Foto album maken
Foto album maken
Hallo allemaal!
Ik heb een vraag...Ik ga een foto album maken, nou bedacht ik me welke " lijm " te gebruiken! Iemand tips voor welk merk of gewoon een hematube!
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb een vraag...Ik ga een foto album maken, nou bedacht ik me welke " lijm " te gebruiken! Iemand tips voor welk merk of gewoon een hematube!
Alvast bedankt voor de reacties!
Re: Foto album maken
Heej Anne,
Ik gebruikte vroeger altijd lijm van Henzo! erg goed altijd bij mij gevonden en ook redelaijk makkelijk los te halen als je ze eruit wilt halen.
greetzz
Guy
Ik gebruikte vroeger altijd lijm van Henzo! erg goed altijd bij mij gevonden en ook redelaijk makkelijk los te halen als je ze eruit wilt halen.
greetzz
Guy
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Strips dubbelzijdig tape, heel dun, werkt perfect. Van Henzo, maar ook van V&D is heel goed.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Aaha dus geen gepriel met lijm Cees! Ga eens kijken in de winkel, thanks voor de tip!
Voor sommige lijkt dit misschien een onbenullige vraag maar ik wil gewoon een goed album maken, bruiloftsreportage, en niet dat de foto's eruitvallen of iets dergelijks!
Voor sommige lijkt dit misschien een onbenullige vraag maar ik wil gewoon een goed album maken, bruiloftsreportage, en niet dat de foto's eruitvallen of iets dergelijks!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik denk dat we ons gelukkig mogen prijzen met zo'n vraag! Eindelijk eens iemand die niet met een totaal uitgekauwde vraag komt!Anne nikond40 schreef:Voor sommige lijkt dit misschien een onbenullige vraag maar ik wil gewoon een goed album maken, bruiloftsreportage, en niet dat de foto's eruitvallen of iets dergelijks!

