Kleur of z/w?

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
GdP

Bericht door GdP » do apr 05 2007 9:07 pm

Ik vind het onderwerp niet erg geschikt om ergens de voorkeur aan te kunnen geven. Het is wel zo dat in dit geval met kleur het direct duidelijk is wat het voorstelt. Bij zwart/wit ben je even aan het zoeken.

Gerrit

Kroko

Bericht door Kroko » do apr 05 2007 9:10 pm

Ik dacht eerst “kleur” na wat langer kijken wist ik het ook niet meer.
Ik heb ook eens met dit dilemma gezeten waar ik niet uit kwam. Hard zwart/wit, zachter zwart/wit of kleur. Alle drie vond ik mooi. Het is toen een drieluik geworden.

Suc6

Maerlant

Bericht door Maerlant » do apr 05 2007 10:26 pm

@opgezetfan en Kroko,

Een hele praktische oplossing! Dat mag ik wel :)

@alfredo,

Bedankt voor het compliment :wink:

@Paul Demo, BUG322 en Dirk62,

Vaak vind ik een bepaalde kleur in een opname storen, vandaar dat ik in het verleden vaak de voorkeur gaf aan z/w. Daardoor wordt je meer naar de vorm en het licht getrokken, dan wanneer er een storend kleurvlak is.

@gdepater,

Gerrit, dank je wel voor je gouden, unieke inbreng. Het doel van het z/w is ook om de kijker te verwonderen, alhoewel ik het met je eens ben dat het wel een complex beeld is.

Hartelijk dank iedereen (wederom), en laten we onze scherpe ogen gebruiken om met Pasen de eieren te vinden en schieten :D :D :D

Groet, Maerlant

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”