Tips voor een beginneling?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Meow

Tips voor een beginneling?

Bericht door Meow » ma sep 21 2009 12:51 am

Hallo,

Al jaren heb ik de behoefte om te leren fotograferen. Echter heb ik hier - behale een fuji s5600 aanschaffen - nooit echt iets mee gedaan. Ik hoop daar nu verandering in te kunnen brengen en binnen een niet al te lange tijd een DSLR in mijn bezit te hebben (Nikon uiteraard). Ik ben mezelf nu aan het verdiepen in de theorie (handboek digitale fotografie & beeldbewerking van Frans Barten) en ik merk dat ik het allemaal erg ingewikkeld vind!
Ik vroeg mij af wat ik als beginner allemaal moet aanschaffen. Wat voor lenzen raden jullie mij aan en wat voor body? Ik begrijp dat dit helaas een duur grapje gaat worden, maar het zij zo. Is het hebben van een Imac ook een pre? Hebben jullie sowieso nog algemene tips voor me?

groetjes,

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Tips voor een beginneling?

Bericht door Patrick » ma sep 21 2009 1:05 am

Mijn tip: schiet niet in een keer door. Een Mac is fantastisch, maar natuurlijk niet écht nodig.

Als je serieus denkt dat dit iets voor je is, dan is de D90 fantastisch. De beste camera onder de 1000 Euro (dat vind ik niet alleen, dat bewijzen de vele tests en prijzen). Daar horen ook een of twee mooie stukken glas bij. Goede investeringen die nog redelijk geprijsd zijn: Nikon 16-85, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon 70-300 VR. Dat zou dus neerkomen op één van de eerste twee plus eventueel de laatste.

Maar zo gek hoef je het op zich niet te maken. Een D3000 of D5000 is ook een prima stap. Koop ook daar een mooi objectief bij; de kitlens is zeker niet slecht, maar met een wat duurder objectief kan je pas echt zien wat zo'n camera allemaal in huis heeft.

Zoek ook even op dit forum; we zien dit soort vragen dagelijks langskomen... :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”