yoyo schreef:Hij heeft geen diafragmaring, dus hij is beter... :mrgreen:
Less is more.
Ook geen vorkje, hoef je ook niet te flossen
yoyo schreef:Hij heeft geen diafragmaring, dus hij is beter... :mrgreen:
Less is more.
Gek genoeg is de Sigma fors duurder (De Nikon heb je voor ca 300, de Sigma doet bijna 370).Brenzef schreef:Niet de Siggy overwogen?M.Oorthuis schreef:Ik heb de AF-D gehad en heb nu de AF-S en ik moet zeggen dat ik de AF-S beter vind in alle opzichten (optisch, snelheid etc.)
Die heeft toch wel een heerlijke onscherpte (vergelijkbaar met de NOCT)....

Shhhht, jongens. Niet doen. Als Gijs het ziet...mikemix schreef:yoyo schreef:Hij heeft geen diafragmaring, dus hij is beter... :mrgreen:
Less is more.
Ook geen vorkje, hoef je ook niet te flossen

Dat zijn geen feiten Mike. En.... ik heb geen van beiden.mikemix schreef:Op feiten, kijk maar naar de 14-24 en 24-70. jij hebt dus de AF-D versie?![]()
Tja AF-D is zow 9ties.

Zal ik voortaan zo gauw als jij je mening hebt gegeven de draadjes op slot gooien Michael?mikemix schreef:Waarom gelooft nou nooit iemand mij direct?

Ik heb het gevoel dat de AF-D 50 f/1.4 ietwat sneller is (D700). Hetgeen onder andere ook opgemerkt wordt door Markus Stamm http://www.photozone.de/nikon_ff/441-ni ... s_50_14_ffM.Oorthuis schreef:De nieuwe AF-S heeft een Silent wave moter in het objectief, dus deze is sneller en stiller dan de AF-D die de AF-motor in de camera gebruikt. Als je een D60 of ander model hebt zonder AF-motor kan je het beste de AF-S kopen, want de AF-D moet je dan handmatig scherpstellen.Ik heb de AF-D gehad en heb nu de AF-S en ik moet zeggen dat ik de AF-S beter vind in alle opzichten (optisch, snelheid etc.)
demian schreef:Ietwat off-toppic: De onnauwkeurigheid van de Silent Wave Motor (Ultrasonic Motor bij Canon) is voor Leica NU nog de reden om de Silentwave Motor niet toe te passen in de AF objectieven voor de nieuwe Leica S2 camera.
Dat heb ik ze niet horen zeggen! http://www.luminous-landscape.com/video ... ntro.shtmlmikemix schreef:Dus alle professionals lopen nu onscherpte foto's te schieten?demian schreef:Ietwat off-toppic: De onnauwkeurigheid van de Silent Wave Motor (Ultrasonic Motor bij Canon) is voor Leica NU nog de reden om de Silentwave Motor niet toe te passen in de AF objectieven voor de nieuwe Leica S2 camera.