's - en bij deze in het bijzonder - is de autofocus niet altijd goed afgeregeld (met front- of backfocus als gevolg).
Waarom ga je niet voor de Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8 G, goedkoper en even goed (zo niet beter). Hij is wel bijna een stop minder lichtsterk, maar scherp vol open (De Sigma niet volgens mij, maar eigenaren van deze lens zoals Joepert mogen me corrigeren).
Waarom ga je niet voor de Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8 G, goedkoper en even goed (zo niet beter). Hij is wel bijna een stop minder lichtsterk, maar scherp vol open (De Sigma niet volgens mij, maar eigenaren van deze lens zoals Joepert mogen me corrigeren).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Problemen met accuratesse van de AF kan ik beamen (op D60), maar ik kan er de vinger niet helemaal op leggen. Soms is het ook spot on. Verder gaat het met handmatig scherpstellen een stuk beter. Vol open is het objectief niet messcherp hoewel dat geen dingen zijn waar ik enorm op zit te muggenziften eerlijk gezegd; als ik 'm vol open gebruik is het meestal omdat ik bij weinig licht fotografeer en dan speelt de beweginsonscherpte vaak ook een rol.
Een vergelijking met de 35mm heb ik nog niet gemaakt (zal het eens proberen; een vriend van mij heeft de AF-s 35mm).
Afgezien van de wat degelijker bouw van de Sigma, zie ik geen enkele reden om 'm nu nog te verkiezen boven de 35mm. Het prijsverschil is aanzienlijk! Verschil tussen f/1.8 vs. f/1.4 is ook niet echt spectaculair groot, toch?
Een vergelijking met de 35mm heb ik nog niet gemaakt (zal het eens proberen; een vriend van mij heeft de AF-s 35mm).
Afgezien van de wat degelijker bouw van de Sigma, zie ik geen enkele reden om 'm nu nog te verkiezen boven de 35mm. Het prijsverschil is aanzienlijk! Verschil tussen f/1.8 vs. f/1.4 is ook niet echt spectaculair groot, toch?
- JerryBig
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Mijn vader gebruikt hem op zijn D200 vooralsnog zonder problemen. Op mijn D80 doet ie het ook wel lekker. Vooral ideaal in kerken en gebouwen zonder flits.
Gerrit
Gerrit
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
- M.Oorthuis
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb hem ook en ik gebruik hem voor bruiloften heel vaak.
Echter wegens mogelijke overstap voor het einde van het jaar op een Fullframe (d700 of d3) wil ik deze verkopen.
Wellicht heb je interesse?
Echter wegens mogelijke overstap voor het einde van het jaar op een Fullframe (d700 of d3) wil ik deze verkopen.
Wellicht heb je interesse?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
yoyo
Als je nog een D3 wil moet je snel zijn. Ze worden uitgerangeerd...
Hier een 100% crop van een foto op f/1.4 Ik heb via printScreen gedaan en kreeg een .bmp file die photobucket weer heeft omgezet in jpeg, dus helemaal ideaal is het niet.

Uuuuhh?yoyo schreef:Als je nog een D3 wil moet je snel zijn. Ze worden uitgerangeerd...
Veel goedkope zooi, weinig bla bla, soms aardige foto's.
In dit draadje ook nog wat samples:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 11#p299611
En nog twee, beide ook op f/1.4

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 11#p299611
En nog twee, beide ook op f/1.4

- M.Oorthuis
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
??? Ik volg je niet helemaal? Leg uityoyo schreef:Als je nog een D3 wil moet je snel zijn. Ze worden uitgerangeerd...
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Thom Hogan:M.Oorthuis schreef:??? Ik volg je niet helemaal? Leg uityoyo schreef:Als je nog een D3 wil moet je snel zijn. Ze worden uitgerangeerd...
Also, it appears the D3 is history as you can't find it anywhere, so we're likely to get the D3s I've been predicting for long while now.
-
yoyo
Thom Hogan:
Zie ook mijn onderschrift...
Jep.Also, it appears the D3 is history as you can't find it anywhere, so we're likely to get the D3s I've been predicting for long while now.
Zie ook mijn onderschrift...