welke lens mee de ballon in?

Discussies over groothoek zoomobjectieven zoals de 17-35 mm of 12-24 mm
dragon2

Re: welke lens mee de ballon in?

Bericht door dragon2 » vr aug 28 2009 1:05 pm

Zo wijd mogelijke lens meenemen! Ik had zelf de 10.5mm fisheye mee. Tele heeft al helemaal geen zin IMO, tenzij je eventuele andere ballonnen wil fotograferen.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » vr aug 28 2009 1:20 pm

Jur schreef:Léon,
Mijn informatie is echt correct.
Oh, maar ik geloof je direct Jur, dat gaf ik in mijn eerste zin van mijn vorige reactie al aan. :wink:
Ik ben niet terzake deskundig en moet het doen met wat ik op internet vind, wat niet altijd juist blijkt te zijn.
Maar zie de ballonnen wel lager dan zou moeten boven de Tilburgse Kermis. Zelfs zo laag dat normale stervelingen zoals ik er zich bewust van zijn dat die regels geschonden werden. Ook al bleek het een noodlanding. Zelfs dan heb ik mijn bedenkingen. D'r zitten toch meters op een gastank hoe vol die zit en dan heb je toch een inschatting wat je kan verwachten in een rondgang richting stad. Die piloot had die vlucht al heel ver voor de stad moeten afbreken.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » vr aug 28 2009 2:27 pm

marijke-s schreef:gaaf Mike, ik neem aan dat jij dat bent? :oops: Hoe heb jij het landen ervaren in zo' n ding? heftig of valt het mee?

gr marijke

Het opstijgen is best grappig......allemaal op de knieën in het mandje.
Het landen gaat achteruit.....je staat dus met de rug naar de landingsplek.
Mandje sleept over de grond en dat kan een hobbelige ervaring zijn maar een goede piloot houd het mandje recht.

Ligt er ook aan hoeveel wind er staat. Maar......een ervaring die ik niet had willen missen!!!

Ps.....Foto gemaakt met 10,5mm nikkor
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

hoefnix

Bericht door hoefnix » di sep 22 2009 9:25 pm

Beetje oude thread, maar goed.

Volgens mij wil je vanuit de lucht overzichtsfotos maken: Groothoek. Maar je wilt ook kunnen inzoomen op iets speciefieks, wat verweg zit. Een 18-200 lijkt me ideaal... :-)

Plaats reactie

Terug naar “Groothoekzoom”