Ik heb gebruik gemaakt va 2 SB24's getriggerd met van die "ebay" triggers. 1 door een paraplu rechtsvoor, hoog, 1 als "rimlicht" ook door een paraplu.
Nikon D80 met 50mm 1.8 @ 1/125, f5.6 en ISO 100.
Alle tips zijn zeer welkom!

In photoshop kan je dat gedeelte nog wel wat donkerder krijgen.....Boldey schreef:Thanx! Ik heb al wat zitten stoeien met de levels, maar dat harde licht krijg ik moeilijk nog mooi. Wat is gebruikelijk om voor een rimlicht te zetten? Ik heb nu een parapluutje gebruikt, en de flitser kon niet zachter dan dit....
Nee laat maar staan, ziet er goed uit! Heb je het geheel nog lichter gemaakt?Ree schreef:In photoshop kan je dat gedeelte nog wel wat donkerder krijgen.....Boldey schreef:Thanx! Ik heb al wat zitten stoeien met de levels, maar dat harde licht krijg ik moeilijk nog mooi. Wat is gebruikelijk om voor een rimlicht te zetten? Ik heb nu een parapluutje gebruikt, en de flitser kon niet zachter dan dit....
Je flitser niet zachter kunnen zetten.. we lopen er allemaal tegenaan...
Even wat opties: als je de ruimte hebt de flitser wat verder weg zetten, bounchen via een muur of voor je plu nog een (kaal) reflectiescherm zetten waar je doorheen schiet of via een een reflectiescherm flitsen.
Even digitaal wat doordrukken linksonder en de ogen ietsjes opgelicht:
<<foto>>
Zeg even als je hem weg wilt hebben...
Nee alleen linksonder iets donkerder gemaakt en de ogen iets opgelicht...Boldey schreef:Nee laat maar staan, ziet er goed uit! Heb je het geheel nog lichter gemaakt?