Op zoek naar een Statief

Discussies over statieven
Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Op zoek naar een Statief

Bericht door Tony D » wo sep 23 2009 9:47 pm

noogle schreef:Die Zoom actie is wel een erg goeie actie moet ik zeggen, gewoon een abbo nemen voor € 42,95 per jaar en dat statief krijg je erbij! Na een jaar zeg je weer op en ben je 10 leuke magazines en een statief rijker! Zit er nu zelfs aan te denken om dat ook te gaan doen...... Redged is echt een knap merk hoor, heb een tijd geleden zo'n statief in mijn handen gehad en voelt erg degelijk aan!!
Ik heb dus een abonnement genomen! :D Nu maar hopen dat ze hun aktie waarmaken :?

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Jop
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jop » wo sep 23 2009 10:12 pm

Ja ben ook benieuwd. Klinkt in ieder geval erg goed die deal!
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |

NicoHeerlen

Bericht door NicoHeerlen » di nov 17 2009 4:37 pm

Maar maar geen topic te starten, ga ik hier verder.. indien het anders is gewenst roep gerust :).

Zelf ben ik alweer een tijdje onderweg met een cursus fotografie, alleen zoek ik dus een statiefje, omdat ik ook met lange sluitertijden mag gaan werken ( leuke foto's zijn dat ). Alleen heb ik nu een mini statieftje (18/23 cm ) Leuk dingetje, maar ik wil nu een groter statiefje gaan zoeken, maar ben zelf nogal lang ( 1,95 m )..

Dus mijn oog was gevallen op de Hama Statief 61 Die staat toevallig ook bij ons Bij de MediaMarkt. Nu is mijn vraag of er mensen van hier zijn die er ook al ervaring mee hebben? :)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 17 2009 5:28 pm

NicoHeerlen schreef:Dus mijn oog was gevallen op de Hama Statief 61 Die staat toevallig ook bij ons Bij de MediaMarkt. Nu is mijn vraag of er mensen van hier zijn die er ook al ervaring mee hebben? :)
Zou ik niet doen. Een statief dat zo weinig kost kan gewoon niets zijn. Je gaat alleen iets kopen dat je later toch vervangen gaat.

Tip 1: kijk eens op de tweedehands markt!
Tip 2: trek wat meer geld uit; je koopt een goed statief maar een keer, en je doet er erg lang mee.
Tip 3: als je toch een statief uitgekozen hebt, kijk dan eens wat rond. De MM is veelal lang niet de goedkoopste!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

NicoHeerlen

Bericht door NicoHeerlen » di nov 17 2009 5:36 pm

Ik weet het dat de MM niet de goedkoopste is, maar heb ik dan gezegd dat ik hem daar ga halen? .. Volgens mij liet ik alleen weten dat ik hem daar zag staan en mijn ogen er dus op gericht waren, zeker omdat die nogal royaal een de langere kant is/was.

Ook na wat rondkijken op het net, eruit kwam dat die redelijk in de smaak valt bij verschillende mensen. Daarom mijn vraag of iemand van hier er ervaring mee heeft.. Want ik heb nog niks besloten om te gaan kopen etc. ben alleen nu rond aan het kijken, want het kleine statiefje is leuk, maar als je geen hogere ondergrond hebt krijg je dus foto's met veel grond en dan pas je onderwerp. ( ligt natuurlijk ook aan de grootte van je onderwerp ).

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 17 2009 5:45 pm

NicoHeerlen schreef:Ik weet het dat de MM niet de goedkoopste is, maar heb ik dan gezegd dat ik hem daar ga halen? .. Volgens mij liet ik alleen weten dat ik hem daar zag staan en mijn ogen er dus op gericht waren, zeker omdat die nogal royaal een de langere kant is/was.
Ik waarschuw je alleen even extra. Soms kan je er prima wat kopen hoor, maar dan moet het wel in de aanbieding zijn...

