Burlende herten

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
BUG322

Burlende herten

Bericht door BUG322 » vr sep 18 2009 9:16 pm

Ruud had me toch wel nieuwsgierig gemaakt het is tenslotte om de hoek.
Dus vanavond toch maar effen mijn auto ingestapt rond 1900 uur kwam ik aan doorgereden en ter hoogte van het kruller muller museum de afslag genomen.
En ja hoor het kan niet missen rijen dik camera geweld je voelt je al snel weer lullig met je 300MM.
Ik heb de converter er op geschroefd (1,4) en een paar schoten gewaagd naar mijn smaak alles te ver zeker 2 a 300 meter.

sluitertijden rond 1/300 iso 400 en f5,6 maximaal.
Het is tegen het randje van net te doen maar geeft toch een indrukje dacht ik zo.

Afbeelding

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Burlende herten

Bericht door Cees » vr sep 18 2009 9:23 pm

Ik vind het een erg mooie foto, actie, kleuren, meerdere beesten, toppertje!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

iJoost

Bericht door iJoost » vr sep 18 2009 9:56 pm

Hoe vind je 'm zo?
Nog genoeg avond sfeer over gebleven?

Afbeelding

(Niet blij mee, meteen zeggen dan haal ik hem weer weg.)

BUG322

Bericht door BUG322 » vr sep 18 2009 10:02 pm

Ja die is ook mooi en toch twijfel ik weer lastig.
Vind het niet erg :)

thanks

iJoost

Bericht door iJoost » vr sep 18 2009 10:05 pm

Ik zou willen dat ze bij mij om de hoek stonden... maar je kunt niet alles hebben. ;-)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr sep 18 2009 11:33 pm

BUG322 schreef:En ja hoor het kan niet missen rijen dik camera geweld je voelt je al snel weer lullig met je 300MM.
Zeker als het om een lullige f/4 versie gaat... :mryellow:

Bug: er zijn altijd mensen die het nog beter hebben dan wij. Zo is dat nu eenmaal. Maar wie weet, later, als we groot zijn... :wink:

Verder toch een prima plaat? De bewerking van iJoost lijkt me overigens een verbetering.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » vr sep 18 2009 11:50 pm

Ook ik vind het mooie sfeervolle foto BUG322 !!
Jij hebt hem toch maar mooi kunnen maken ondanks je 300 mm.
Ik heb ooit een foto gemaakt van 2 reeën met het 18-200 mm objectief in de nog wat donkere ochtend met een D80 erachter uit de hand ook nog, kun je je voorstellen hoe dat is geworden :oops: :lol:

Verder vind ik de kleuren ook erg mooi, alhoewel de bewerking van joost ook zeker niet verkeerd is!!

Tot slot wil ik melden dat ik een blauwe punt zie op de boom achter het achterwerk van de rechtse ree.
Staat dat op de boom (wandelroute oid), of is het met de nabewerking erin geslopen?

vrgr
Tiny

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Bericht door Schoonderbeek » za sep 19 2009 8:08 pm

Mooie foto dat zeker, voor mij is het net even te ver om op en neer te rijden. Weet iemand een plek in de omgeving van Voorthuizen - Apledoorn waar ze vaak te zien zijn ?
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

iJoost

Bericht door iJoost » za sep 19 2009 9:13 pm

jettiny schreef:Tot slot wil ik melden dat ik een blauwe punt zie op de boom achter het achterwerk van de rechtse ree.
Staat dat op de boom (wandelroute oid), of is het met de nabewerking erin geslopen?
Ik zag het ook. Deze boom wordt binnenkort gekapt was mijn idee...

BUG322

Bericht door BUG322 » za sep 19 2009 9:19 pm

Dit is niet ver van Apeldoorn hoor Nationaal park Hoge Veluwe.
(hoenderloo)

Entree in de avond is 6,5 euro 1 persoon plus auto

AEL
Forumlid
Forumlid

Bericht door AEL » za sep 19 2009 9:34 pm

Die 2e foto is inderdaad beter - erg mooi en absoluut sfeervol. Je hoeft je nergens voor te schamen! Ik sta morgen een vliegshow te schieten, en *dan* voel je je pas lullig als je links en rechts naast je mensen met zo'n vuilnisbak op hun body geschroefd ziet staan :-)
D700 - AF-S 24-70 mm/F 2,8 G ED - AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II

BUG322

Bericht door BUG322 » za sep 19 2009 10:37 pm

Haha ik ook (Sanicole) hoor en ben best trots op mijn 300MM F4 Af-S :)

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ruud » zo sep 20 2009 11:55 pm

Schoonderbeek schreef:Mooie foto dat zeker, voor mij is het net even te ver om op en neer te rijden. Weet iemand een plek in de omgeving van Voorthuizen - Apledoorn waar ze vaak te zien zijn ?
vanuit nijkerk is het ongeveer 40 min. rijden , vind dat zelf wel meevallen , anders kan je ook nog naar de o.v.p. ook daar zijn veel edelherten te bewonderen.
leuk dat je ook ben gaan kijken bug , misschien was je wel iets te laat dus als je van plan bent om nog een keer te gaan zou ik iets eerder gaan.

groet ruud

BUG322

Bericht door BUG322 » ma sep 21 2009 10:54 am

Daar leg je de vinger op het probleem.
Het was een haast actie dat zit in mijn kop en dan doe ik het toch maar effen snel.(fotografie jeuk)
Het gebied zelf is ook hartstikke mooi daar en zeker de moeite om wat aan natuur fotografie te doen.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”