Help, ik kan niet kiezen!
Re: Help, ik kan niet kiezen!
Hoi Laura,
Adembenemend wat een mooie foto's, heb je website bekeken en ik ben heel benieuwd wat ze jou nog kunnen leren op een cursus.
Ik denk dat je zelf een keuze moet maken, uiteindelijk willen ze op de cursus weten waarom jij voor een bepaalde foto gekozen hebt, niet dit forum. En niet gaan redeneren, kies met je hart, op de cursus komen de argumenten voor je keuze vanzelf wel boven water.
Groetjes,
Ruud
Adembenemend wat een mooie foto's, heb je website bekeken en ik ben heel benieuwd wat ze jou nog kunnen leren op een cursus.
Ik denk dat je zelf een keuze moet maken, uiteindelijk willen ze op de cursus weten waarom jij voor een bepaalde foto gekozen hebt, niet dit forum. En niet gaan redeneren, kies met je hart, op de cursus komen de argumenten voor je keuze vanzelf wel boven water.
Groetjes,
Ruud
Ik vind jouw reis foto's altijd sterk. Ik zou daar voor gaan. De getoonde beelden zou ik 1, 2 en 5 kiezen echter je mag/wil er maar twee inleveren. Voorkeur is dan 2 en 5. Kijk ook nog eens goed naar je andere series die je op je website hebt staan. Daar zitten ook juweeltjes tussen....
Suc6 met de cursus,
ALE
Suc6 met de cursus,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Laura
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hallo allemaal,
ontzettend bedankt voor alle reacties!!!! Grote uitschieters zijn het berglandschap, de kermis en het strand met lange sluitertijd.
Even een paar reacties van mijn kant:
In één van de cursussen komen veel verschillende onderwerpen in blokken aan bod (denk aan studio, landschap, etc), met elk een andere docent. Hierin prikkel ik mijzelf om ook dingen te doen die ik nog niet eerder heb gedaan. Zo kwam ik vorig jaar bijv. met de onderwater portretten (zie hier).
De andere cursus is een portfolio cursus van één docent, waarin ik m'n begeleiding krijg in het ontwikkelen van één bepaalde richting, wat is mijn stijl, wat zijn mijn sterke kanten, etc. De vaste docent miste ik in de eerste cursus, vandaar deze erbij. En bovendien, ik vind het leuk om te leren, en een mens is nooit uitgeleerd natuurlijk
Waar mijn hart ligt? Ik denk toch echt wel bij reisfotografie. Door veel wordt ook benoemd dat deze er uit steken, dus daar ben ik erg blij mee.
).
Ikzelf had denk ik misschien wel foto 3 gekozen om mee te nemen, omdat ik deze recent gemaakt heb en deze precies zo gelukt is als ik voor ogen had.
Nogmaals, heel erg bedankt voor de reacties, ik waardeer dit heel erg!
ontzettend bedankt voor alle reacties!!!! Grote uitschieters zijn het berglandschap, de kermis en het strand met lange sluitertijd.
Even een paar reacties van mijn kant:
Ehm tja.. waarom niet?joepert schreef:Waarom je in godsnaam nog een cursus gaat volgen (zelfs twee) ontgaat me bij het zien van deze prachtige foto's

De andere cursus is een portfolio cursus van één docent, waarin ik m'n begeleiding krijg in het ontwikkelen van één bepaalde richting, wat is mijn stijl, wat zijn mijn sterke kanten, etc. De vaste docent miste ik in de eerste cursus, vandaar deze erbij. En bovendien, ik vind het leuk om te leren, en een mens is nooit uitgeleerd natuurlijk

Misschien ben ik inderdaad wat bescheiden bij de voorselectie, ik denk dat ik bewust wat breed heb gekozen. Ook heb ik (met uitzondering van de eerste twee, relatief 'nieuw' werk gekzoen. Zelf ben ik bijvoorbeeld ook weg van 'the lamppost' maar vind dit niet typisch voor mijn werk, en het is ook niet recent (2007).yoyo schreef:Ik ken je werk vooral als reisfotografie in het blauwe uur met langzame sluitertijden... Daarin onderscheid je je het meeste vind ik.
Op je blog heb je zelf een favo-sectie (hier) en daar vind ik "Floating under the stars" erg sterk. Bijna Ansel Adams in kleur...
"Lighthouse" is ook heerlijk. "The lamppost" en "Sony Center Berlin #1" kunnen mij ook bekoren.
Als ik dan zie wat je hier plaatst dan verbaast me je keuze een beetje. Veel te bescheiden... Zal wel aan mij liggen.
(....)
Maar dan mis ik een verre-reis-plaat...
Waar ligt je hart..?
Waar mijn hart ligt? Ik denk toch echt wel bij reisfotografie. Door veel wordt ook benoemd dat deze er uit steken, dus daar ben ik erg blij mee.

