Hallo,
sinds juni heb ik de D5000 in bezit en het is echt een super ding! maakt gave fotos en is erg gebruiksvriendelijk. Maar sinds gister kan ik geen foto's meer terugzien in mijn vieuw modes. Ik kan wel een foto maken en die direct terugzien, maar zodra ik een 2e foto maak en de volledige map wil bekijken, krijg ik de melding *bestand bevat geen beeldgegevens*. Het ligt helaas niet aan de geheugenkaartjes, aangezien ik de kaart die er toen inzat even vervangen heb door een nieuwe om dit te controleren. Ik heb ook al een master reset gedaan, maar krijg helaas nog steeds dezelfde melding. Ook de batterij erin en eruit doen werkt niet.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem hebben gehad, in de winkel hadden ze hier nog niet eerder van gehoord. Maandag wordt er ook nog contact opgenomen met het servicecentrum dus zal dan ook het antwoord nog even laten weten.
Ik zie de reacties graag tegemoet.
René
D5000 melding *bestand bevat geen beeldgegevens*
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D5000 melding *bestand bevat geen beeldgegevens*
Beste Rene,
Welkom op dit forum.
Een vraagje: wat vind jouw computer van de bestanden op het geheugenkaartje?
Oftewel: wat is er van de foto's te zien als je het kaartje in een PC of kaatlezer steekt?
Groeten, Gijs
Welkom op dit forum.
Een vraagje: wat vind jouw computer van de bestanden op het geheugenkaartje?
Oftewel: wat is er van de foto's te zien als je het kaartje in een PC of kaatlezer steekt?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Hallo Gijs,
Mijn pc geeft bij het lezen van de SD kaart twee soorten file tpes aan. De bestanden van voor het probleem worden onder *DSC0000* ingedeeld, maar de bestanden van na het probleem worden onder DSC0000.JRG ingedeeld. Gelukkig kan ik dus wel de foto's van voor het probleem nog zien en deze opslaan. Maar de foto's van na het probleem kunnen niet meer gelezen worden.
Ik heb op de site van nikon mijn serienummer inmiddels ingevuld en de site gaf aan dat mijn serienummer deel uitmaakte van de groep waar een fabrieksfout inzat (volgens mij ook een eerdere post van jou.)
het vreemde is alleen dat ik wel gewoon foto's kan maken, maar dat deze dus foutief worden opgeslagen.
gr René
Mijn pc geeft bij het lezen van de SD kaart twee soorten file tpes aan. De bestanden van voor het probleem worden onder *DSC0000* ingedeeld, maar de bestanden van na het probleem worden onder DSC0000.JRG ingedeeld. Gelukkig kan ik dus wel de foto's van voor het probleem nog zien en deze opslaan. Maar de foto's van na het probleem kunnen niet meer gelezen worden.
Ik heb op de site van nikon mijn serienummer inmiddels ingevuld en de site gaf aan dat mijn serienummer deel uitmaakte van de groep waar een fabrieksfout inzat (volgens mij ook een eerdere post van jou.)
het vreemde is alleen dat ik wel gewoon foto's kan maken, maar dat deze dus foutief worden opgeslagen.
gr René
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Rene
Ik ruik onraad.
Ik zou morgen even overleggen met de Nikon helplijn.
Groeten, Gijs
Ik ruik onraad.
Ik zou morgen even overleggen met de Nikon helplijn.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)