Sinds vandaag ben ik een setje Cactus V4 rijker, een zender en twee ontvangers gecombineerd met mijn twee SB600's.
Deze keuze is gauw gemaakt omdat je vaak de flitsers ergens achter verstopt en Nikons CLS niet meer werkt, omdat ze dan uit het zicht van de interne flitser zijn.
Nu was ik het een en ander aan het proberen maar het valt mij op dat ik de flitsers nu niet meer via mijn D300 in de commanderstand kan aansturen.
Dus flitser 1 zet je dan bijvoorbeeld op M 1/64 en flitser 2 op 1/2, dit kon ik eerder hier makkelijk regelen.
Betekent dit dat ik nu de flitskracht op mijn SB600's telkens handmatig moet instellen?
Van CLS naar Cactus V4
Re: Van CLS naar Cactus V4
Ja.
Het mooie van CLS is dat je i-TTL hebt. Zonder CLS geen i-TTL
Het mooie van CLS is dat je i-TTL hebt. Zonder CLS geen i-TTL
Aah dus daarom moet ik de TTL modus op de flitser uitschakelen anders werkt ie niet..
Dus het menu e3 is dan alleen voor CLS omdat dit via de opklapflitser geregeld wordt... hier begint ook een lampje te branden!
Hmmm.. zei er niet iemand eens elk voordeel heb zijn nadeel
Dus het menu e3 is dan alleen voor CLS omdat dit via de opklapflitser geregeld wordt... hier begint ook een lampje te branden!
Hmmm.. zei er niet iemand eens elk voordeel heb zijn nadeel

Indien je iTTL wil realiseren via radiografie ben je aangewezen op Radiopopper of volgend kwartaal ook verkrijgbaar de PocketWizard, ControleTL voor Nikon. Beide zijn niet te vergelijke met de CactusV4, zeker niet qua prijs.
Groet,
ALE
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters