Lampje? :mrgreen:Frederix schreef:Inderdaad, maar menig gebruiker van dit forum zal er géén flitslicht in herkennen . . . . . . . . .Patrick schreef:Mooie avatar Flitslicht!
Flitslamp uit de oude doos
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Flitslamp uit de oude doos
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
Het is (in mijn beleving althans) een flitsLAMP, geen flitslicht, dus er mankeert als avatar nog wel wat aan. Het mooiste zou natuurlijk zijn om die lamp tijdens de flits te kieken. Moet ik kunnen uitrekenen wat ik dan nodig heb aan ND filters, maar daar heb ik even geen zin in. Vind het ook wel een beetje zielig voor die lamp 

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat zal best, maar tot voorkort had je gewoon GEEN avatar. Dan is dit toch stukken beter?flitslicht schreef:Het is (in mijn beleving althans) een flitsLAMP, geen flitslicht, dus er mankeert als avatar nog wel wat aan.

Geheimpje: ik zie er ook niet helemaal uit als mijn avatar...

- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Patrick schreef:Dat zal best, maar tot voorkort had je gewoon GEEN avatar. Dan is dit toch stukken beter?flitslicht schreef:Het is (in mijn beleving althans) een flitsLAMP, geen flitslicht, dus er mankeert als avatar nog wel wat aan.
Geheimpje: ik zie er ook niet helemaal uit als mijn avatar...
Nee

Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
't Verschil is verwaarloosbaar.Patrick schreef:Geheimpje: ik zie er ook niet helemaal uit als mijn avatar...
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Frederix schreef:Het zijn klein insteeklampjes zo groot als het bovenste kootje van je middelvinger. Ik wil ze nog nog wel eens verzamelen op een fotograficabeurs. Ik heb laatst in Doesburg ca 100 stuks gescoord voor een paar euro's.mikemix schreef:Ook met die fitting, Frederix?
Mooie foto trouwens.
Dan zijn het toch andere als die ik opgeflitst heb, die waren namelijk zo groot als een normale gloeilamp, en hadden ook bijbehorende fitting.
En ja, die flitslampen pasten dus ook een een gewone fitting in de hal... dat gaf een leuk effect als je 's avonds thuis kwam en het licht wou aandoen

Flitspoeder hahahahaha Vlak voordat we van Groenland naar Nederland vertrokken wilde mijn buurjongen nog even indruk maken door een oliedrum vol met magnesiumvlokken bij ons in de tuin te zetten en aan te steken. Na een poosje begon het metaal van de drum rood te kleuren en vond m'n moeder het genoeg geweest. Ondanks dat m'n buurjongen nog riep dat ze die emmer water er echt niet in moest gooien deed ze het toch. Van de flits en het vuurwerk erna kon het hele dorp nog zeker een half uur genieten. Zo'n flits haal je echt niet uit een Nikon Speedlight. De volgende dag was de hele tuin wit en hadden we allemaal prikkende lasogen van het intens witte licht. Het zijn en blijven lompe mensen die Groenlanders.
flitslicht schreef:De draad brandt, heel snel dus. Ik weet niet of ie zelf geleidend is, volgens mij zit er een ontsekingsmechanisme in en misschien alleen een kluwen van dat magnesium spul. Het is eigenlijk hetzelfde als dat flitspoeder dat ze op een plankje lieten ontbranden, maar dan in 'moderne' en veilige uitvoering.Heidi schreef:Is de gehele draad geleidend?