Vaten en touwen

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ruud.zwakenberg

Vaten en touwen

Bericht door ruud.zwakenberg » za sep 12 2009 6:25 pm

Vandaag monumentendag in Zwolle. Er lag een replica van een kogge uit Kampen aan de kade, heb daar het volgende plaatje geschoten met de 50mm.

Ik heb een beetje moeten trucen, heb twee foto's aan elkaar genaaid, ben nog niet gelukkig met het resultaat. Wie weet een goed freeware programma om dit te doen?

Ben op zich wel gelukkig met de kleuren, belichting en compositie. Wat vinden jullie er van?

Afbeelding

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Vaten en touwen

Bericht door Boldey » za sep 12 2009 8:02 pm

Ik zie zo niet wat je aan elkaar "genaaid" hebt, lijkt me wat dat betreft geslaagd toch? Ik vind m mooi!

lucy

Bericht door lucy » zo sep 13 2009 9:00 am

Mooie kleuren, mooie sfeer. Ik kan ook niet vinden waar de foto's aan elkaar genaaid zijn.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » zo sep 13 2009 9:19 am

Mooie prent, lekker sfeertje.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

ruud.zwakenberg

Bericht door ruud.zwakenberg » zo sep 13 2009 10:27 am

De foto's zijn genomen op 1/100ste, F/5 en ISO 200 (P-stand), ik had dus nog wel wat ruimte om het diafragma te verkleinen om zo wat meer scherptediepte te creëeren. Wat mij betreft had de achtergrond wel wat scherper gekunt, of doet dat afbreuk aan de foto?

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » zo sep 13 2009 1:46 pm

ruud.zwakenberg schreef:De foto's zijn genomen op 1/100ste, F/5 en ISO 200 (P-stand), ik had dus nog wel wat ruimte om het diafragma te verkleinen om zo wat meer scherptediepte te creëeren. Wat mij betreft had de achtergrond wel wat scherper gekunt, of doet dat afbreuk aan de foto?
ik zou 'm juist onscherper gemaakt hebben (voor en achtergrond). Alleen scherp op de text en de rest onscherp.

zit de zoom midden door de text heen? links daarvan zien de touwen er wat dik/dun uit.

ajuus
emiel

ruud.zwakenberg

Bericht door ruud.zwakenberg » zo sep 13 2009 4:28 pm

De twee foto's hebben sowieso een grote overlap, de zoomnaad zit iets boven het midden. Het is te zien aan een onregelmatigheid aan de ijzeren banden waarmee het vat bijelkaar gehouden wordt.

Laura
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Laura » do sep 17 2009 3:51 pm

Ik denk dat als je niets had gezegd, dat het meerendeel niet had gezien dat de foto gemaakt is van 2 foto's. Ik in ieder geval niet. Ik vind het een lekkere plaat met een fijne sfeer.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » do sep 17 2009 9:04 pm

Echt wel een fijne plaat hoor. Ik zou hem misschien iets ander croppen en wat contrast toevoegen, maar hij is absoluut niet verkeerd.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » do sep 17 2009 10:45 pm

Hele mooi plaat, inderdaad iets contrast toevoegen zou denk ik niet misstaan. En ook ik zie niet dat deze plaat uit twee opnamen bestaat.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”