1.

2.

3.

4.

5.

Groetjes,
Laura
Enige bewerking die ik hiervoor heb gedaan is een Curves aanpassingslaag; blauwe kanaal een boogje omhoog, rode en groen kanaal een S-curve, en deze aanpassingslaag met blending mode "hard light'.safre schreef:k vind nr 3 wel erug gaaf hoor, kan je uitleggen hoe je dat hebt gedaan?
Ik denk dat de scherpte verlies te maken heeft met de verkleining. Dit heb ik niet nog eens extra gedaan (gewoon een beetje luiSkippy schreef:Model en serie met potentie maar ik mis de echte scherpte op de ogen. Objectief en/of nabewerking? Als ik jou was zou mijn eerste investering een echt klasse objectief als de 24-70 2.8 of wellicht nog liever de 85 1.4 zijn.
Aanvulling; selectief verscherpen van de ogen m.b.v. ovaal selectiegereedschap doet al veel en kost weinig tijdLaura schreef:Dankjewel voor de reacties!!!!
Sommige vinden foto 3 over de top, dat had ik van te voren verwacht, je moet er van houden denk ik![]()
Ik denk dat de scherpte verlies te maken heeft met de verkleining. Dit heb ik niet nog eens extra gedaan (gewoon een beetje luiSkippy schreef:Model en serie met potentie maar ik mis de echte scherpte op de ogen. Objectief en/of nabewerking? Als ik jou was zou mijn eerste investering een echt klasse objectief als de 24-70 2.8 of wellicht nog liever de 85 1.4 zijn.- maar ook omdat mijn computer er eeuwen over doet
) De foto's zijn gemaakt met een Nikkor 50mm 1.8, daar zal het niet aan liggen gok ik. Al denk ik eerlijk gezegd wel dat op foto 5 de scherpte ook echt net verkeerd ligt.
Hahahaha grappenmaker, heb het even opgezocht: ruim 1000 euroSkippy schreef:Laura schreef:Skippy schreef: Voor dit soort onderwerpen vind ik de 85 1.4 echt hét objectief. De weergave van dat objectief is echt prachtig evenals de bokeh. En jouw fotografie is zo'n topobjectief waard