Een goed statief heeft geen kop die vast zit. Dan kan je namelijk zelf een geschikte kop erbij zoeken; de ene kop is de andere niet. Zoek eens op het forum. Je bent niet de eerste die op zoek is naar een statief, dus er is een hoop algemene informatie over te vinden.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » di nov 17 2009 5:56 pm

NicoHeerlen schreef:Maar maar geen topic te starten, ga ik hier verder.. indien het anders is gewenst roep gerust :).

Zelf ben ik alweer een tijdje onderweg met een cursus fotografie, alleen zoek ik dus een statiefje, omdat ik ook met lange sluitertijden mag gaan werken ( leuke foto's zijn dat ). Alleen heb ik nu een mini statieftje (18/23 cm ) Leuk dingetje, maar ik wil nu een groter statiefje gaan zoeken, maar ben zelf nogal lang ( 1,95 m )..

Dus mijn oog was gevallen op de Hama Statief 61 Die staat toevallig ook bij ons Bij de MediaMarkt. Nu is mijn vraag of er mensen van hier zijn die er ook al ervaring mee hebben? :)

Da's waardeloze prutzooi. Spaar eventjes door en koop een fatsoenlijke. Krijg je geen spijt van.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Dennis K

Bericht door Dennis K » di nov 17 2009 6:12 pm

@ Roy en Nico.

Manfrotto 055XPROB - 804RC2,heb deze combinatie ook aangeschaft na een tijdje zoeken en vragen op NCN.
Kwam toch steeds bij deze uit,nadat ik er verschillende geprobeerd had in de winkels.
Deze combo laatst bij Kamera-express gekocht,op de Zoom Experience ,169 euries.beursaanbieding denk ik.
Geen enkele spijt, Super statief,echt geweldig!!
trouwens, het is binnenkort weer Sinterklaas en Kerstmis.
Dus, wie zoet is krijgt misschien ............

(ook maar gewoon een suggestie/tip van unne limburger. :wink2: )

Groet Dennis.

Tony D
Moderator
Moderator

Bericht door Tony D » di nov 17 2009 10:30 pm

Tony D schreef: Ik heb dus een abbonnement genomen! :D Nu maar hopen dat ze hun aktie waarmaken :?
Ik hoorde op de ZoomExperience dat ze gegokt hadden op ca 1000 nieuwe leden en dat er 4500 zich voor deze actie hebben gemeld!!
Nu krijg ik een mailtje dat de actie zo'n succes is dat ik nog een week of drie moet wachten :(

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » di nov 17 2009 10:35 pm

Roy,

woon je in de buurt van Amersfoort?
Dan kun je bij mij wel eens wat verschillende statieven uitproberen.
Ik heb goedkope wiebelaars en ook stoere Manfrotto's (echte en klonen).

Jaap
Laatst gewijzigd door Jaap Driest op wo nov 18 2009 4:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » wo nov 18 2009 1:49 pm

Tony D schreef:
Tony D schreef: Ik heb dus een abbonnement genomen! :D Nu maar hopen dat ze hun aktie waarmaken :?
Ik hoorde op de ZoomExperience dat ze gegokt hadden op ca 1000 nieuwe leden en dat er 4500 zich voor deze actie hebben gemeld!!
Nu krijg ik een mailtje dat de actie zo'n succes is dat ik nog een week of drie moet wachten :(

Tony D
Dat mailtje heb ik ook gehad, alleen ik had me al ruim voor Zoom Experience aangemaled. Ik geloof in september al. Zit nu nog steeds op dat statief te wachten. :(

Tony D
Moderator
Moderator

Bericht door Tony D » wo dec 02 2009 5:06 pm

Madhouse schreef:
Tony D schreef:

Tony D
Dat mailtje heb ik ook gehad, alleen ik had me al ruim voor Zoom Experience aangemaled. Ik geloof in september al. Zit nu nog steeds op dat statief te wachten. :(
Hij is binnen :D :D
En hij doet het prima :!:

Tony D

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » wo dec 02 2009 8:44 pm

Tony D schreef:
Hij is binnen :D :D
En hij doet het prima :!:

Tony D