forum kinderen ! [Verzamel]
Re: forum kinderen !
leuk die tweede Martijn..misschien jammer van haar voetjes ? maar och echt storend is het voor mij iig niet.
Arend
Arend
[Off-topic]
Nog niet helemaal naar mijn zin maar het begin is er. Op Corfu tijdens het douche uurtje. Geïnspireerd door een man voor wiens fotowerk ik veel bewondering heb, Joe McNally. Flitsen door een schuifdeur met kleine ramen. Om een saaie opname toch iets aparts mee te geven door middel van speedlights.
Ingrediënten:
- Slachtoffer, mijn dochter Barbara die er duidelijk zin in had.... Not
- Tweebeens lampstatief, mijn vrouw Marjon dus die als knechtje fungeerde (maar goed dat ze niet mee leest
- Camera, ISO1600, f/3.5 en 1/50"
- SB-900, i-TTL, 200mm zoom (wat een uitkomst!!), EV+2, 1/4 CTO, SU-800, SC-29
De SU-800 in de kamer ernaast met twee bungee balls bevestigd waar mijn vrouw met de SB-900 op het bed stond. M.b.v. de SC-29 de SU-800 verbonden met de camera. Schuifdeuren gesloten. Barbara
normaal belicht. Toen de flitser ingezet. Om nog scherpere contouren van de raamspijlen te verkrijgen de flitser verder van de schuifdeur verwijdert en iets harder laten werken door de EV te verhogen met uiteindelijk twee stops. Hierdoor werd de opname iets overbelicht welke ik gecompenseerd heb door het geheel op de camera met 3/4 stop onder te belichten.
[On-topic]

Groet,
ALE
Nog niet helemaal naar mijn zin maar het begin is er. Op Corfu tijdens het douche uurtje. Geïnspireerd door een man voor wiens fotowerk ik veel bewondering heb, Joe McNally. Flitsen door een schuifdeur met kleine ramen. Om een saaie opname toch iets aparts mee te geven door middel van speedlights.
Ingrediënten:
- Slachtoffer, mijn dochter Barbara die er duidelijk zin in had.... Not
- Tweebeens lampstatief, mijn vrouw Marjon dus die als knechtje fungeerde (maar goed dat ze niet mee leest

- Camera, ISO1600, f/3.5 en 1/50"
- SB-900, i-TTL, 200mm zoom (wat een uitkomst!!), EV+2, 1/4 CTO, SU-800, SC-29
De SU-800 in de kamer ernaast met twee bungee balls bevestigd waar mijn vrouw met de SB-900 op het bed stond. M.b.v. de SC-29 de SU-800 verbonden met de camera. Schuifdeuren gesloten. Barbara
normaal belicht. Toen de flitser ingezet. Om nog scherpere contouren van de raamspijlen te verkrijgen de flitser verder van de schuifdeur verwijdert en iets harder laten werken door de EV te verhogen met uiteindelijk twee stops. Hierdoor werd de opname iets overbelicht welke ik gecompenseerd heb door het geheel op de camera met 3/4 stop onder te belichten.
[On-topic]

Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Sophie en fiets
D60 en Sigma 30mm

D60 en Sigma 30mm

- pietje-nukem
- Forumlid
Silvar is weer e's aan het puutere
Als ie naar de basisschool mag, kan ie aan window's wennen

Als ie naar de basisschool mag, kan ie aan window's wennen

Nou, van mij ook de groeten
Onrustige onscherpte zeg....M.Oorthuis schreef:tijden de picknick op het strand van 3 weken geleden
D300 + 30 mm f/1,4
- pietje-nukem
- Forumlid
Ik had deze al in het zwart/wit draadje gezet, nu ook in de kleuren versie.
Objectief was een Nikkor 24mm F2.0 bouwjaar 1977? (geleend)

Objectief was een Nikkor 24mm F2.0 bouwjaar 1977? (geleend)

Wat een heerlijke plaat Pietje-Nukem! Mooie scherpte en kleurweergave! Heerlijke ook die licht/schaduw partij!
- pietje-nukem
- Forumlid
Bedankt voor het compliment.CuttingStorm schreef:Wat een heerlijke plaat Pietje-Nukem! Mooie scherpte en kleurweergave! Heerlijke ook die licht/schaduw partij!
Al is het een objectief van meer dan 30 jaar oud , toch werkt het goed
- Gabees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
@ Pietje-Nukem: Wat een mooie foto! Prachtig van kleur (en scherpte!)
- pietje-nukem
- Forumlid
Ook jij bedankt voor het compliment.Gabees schreef:@ Pietje-Nukem: Wat een mooie foto! Prachtig van kleur (en scherpte!)
Ik had dit objectief ff (nikkor 24mm F2.0 ) geleend en was wat aan het testen met scherptediepte e.d met verschillende dingen die op tafel stonden.
Alles moest manueel en toen kwam het zonlicht mooi door de kamer en ik kijk naar m'n zoontje aan de tafel, toen zag ik zo die foto voor me

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Foto's van verjaardag adoptiefnichtje uit China
Foto 1: foto van 2 weken geleden

Foto 2: foto van verjaardagstaart met bovenstaande foto als versiering

Foto 3: vriendinnetje

Foto 4: meisje uit haar klas

Foto 5: jonger zusje van bovenstaand meisje

Foto 6: jongeste zusje van bovenstaande meisjes

Foto 7: vriendinnetje

Groetjes,
Diana Sinclair
Foto 1: foto van 2 weken geleden

Foto 2: foto van verjaardagstaart met bovenstaande foto als versiering

Foto 3: vriendinnetje

Foto 4: meisje uit haar klas

Foto 5: jonger zusje van bovenstaand meisje

Foto 6: jongeste zusje van bovenstaande meisjes

Foto 7: vriendinnetje

Groetjes,
Diana Sinclair
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900
F 4.5-5.6, SB-900