Lijm kauw je ook niet.... dat snuif je.... :mrgreen:Patrick schreef:Eindelijk eens iemand die niet met een totaal uitgekauwde vraag komt!
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Je zit me hier toch niet voor de gek te houden he Patrick! Was als serieus bedoelt, de vraag....
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik ben heel serieus. Ik vind het een verademing om eens een andere vraag te zien. We hebben het eigenlijk veel te vaak over dezelfde soort dingen...Anne nikond40 schreef:Je zit me hier toch niet voor de gek te houden he Patrick! Was als serieus bedoelt, de vraag....
Het was zeker bedoeld als een compliment!
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Beste Anne, waarom overweeg je niet om een digitaal album te maken.
Dan worden de foto's zoals jij ze hebt gerangschikt en ingedeeld op de bladen afgedrukt.
Ik heb er hele mooie resultaten van gezien.
Geen lijm en andere strips.
Kan ook niet meer losraken.
Lijkt mij een goed alternatief.
Groetjes George
Dan worden de foto's zoals jij ze hebt gerangschikt en ingedeeld op de bladen afgedrukt.
Ik heb er hele mooie resultaten van gezien.
Geen lijm en andere strips.
Kan ook niet meer losraken.
Lijkt mij een goed alternatief.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Ik gebruik ook de fotoplakkers van Henzo voor mijn inplakalbums. Laatst bij Sprint Photo in de reclame: 3 halen 2 betalen.
Jolanda
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
- Frankie
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hoi Anne,
Ik zou je ook willen tippen om een digitaal fotoalbum te maken. Dan komt er helemaal geen lijm aan te pas en je kunt naar hartelust aan de gang met vormgeving, foto-formaten, tekst, kaders en achtergronden. Je bepaalt dus op het moment dat je het boek maakt hoe groot je de foto's invoegt en bent daarmee heel flexibel. Daarnaast ziet het er erg mooi uit. Ik ben bijvooorbeeld supertevreden over pixbook: zeer gooede kwaliteit papier en afdruk maar er zijn vast veel meer goede leveranciers. Voor mij nooit meer foto's plakken !
Ik zou je ook willen tippen om een digitaal fotoalbum te maken. Dan komt er helemaal geen lijm aan te pas en je kunt naar hartelust aan de gang met vormgeving, foto-formaten, tekst, kaders en achtergronden. Je bepaalt dus op het moment dat je het boek maakt hoe groot je de foto's invoegt en bent daarmee heel flexibel. Daarnaast ziet het er erg mooi uit. Ik ben bijvooorbeeld supertevreden over pixbook: zeer gooede kwaliteit papier en afdruk maar er zijn vast veel meer goede leveranciers. Voor mij nooit meer foto's plakken !
-
- Clublid
dubbelzijdige plakkers van henzo. lijm van henzo heb ik ooit eens 1 keer gebruikt en nooit weer. Dit is makkelijker en knoeit niet....
Digitaal album is mooi maar niet altijd vindt ik. Zelf plakken kan je werken met verschillende materialen (achtergrond van je foto) en kan je met dieptes werken....
(verschillende lagen papier, passe partout etc...)
Dat lukt dus niet met digitaal afdrukken
Digitaal album is mooi maar niet altijd vindt ik. Zelf plakken kan je werken met verschillende materialen (achtergrond van je foto) en kan je met dieptes werken....
(verschillende lagen papier, passe partout etc...)
Dat lukt dus niet met digitaal afdrukken
Oke Patrick! 
Ik heb de foto's gisteren besteld bij Profotonet, en zag dat je daar ook digitale fotoalbums kan maken. Maar vind het iets persoonlijker om een bruiloftsreportage in een echt fotoboek te doen...Heb een digitaal fotoalbum eigenlijk alleen nog maar gezien van de Hema, vond het opzich wel leuk maar de foto's komen in het echt gewoon mooier over, kan natuurlijk ook aan kwaliteit van de Hema liggen! Maar ga het zeker een keer uitproberen voor mijzelf dan, schijnt trouwens wel dat ze het bij profotonet op echt fotopapier hebben, wie weet vind ik het dan mooier/persoonlijker en inderdaad geen gehannes meer met lijm...Heb trouwens de foto's genoeg bewerkt, ook collages gemaakt, ben echt benieuwd of ik er tevreden mee ben en al helemaal het bruidspaar! Leuk zo'n eerste shoot, maar pffff wat was ik kapot 's avonds! Zij was "gelukkig" niet in het wit, anders had ik het ook niet gedaan :mrgreen:
En omdat we elkaar goed kennen was de sfeer wel gelijk ontspannen...
Ik ga er gelijk mee aan de slag als ze morgen binnenkomen, dan ook nog een goed fotoboek uitzoeken..Ook al zoveel keus, of niet het is maar net hoe je het ziet
Zwart papier, wit papier, witte kaft of toch maar een kleurtje, of 1 mat overduidelijk dat het om een trouwfotoboek gaat...Misschien toch de volgende keer een digitaal boek!! Hahahaha!

Ik heb de foto's gisteren besteld bij Profotonet, en zag dat je daar ook digitale fotoalbums kan maken. Maar vind het iets persoonlijker om een bruiloftsreportage in een echt fotoboek te doen...Heb een digitaal fotoalbum eigenlijk alleen nog maar gezien van de Hema, vond het opzich wel leuk maar de foto's komen in het echt gewoon mooier over, kan natuurlijk ook aan kwaliteit van de Hema liggen! Maar ga het zeker een keer uitproberen voor mijzelf dan, schijnt trouwens wel dat ze het bij profotonet op echt fotopapier hebben, wie weet vind ik het dan mooier/persoonlijker en inderdaad geen gehannes meer met lijm...Heb trouwens de foto's genoeg bewerkt, ook collages gemaakt, ben echt benieuwd of ik er tevreden mee ben en al helemaal het bruidspaar! Leuk zo'n eerste shoot, maar pffff wat was ik kapot 's avonds! Zij was "gelukkig" niet in het wit, anders had ik het ook niet gedaan :mrgreen:
En omdat we elkaar goed kennen was de sfeer wel gelijk ontspannen...
Ik ga er gelijk mee aan de slag als ze morgen binnenkomen, dan ook nog een goed fotoboek uitzoeken..Ook al zoveel keus, of niet het is maar net hoe je het ziet

Zwart papier, wit papier, witte kaft of toch maar een kleurtje, of 1 mat overduidelijk dat het om een trouwfotoboek gaat...Misschien toch de volgende keer een digitaal boek!! Hahahaha!
-
- Clublid
kies zwarte bladzijdes, komen je foto's mooier uit.
Meestal laat ik ze zelf een boek uitzoeken want dat is ook een kwestie van smaak....
Meestal laat ik ze zelf een boek uitzoeken want dat is ook een kwestie van smaak....