mikemix schreef:Portretten is niet helemaal jouw ding, met alle respect.
Reis/documentatie fotografie helemaal wel.
Zou het daar in zoeken.
Ik kijk zelf met een andere bril naar deze foto's, en vind dit jammer om te lezen, maar waardeer de eerlijkheid. Ik vat het echter wel op dat mijn mensenfoto's minder opvallend zijn dan mijn reisfoto's, en daarvoor onder doen en ik daarvoor voor reisfoto's moet kiezen, maar dat mijn mensenfoto's niet slecht dan. Heb ik dat goed geinterpreteerd? Ik wil zelf me nog veel verder ontwikkelen in portret, ik doe dit ook minder lang dan de reisfoto's. Ik denk daarom ook dat ik toch een mensenfoto/portretfoto wil meenemen, omdat het tegelijk laat zien welke richting ik (meer) op wil - (voornamelijk omdat ik niet altijd om reis kanLothian schreef:De 'mensen-foto's' vind ik niet zo sterk.

Uiteindelijk zal ik ook zelf kiezen, maar ik vind het wel goed en vooral interessant om te weten wat anderen representatief aan mijn werk vinden. Ik merk dat ik pas 'objectief' naar een foto kan kijken als ik deze minstens meer dan 2 jaar geleden heb gemaakt. Met veel foto's heb ik nog een 'emotionele binding' waardoor ik denk dat mijn waarneming/ideeen of wat ik kan en wat ik juist wil, toch wat gekleurd zijn. Vandaar dat ik om advies vraagruud.zwakenberg schreef: Ik denk dat je zelf een keuze moet maken, uiteindelijk willen ze op de cursus weten waarom jij voor een bepaalde foto gekozen hebt, niet dit forum. En niet gaan redeneren, kies met je hart, op de cursus komen de argumenten voor je keuze vanzelf wel boven water.

Nogmaals, heel erg bedankt voor de reacties, ik waardeer dit heel erg!
Oeps, heb nummer 12 genoemd terwijl ik 14 bedoelde aan het eind. Maar bij 14 (niet 12) ligt de scherpte verkeerd.Marten schreef:Volgens mij bij 14.yoyo schreef:Maar dan mis ik een verre-reis-plaat...
Waar ligt je hart..?
14 dus,
zonder poseren, zonder (te) opvallende nabewerkingen.
Nr 2 en 7 vind ik wel zulke geweldige foto's!!
Maar of ze echt representatief zijn voor je werk....Na een blik op je site (erg overzichtelijk trouwens) denk ik dat de 2e wel representatief is en nummer 7 wat minder.
Daarom kies ik voor nr 2 en nr 14. De laatste is representatief omdat ik veel foto's van "ver weg" zie en ik het gewoon een heel erg mooi potret vind.
Succes met de beslissing en je cursussen!
Gr
Freek
Maar of ze echt representatief zijn voor je werk....Na een blik op je site (erg overzichtelijk trouwens) denk ik dat de 2e wel representatief is en nummer 7 wat minder.
Daarom kies ik voor nr 2 en nr 14. De laatste is representatief omdat ik veel foto's van "ver weg" zie en ik het gewoon een heel erg mooi potret vind.
Succes met de beslissing en je cursussen!
Gr
Freek
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hoi Laura, voor mij foto 2 en 4.
Foto 2 omdat ik vind dat je erg mooie landschapsfoto's maakt.
Foto 4 omdat dat nou typisch een foto is wat ik een Laura-foto zou noemen, de unieke manier van onderwerpen bekijken en vastleggen.
Net ff weer wat anders dan de meesten andere fotografen.
Dat vind ik jou allersterkste punt.
Veel succes met je cursussen.
vrgr
Tiny
Foto 2 omdat ik vind dat je erg mooie landschapsfoto's maakt.
Foto 4 omdat dat nou typisch een foto is wat ik een Laura-foto zou noemen, de unieke manier van onderwerpen bekijken en vastleggen.
Net ff weer wat anders dan de meesten andere fotografen.
Dat vind ik jou allersterkste punt.
Veel succes met je cursussen.

vrgr
Tiny
- Wiljo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Hoi Laura,
Voor mij foto 4, 5 en 12. Via foto 5 ben ik uiteindelijk op je website en twitter terecht gekomen
en foto 4 vind ik zoals hier ook al aangeven wordt een super voorbeeld van hoe jij op een andere manier tegen een onderwerp aan kan kijken (dit inspireert mij zeer). Foto 12 vind ik weer een super reisfoto, keuzes keuzes, het is niet makkelijk, maar succes in ieder geval met de cursussen, ik zie het resultaat wel weer op twitter voorbij komen :mrgreen:
Voor mij foto 4, 5 en 12. Via foto 5 ben ik uiteindelijk op je website en twitter terecht gekomen

