Zwart wit omzetting (+update)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Frederix

Re: Zwart wit omzetting

Bericht door Frederix » zo sep 20 2009 10:25 pm

safre schreef:Hoi Frederix,

Bedankt voor je input...........ik snap alleen niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.... :oops: :(

Gr

Freek

Btw hoe vind je de spoorlijnfoto?
Niet zo moeilijk. De foto met "curves" iets donkerder gemaakt om te voorkomen dat de lichtgrijze partijen helemaal uitgevreten wit worden, en dan de curve wat steiler maken (= vergroten van het contrast)

De spoorlijnfoto? Ik ben er niet echt enthousiast over eerlijk gezegd. Omdat je op een viaduct stond, waarschijnlijk net even boven het niveau van de bevestigingsarmen van de bovenleidingen, lijken die in één vlak te liggen. Een opname vanaf de grond zou veel boeiender zijn, maar ik schat in dat dat wel niet mogelijk zou zijn.

safre

Bericht door safre » zo sep 20 2009 10:39 pm

kom niet verder dan:

Afbeelding

Vind em eigenlijk best redelijk gelukt maar vind dat ik toch wel eea detail ben verloren :?

gr

Freek

safre

Bericht door safre » zo sep 20 2009 10:44 pm

Frederix schreef: De spoorlijnfoto? Ik ben er niet echt enthousiast over eerlijk gezegd. Omdat je op een viaduct stond, waarschijnlijk net even boven het niveau van de bevestigingsarmen van de bovenleidingen, lijken die in één vlak te liggen. Een opname vanaf de grond zou veel boeiender zijn, maar ik schat in dat dat wel niet mogelijk zou zijn.
hoi!

Grappig, ik leer ineens heel anders naar foto's kijken :D dat van die bovenleidingen was me nog niet opgevallen...........enne het was idd niet echt mogelijk om op de grond te komen :mryellow: Betuwelijn is een soort tunnel (zonder dak) geworden. Komt door de geluidsschermen en stond daar bovenop al "illegaal" :mryellow:

Gr

Freek

safre

Re: Zwart wit omzetting (+update)

Bericht door safre » za sep 26 2009 9:23 am

Beste allemaal,

Ik ben aan het oefenen gewesst met de zw/wt omzettingen.

Afbeelding

Vind zelf het resultaat al beter dan de fot's in de eerste posting. Heeft iemand nog tips over hoe ik ervoor kan zorgen dat de lucht niet zo uitgebeten wordt?

Andere (opbouwende) kritiek op m'n laatste twee uploads zijn zeker welkom.

Lees t wel, alvast bedankt!

Gr

Freek

safre

Re: Zwart wit omzetting (+update)

Bericht door safre » za sep 26 2009 9:04 pm

zijn ze zo goed dat iedereen met stomheid is geslagen? :wink2: :mryellow:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”