D300
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D300 batterij probleem of?
Kan je iets vertellen over welke batterijen je gebruikt heb?
In vergelijking met det D200 is de D300 mega-snel en heel zuinig op batterijen.
Patrick schreef:Kan je iets vertellen over welke batterijen je gebruikt heb?
Ik heb 2 batterijen, maar bij beide is de camera snel leeg.
batterij 1: origineel nikon EN-EL3e li-on 7.4V 1500 mAh
batterij 2: imitatie: EN-EL3e+ 7.4V 1400 mAh
Bedankt alvast voor je reactie !
gr Berenland
Ik heb nooit problemen. Had hiervoor een D50 en heb het idee dat ik er nu zelfs langer mee doe.
Wat is jouw beleving van 'snel'? Misschien zit daar het verschil.
Wat is jouw beleving van 'snel'? Misschien zit daar het verschil.
Dat klinkt niet goed....
Ik heb het idee dat ik mijn batterijen maar niet leeg krijg in de D300 (bij een dag schieten op het circuit hoef ik ze niet eens te wisselen).
Ook als ze bijv. een week ongebruikt in het toestel zitten (of langer, maar dat gebeurd niet zo vaak
) zijn ze gewoon nog vol.
Ik heb het idee dat ik mijn batterijen maar niet leeg krijg in de D300 (bij een dag schieten op het circuit hoef ik ze niet eens te wisselen).
Ook als ze bijv. een week ongebruikt in het toestel zitten (of langer, maar dat gebeurd niet zo vaak

Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ook na ruim een maand (omdat ik tegenwoordig vaker de D700 gebruik) zijn de accu's in mijn D300 + MB-D10 nog steeds vol!
Jur
Leeglopen door alleen camera uit te laten is vreemd.
Updaten naar de laatste versie firmware kan nooit kwaad. Was meen ik ook een probleempje verholpen met de accuaanduiding ( "dead battery syndrom" of zoiets)
Merk je bij het laden of de accu's de "normale" laadtijd hebben, oftewel zijn ze echt leeg?
Groet Hans
Updaten naar de laatste versie firmware kan nooit kwaad. Was meen ik ook een probleempje verholpen met de accuaanduiding ( "dead battery syndrom" of zoiets)
Merk je bij het laden of de accu's de "normale" laadtijd hebben, oftewel zijn ze echt leeg?
Groet Hans
Ik heb vandaag dus inderdaad de firmware geupdated naar versie 1.10. De batterijen als ze 'leeg' zijn is met een paar uurtjes weer vol.. ik gok zon 2 uurtjes maar heb hier niet echt opgelet eerlijk gezegd. Heb nu zowel de batterij in de grip gedaan, en in de camera zelf. Dus het is even afwachten hoelang het duurt voordat ze weer leeg zijn. Merkte wel vanmiddag dat de batterij die alleen in de camera zat.. de andere moest nog opgeladen worden dat hij al weer vrij snel aangaf dat de batterij op 95 % zat. Maar dit was nog voor de update van de firmware.J.Hoes schreef:Leeglopen door alleen camera uit te laten is vreemd.
Groet Hans
We gaan het afwachten, ik hou jullie op de hoogte!!
Bedankt trouwens dat jullie reageren, is het eerste forum waar ik reakties krijg op mijn vraag!! dus complimentjes!
gr Berenland
- Rob Smit
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hallo Berenland,
Ik ben juist in de veronderstelling dat de accu in mijn D300 erg lang meegaat.
Maak veelvuldig gebruik van het scherm, histogram bekijken etc.
Zit regelmatig te rommelen met de instellingen.
Batterij blijft toch zo'n 12 Gb vol met foto's goed.
Maak weinig gebruik van de interne flitser.
Maand of zo bij wat minder gebruik geen probleem.
Heb net even gekeken, donderdag de accu volgeladen en geplaatst, afgelopen weekend zo'n 450 foto's gemaakt, werkt nog goed, staat nog boven de 50%.
Succes in elk geval!
Ik ben juist in de veronderstelling dat de accu in mijn D300 erg lang meegaat.
Maak veelvuldig gebruik van het scherm, histogram bekijken etc.
Zit regelmatig te rommelen met de instellingen.
Batterij blijft toch zo'n 12 Gb vol met foto's goed.
Maak weinig gebruik van de interne flitser.
Maand of zo bij wat minder gebruik geen probleem.
Heb net even gekeken, donderdag de accu volgeladen en geplaatst, afgelopen weekend zo'n 450 foto's gemaakt, werkt nog goed, staat nog boven de 50%.
Succes in elk geval!
Ik heb hetzelfde probleem met mijn D40 gehad, maar dat was geen echte Nikongrip.
Misschien is dat het probleem?

het is een orginele nikon grip, maar ook zonder grip loopt hij snel leeg. Ben er al mee naar een nikon dealer geweest en die zegt dat ik onzin praat.. zucht...Collagol schreef:Ik heb hetzelfde probleem met mijn D40 gehad, maar dat was geen echte Nikongrip.Misschien is dat het probleem?
Misschien moet je hem eens zonder een lens (dus met de bodydop) een tijdje laten liggen en kijken of het probleem zich dan ook voordoet. Er kan sluiting zitten in de contacten van de lens/camera. Als daar veel troep zit even met een doekje schoonmaken. Soms gebruiken ze een beetje teveel contact smurrie bij de afwerking. Dit is donkergrijs en vettig.berenland schreef:het is een orginele nikon grip, maar ook zonder grip loopt hij snel leeg. Ben er al mee naar een nikon dealer geweest en die zegt dat ik onzin praat.. zucht...Collagol schreef:Ik heb hetzelfde probleem met mijn D40 gehad, maar dat was geen echte Nikongrip.Misschien is dat het probleem?