http://www.flickr.com/wjvanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.linkedin.com/in/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.twitter.com/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bredenoord.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- V70ORD5
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik vraag me af of jij nog wat bij kan leren. Hopelijk leer je niets af.....
Of ga jij de cursus geven?
Ik ben een fan van jou werk, bekijk graag je website.
Specifieke voorkeur heb ik niet, allemaal sterk in hun eigen soort.
Succes met de cursus.
Of ga jij de cursus geven?
Ik ben een fan van jou werk, bekijk graag je website.
Specifieke voorkeur heb ik niet, allemaal sterk in hun eigen soort.
Succes met de cursus.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
Moeilijk hoor !! ik vind ook de landschap foto,s de mooiste...
1,2 en 5 vind ik de mooiste.
1,2 en 5 vind ik de mooiste.
NAS Buikpijn
- Rob Smit
- Forumlid
- Contacteer:
Zou het anders bekijken.
Neem de 2 "mindere" foto's mee.
Keuze lijkt me duidelijk aan de reacties te lezen.
Daar kun je nog het meeste in groeien.
Fijne cursus in elk geval.
(of ga je voor de waanzinnige catering?)
Neem de 2 "mindere" foto's mee.
Keuze lijkt me duidelijk aan de reacties te lezen.
Daar kun je nog het meeste in groeien.
Fijne cursus in elk geval.
(of ga je voor de waanzinnige catering?)
- Laura
- Forumlid
- Contacteer:
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!!! Ik heb ook echt het idee dat de meesten mijn werk ook daadwerkelijk kennen en dat opzich vind ik al een hele eer 
Uiteindelijk heb ik alsnog niet kunnen kiezen voor 2 foto's, maar heb de volgende foto's afgedrukt:
- de Lunersee foto: deze had ik denk ik zelf sowieso meegenomen, voor mij dé foto van mijn reisfotografie - het is namelijk overduidelijk dat deze niet in Nederland gemaakt is
(leuk detail: volgende week ga k er weer naar deze plek
)
- de strandfoto: ik heb lang lang getwijfeld tussen deze en de kermis foto. Ik kan niet goed beargumenteren waarom deze; ik denk dat beiden hetzelfde vertellen: ik experimeteer graag, gebruik graag lange sluitertijden, durf buiten de box te denken, etc.
- de foto van Veronie: ondanks dat niet iedereen enthousiast over deze foto was vind ik dat het wel aangeeft waar ik mee bezig ben, wat ik al kan. Ik koos voor deze en niet voor het portret van de oude vrouw omdat ik niet alleen portretten maak als ik op reis ben, maar ook geënsceneerde foto's maak. En dat ik mij hierin wil ik mij ontwikkelen.
- daarnaast heb ik uiteindelijk ook deze foto mee genomen voor mijn portfolio cursus (deze zat niet in het keuze rijtje, zaterag pas gemaakt: zie dit draadje). In die cursus wil ik dit jaar de aandacht leggen om kinderportretten. Deze foto straalt voor mij ook uit dat ik heel erg hou van kleur. Misschien is deze foto wel wat extreem daarin, maar als ik naar mijn archief van mijn blog kijk dan zie ik enkel knallende kleuren en fijne contrasten (kijk zelf maar: http://lauravink.nl/blog/browse/). Blijkbaar spreekt mij dit erg aan.

Nogmaals iedereen die een reactie heeft achtergelaten en heeft gestemd, bedankt!!!

Uiteindelijk heb ik alsnog niet kunnen kiezen voor 2 foto's, maar heb de volgende foto's afgedrukt:
- de Lunersee foto: deze had ik denk ik zelf sowieso meegenomen, voor mij dé foto van mijn reisfotografie - het is namelijk overduidelijk dat deze niet in Nederland gemaakt is

- de strandfoto: ik heb lang lang getwijfeld tussen deze en de kermis foto. Ik kan niet goed beargumenteren waarom deze; ik denk dat beiden hetzelfde vertellen: ik experimeteer graag, gebruik graag lange sluitertijden, durf buiten de box te denken, etc.
- de foto van Veronie: ondanks dat niet iedereen enthousiast over deze foto was vind ik dat het wel aangeeft waar ik mee bezig ben, wat ik al kan. Ik koos voor deze en niet voor het portret van de oude vrouw omdat ik niet alleen portretten maak als ik op reis ben, maar ook geënsceneerde foto's maak. En dat ik mij hierin wil ik mij ontwikkelen.
- daarnaast heb ik uiteindelijk ook deze foto mee genomen voor mijn portfolio cursus (deze zat niet in het keuze rijtje, zaterag pas gemaakt: zie dit draadje). In die cursus wil ik dit jaar de aandacht leggen om kinderportretten. Deze foto straalt voor mij ook uit dat ik heel erg hou van kleur. Misschien is deze foto wel wat extreem daarin, maar als ik naar mijn archief van mijn blog kijk dan zie ik enkel knallende kleuren en fijne contrasten (kijk zelf maar: http://lauravink.nl/blog/browse/). Blijkbaar spreekt mij dit erg aan.

Nogmaals iedereen die een reactie heeft achtergelaten en heeft gestemd, bedankt!!!